Nevezési kategóriák


'Az Év Honlapja' pályázatra 30 kategóriában lehet nevezni a honlapokat. Ha Ön nem biztos a nevezni kívánt honlap kategóriájára vonatkozólag, kérjük keresse fel munkatársainkat, akik örömmel segítenek majd!

A kategóriák:

  1. Agrár
  2. AI alapú marketing megoldások
  3. Az Év Applikációja
  4. Az Év Kreatív Megoldása (Instagram-, Facebook-, Tik-Tok tartalmak és sztorik, elektronikus hírlevél, banner, popup, branded content, branded entertainment, landoló oldal, díjak, elismerések, fintech megoldások, minikampányok és egyéb kreatív projektek)
  5. Az Év Technológiai és Digitális Megoldása
  6. B2B Weboldalak
  7. Blockchain
  8. Egészségügy
  9. E-kereskedelem
  10. E-learning
  11. Életmód és Sport
  12. Hungarikum
  13. Ifjúsági: 14-18 (középiskolai tanulók) év közötti személyek által fejlesztett, nem kereskedelmi céllal létrehozott, személyes weblap. Ebbe a kategóriába csak 14 - 18 (középiskolai tanulók) év közötti magánszemélyek nevezhetnek!
  14. Ingatlan
  15. Ipari Weboldalak
  16. Kereskedelem
  17. Kormányzat (kormányzati oldalak, háttérintézmények, pártok)
  18. Közösségi Oldal és Marketing Megoldások
  19. Kultúra
  20. Márkasite
  21. Média
  22. Művészek, Közszereplők Honlapja (pl: sportolók, politikusok, celebek, zenekarok, írók...)
  23. Non-profit kategória (Ebbe a kategóriába kereskedelmi céloktól mentes oldalak nevezhetnek pl: Társadalmi és civil szervezetek, Egyházi oldalak, Ismeretterjesztő és Hobbi oldalak)
  24. Oktatás
  25. Önkormányzatok és Települések
  26. Portfólió Oldalak 
  27. Rendezvény
  28. Szolgáltatás
  29. Turizmus
  30. Vendéglátás (szállodák, éttermek honlapjai)

 

Kategóriáink leírása:

Agrár kategória: 

Az agrár iparágban is elindulni látszik a rohamos digitális fejlődés, melynek mi is teret kívánunk adni versenyünkben. Ezek az oldalak nem hasonlíthatók egyetlen más kategóriához sem, ezért a zsűri kifejezetten figyelni fog a megvalósításra. Minden olyan honlap nevezését ide várjuk, mely köthető az agrár tevékenységhez. Az ötletes kivitelezés mellett fontos szerepet kap majd a megfelelő tartalom, illetve a már sokszor emlegetett reszponzív design alkalmazása is.

AI alapú marketing megoldások:

A kategóriában azok a honlapok, applikációk kerülnek díjazásra, amelyek figyelembe veszik az innovációt, hatékonyságot, felhasználói élményt és a marketingteljesítmény javítását az AI integrációján keresztül. A nevezett honlapoknak és applikációknak kiemelkedően kell bemutatniuk az AI alkalmazásokat és azok előnyeit a marketingterületen. Olyan platformokat keresünk, amelyek AI alapú chatbotokat vagy virtuális asszisztenseket alkalmaznak a felhasználókkal való kommunikációhoz, támogatáshoz és élményfokozáshoz. A mesterséges intelligencia segítségével személyre szabott tartalmakat, hirdetéseket jelenítenek meg és egyedi tartalmak használnak, például cikkek, blogbejegyzések vagy termékleírások generálásához. AI-t alkalmaznak a marketingkampányok automatizálásához és a kapcsolatkezelési folyamatok hatékonyabbá tételéhez, illetve a keresőmotor-optimalizálás (SEO) területén a jobb láthatóság és rangsorolás érdekében.

Az Év Applikációja: 
Évek óta érezhető az a trend, hogy a „klasszikus” internet átalakulóban van, egyre többen mobil eszközökről (telefon, táblagép) érik el és használják a netet. Ezen a felületen nem érvényesül a nagy képernyőkre megtervezett vizuális világ, a mobil eszközök más platformot igényelnek. Ebben a kategóriában várjuk azon applikációk jelentkezését, melyek segítik, szórakoztatják vagy egyéb módon hasznára válnak a célközönségnek és az online marketing elemeit sikeresen ültették át mobileszközökre. Alapvető cél, hogy a felhasználó mozgás közben legyen képes el-/utolérni és így használni tudja a funkciókat. Ezen alkalmazások kivitelezése nagyban eltér Az Év Honlapja pályázat más kategóriáitól. Sokszorozottan érvényes ebben a szekcióban az innováció, a funkcionalitás, a jól áttekinthető modern felületek felhasználása.

Az Év Kreatív Megoldása: 
Az Év Kreatív Megoldása egy olyan kategória, amiben talán a legnagyobb mozgástérrel és eszközhasználati lehetőséggel rendelkeznek a pályázók. Olyan weboldalakat, hírleveleket, és egyéb digitális megoldásokat várunk ebbe a kategóriába, melyek különleges, egyedi, esetleg a megszokottól eltérő ötletek alkalmazásával hívják fel magukra a figyelmet. A kategória elnevezéséből adódóan a zsűri a legegyedülállóbb megoldásokat díjazza.

Az Év Technológiai Megoldása:

A kategóriába olyan technológiai megoldásokkal lehet nevezni, melyek több weboldalon alkalmazhatóak, és a webfejlesztés vagy internetes üzletvitel színvonalát általánosan, lehetőleg minél szélesebb körben emelni tudják. Ilyenre példa lehet egy innovatív webes fizetési megoldás, egy látogatottságot vagy a marketingeredményeket mérő eszköz, a weboldalak kódját optimalizáló megoldás, egy CMS rendszerekhez illeszthető plugin, az üzletvitelt vagy a marketingfolyamatokat automatizáló, a honlapokhoz illeszthető fizetős vagy ingyenes webes megoldás, de akár egy bérelhető webáruház rendszer vagy egy széles körben alkalmazott CMS sablon is. Illetve a szakmai zsűri külön figyelmet fordít és díjazni szeretné a mesterséges intelligenciát integráló honlapokat, okos appokat és digitális megoldásokat is.

A kategória zsűrije:
Bonyhádi Gábor Béres Szilárd és Kolma Kornél

A zsűrizés szempontjai:
-         Alkalmazhatóság (mennyire széleskörű megoldás)
-         Újszerűség és innovativitás
-         Integrálhatóság (milyen gyorsan és könnyen integrálható különböző rendszerekbe)
-         Felhasználói élmény - UX (design és ergonómia)

Nevezés:
A zsűri elsősorban a beadott pályázatok, és a zsűri rendelkezésére bocsájtott hozzáférések alapján ítéli meg egy megoldás alkalmazhatóságát.
Ezért a kategória esetében kérjük a pályázókat, hogy pályázatukban – amennyiben azok relevánsak a pályázat szempontjából – térjenek ki az alábbi szempontokra is:
-         A megoldás jelentős referenciái
-         A megoldás piaci részesedése, növekedési üteme
-         A megoldás fejlesztéséhez szükséges erőforrások
-         Az üzleti ígéreteket alátámasztó ügyfélvélemények és/vagy esettanulmányok elérhetősége
-         A megoldás további fejlesztési lehetőségei, céljai
 
A pályázat legmegfelelőbb bemutatási formái:

-         A megoldás weboldalának belinkelése (preferált) vagy önálló bemutató weboldal (aloldal, minisite) elkészítése
-         Magyarázó videó létrehozása (maximum 2 perc)
-         PDF (maximum 10ezer karakter), PowerPoint vagy Prezi prezentáció (maximum 25 slide) elkészítése és a
           pályázathoz történő csatolása.

B2B Weboldalak kategória: 

Ipari tevékenységgel foglalkozó vállalatok honlapjait várjuk ebben a kategóriában, melyeknek központjában a gyártás és a kereskedelem kapja a főszerepet. Az ide jelentkező weboldalak legfontosabb kritériuma az információ komplex átadása, amely segítségével a látogató egy letisztult képet kaphat a cég fő profiljáról.

Blockchain kategória:
Olyan weboldalak jelentkezését várjuk, melyek a blockchain technológia segítségével újszerű megoldásokat kínálnak ügyfeleik és partnereik adatainak tárolására. A decentralizált adattárolás módszerével hozzájárulnak a biztonságosabb adattárolás jövőjének építéséhez és fejlesztéséhez. A blockchain felhasználása rendkívül sokszínű, a pályázók tematikai megkötésektől szabadon jelentkezhetnek akár termékkövetési rendszerrel, számlavezetési, illetve adatszolgáltatási megoldásokkal vagy akár okos szerződéssel is.

Egészségügy kategória:
Ebben a kategóriában jelentkezhet minden olyan weboldal, melynek fő profilját az egészségüggyel kapcsolatos tájékoztatás és informálás jelenti. Mivel információközlő oldalakról van szó, ezért alapvető, hogy átláthatóak legyenek és gazdag tartalommal bírjanak a célcsoportjaik számára. Egyes területekhez mérten rendelkezzenek rengeteg friss adattal és különböző megoldási alternatívákkal. Más kategóriákhoz hasonlóan itt is előnyt jelent a kétirányú kommunikáció lehetőségének megteremtése. 

E-kereskedelem kategória:
Az elektronikus úton történő értékesítéssel és a vele járó tranzakciókkal foglalkozó weblapok nevezéseit várjuk ebben a kategóriában. Ezen honlapoknál alap egyrészt a könnyű kezelhetőség másrészt az információgazdag tájékoztatás. Fontos, hogy a saját piacukon tisztában legyenek a célcsoportjaikkal és ezáltal szem előtt tarthassák azok preferenciáit. A vizuális megjelenés mellett fontos az e-kereskedelemre vonatkozó fogyasztóvédelmi és jogi előírások alkalmazása és betartása. Mivel fő tevékenységi körük az értékesítés; elengedhetetlen szempont egy látványos, figyelemfelkeltő felület kialakítása.

E-learning kategória:
Ebbe a kategóriába olyan pályázatokat várunk, melyek esetében az oktatás csak és kizárólag online módon történik, teljes mértékben kizárva a hagyományos oktatási elemeket, ezáltal teret engedve az internet adta lehetőségeknek. Mivel ez egy nemrégiben kialakult oktatási forma, ezért a korszerű megvalósítás még csak most kezd elterjedni; a modern és interaktív kivitelezés és a rendkívül magas színvonalú tartalom, mind alappillérei kell, hogy legyenek a kategóriában indulóknak.

Életmód és Sport kategória:
Olyan weblapok jelentkezhetnek ebbe a kategóriába, melyek elsősorban tájékoztatás és információközlés céljából jöttek létre az életmód és a sport témaköreiben. Ilyenek lehetnek például a gasztronómiai portálok, fitnesz magazinok vagy online sportújságok, melyek adott témakörben kimeríthetetlen tartalommal rendelkeznek. Mind életmód, mind sport kategóriában fontos szempont a tartalomhoz illő, célcsoport orientált kivitelezés.

Hungarikum kategória:
A "hungarikum" a magyarság csúcsteljesítményét jelölő gyűjtőfogalom, amely olyan megkülönböztetésre, kiemelésre méltó értéket jelez, amely a magyarságra jellemző tulajdonság, egyediség, különlegesség és minőség. Ebbe a kategóriába a Hungarikumok weboldalait várjuk.

Ifjúsági kategória: 
Ebbe a kategóriába 14 - 18 éves magánszemélyek (középiskolai tanulók) által fejlesztett, nem kereskedelmi céllal létrehozott személyes weblapok szerkesztői/tulajdonosai jelentkezhetnek. Ez az egyik olyan kategória Az Év Honlapja pályázatban, aminek semmiféle tartalmi megkötése nincs, tehát témától függetlenül nevezhetnek a fiatalok. Különleges, kreatív és látványos megoldásokat felvonultató honlapokat várunk, melyek teljes mértékben megfelelnek a modern világ fiataljainak.

Ingatlan kategória:

Az "Ingatlan" kategóriában azokat a honlapokat és digitális megoldásokat díjazzuk, amelyek kiemelkednek az ingatlanpiacot támogató innovációk, funkcionalitás és felhasználói élmény terén. Azok a nevezett platformok, amelyek ezeket a szempontokat megfelelően teljesítik, lehetőséget kapnak a kategória elismerésére és díjazására. A weboldalaknak és alkalmazásoknak lehetőséget kell nyújtaniuk interaktív térképek használatára, ahol a felhasználók könnyen áttekinthetik az ingatlanok elhelyezkedését. Az ingatlantulajdonosoknak egyszerűen és hatékonyan kell tudniuk hirdetéseiket feladni, képekkel és részletes leírással, biztosítaniuk kell az ingatlanok hirdetését, feltöltését és kezelését. Az ingatlanos weboldalaknak és alkalmazásoknak intuitív felhasználói felületet kell kínálniuk, valamint gyors és hatékony keresési és szűrési lehetőségeket az egyszerű és kellemes felhasználói élmény érdekében.

Ipari Weboldalak kategória:
Olyan vállalkozások weboldalait várjuk ebbe a kategóriába, amelyek ipari tevékenységet végeznek (gépgyártás, autóipar, vegyipar, stb.). A weboldal elsődleges célja, hogy informáljon a vállalat tevékenységéről, működéséről és átfogóan annak profiljáról. Ennek a kategóriának lényege, hogy a többi kategóriába nehezen besorolható ipari létesítmények, beszállítók külön figyelmet kapjanak.. 

Kereskedelem kategória:
A kategóriában nevezhetőek olyan értékesítéssel kapcsolatos információkat tartalmazó weboldalak, melyek nem nyújtanak lehetőséget tényleges online vásárlásra. Elsősorban tájékoztató jelleggel működnek, adott termékekről, márkákról, szolgáltatásokról nyújtanak tudnivalókat, mellyel segítik a látogatókat az eligazodásban. Napjainkban a túlzott információáradat miatt szükség van a letisztult, mégis figyelemfelkeltő és látványos kivitelezésre, mely segíti a megkülönböztetést a piacon.

Kormányzat kategória:
Ebbe a kategóriába a kormányzati oldalak, mint pl. a minisztériumi weboldalak vagy a kormányzati háttérintézmények, pártok, kormányhivatalok oldalai jelentkezhetnek. Ezen website-ok nem kereskedelmi céllal jöttek létre, elsősorban tájékoztatásra, információnyújtásra fókuszálnak, azonban az igényes kivitelezést sem szabad szem elől téveszteniük. Mivel ezek a honlapok a felhasználók számára rengeteg információt hordoznak, ezért ebben a kategóriában a fő értékelési szempontok közé tartozik a kezelhetőség, és az oldalon történő könnyű eligazodás is.

Közösségi Oldal és Marketing Megoldások kategória:
Ebbe a kategóriába olyan weboldalak nevezéseit várjuk, melyek közös érdeklődéssel rendelkező felhasználók csoportjait jelenítik meg. Mivel az állandó többirányú kommunikáció alapvető része ennek a szekciónak, így a fogyasztó is beleszólhat, szerkesztheti, sőt irányíthatja is a tartalmat. Fontos, hogy mindez kiegészüljön egy teljes mértékben felhasználóbarát és könnyen navigálható felülettel, amely így tökéletesen előtérbe tudja helyezni a célcsoport preferenciáit.

Kultúra kategória:
Kultúra kategóriába nevezhető minden olyan weboldal, mely valamilyen módon a kultúra szolgálatában áll, ezzel segítve elő annak fejlődését. A kultúra alapvető pilléreként szolgál, de az elbírálás során is nagyon fontos szempont az esztétikum, az igényes kivitelezés. Az eddig nevezett honlapok fő profilja a művelődés támogatása, esetleges programkínálat az oda látogatók számára. Nemcsak információkat nyújtanak, hanem másodlagos feladatuk lehet például a jegyértékesítés is, ezáltal több funkciót képesek betölteni.

Márkasite kategória: 
Ebben a kategóriában kifejezetten az adott márkaépítésre mozgósító weboldalak jelentkezését várjuk. Mivel az elsődleges cél az egyes márkák népszerűsítése, illetve megismertetése a fogyasztók körében, ezért az információ mellett fontos szerepet kaphat az emóció és a kreativitás. Emellett ugyanakkora jelentőséget kapnak a kreatív megoldások, a felületek korszerű kihasználásai és az esztétikus, illetve látványos vizuális elemek.

Média kategória:
A kategóriában nevezhetnek a nyomtatott és elektronikus média vállalkozások weboldalai, melyek elektronikus formában (is) elérhetőek. Olyan megoldásokat várunk ebben a szekcióban, ahol az egyszerű információ-átadás mellett, fontos szerepet kap a kreativitás is, ezzel tűnik ki a népes média közegből. Az offline „társaikhoz” hasonlóan fontos, hogy maradéktalanul ki tudják szolgálni a felhasználók igényeit, ugyanakkor képesek legyenek az online tér adta lehetőségekkel élve hozzáadott funkciókkal gazdagítani weboldalukat. Például az olvasók hozzászólásaikkal alakíthatják, szerkeszthetik, illetve bővíthetik is a tartalmat.

Művészek és Közszereplők Honlapjai kategória:
Olyan személyek (pl. sportolók, csapatok, politikusok, celebek, zenekarok) weboldalainak nevezéseit várjuk ebbe a kategóriába, akik hivatásszerűen tevékenykednek a közéletben. Mivel számukra a mindennapi élet részét képezi a figyelem, ezért fontos az információgazdag tartalom. Azonban legalább ennyire fontos a kreatív, látványos, ugyanakkor figyelemfelkeltő és a céljaikat, egyéniségüket kitűnően tükröző honlap kialakítása is, mely versenyelőnyt jelenthet más, hasonló személyekkel és honlapokkal szemben. A zsűrizésnél kiemelkedő szerepet kap az interaktivitás is, hiszen az állandó visszajelzés, a kétoldalú kommunikáció elengedhetetlen ebben a szakmában.

Non-profit kategória: 
A kreativitás és a biztos szakmai tudás nem csak a profitorientált honlapok privilégiuma. Az Év Honlapja zsűrije ezt a kategóriát a nem kereskedelmi céllal létrejött segítségnyújtó és ösztönző szervezetek és kezdeményezések, különböző témájú, informáló vagy szórakoztató tartalmú oldalak számára hozta létre. Az oldal tematikájához tartozó -kreatív ötletek, design és tartalom elengedhetetlen a célközönség számára. Nevezhetők például társadalmi és civil szervezetek honlapjai, egyházi témájú vagy egykor élt személyek életrajzi oldalai, különböző gyűjtemények, vagy akár nem eladást ösztönző, de folyamatos friss tartalommal informáló, rajongói oldalak is.

Oktatás kategória:
Ebben a kategóriában olyan honlapok nevezéseit várjuk, akik a hagyományos oktatás eszközeit ötvözik az online megoldások használatával. Fontos, hogy a tradicionális mód mellett megtalálják a modern utat is, hiszen folyamatosan megújuló világunkban az oktatás területén sem elhanyagolható a fejlődés, sőt a célcsoport miatt ez mára már elkerülhetetlen. A vizuális elemeket tekintve elengedhetetlen a konkrét célnak megfelelő vizuális megjelenés, a jól áttekinthető struktúra, illetve a korszerű felhasználóbarát felületek alkalmazása

Önkormányzatok és Települések kategória:
Ebbe a kategóriába minden hazai település és önkormányzat weboldala benevezhet. Napjainkra egyre több önkormányzat kezdi felismerni a korszerű és egyben esztétikus honlapok szükségességét. Többnyire három célpiacot kell kiszolgálniuk: egyrészt az adott település lakossága felé nyújt információkat és bizonyos államigazgatási szolgáltatásokat, kommunikál a térségben letelepedett vagy letelepedést tervező vállalkozásokkal, valamint turisztikai szempontból is meg kell jelenítenie az adott várost / községet. A komplex információk mellett fontos a rendezett és igényes kialakítás is.

Portfólió Oldalak kategória:
Talán az egyik legkomplexebb kategória. Ide elsősorban olyan honlapokat várunk, melyeken magánszemélyek/cégek promotálják termékeiket és/vagy szolgáltatásaikat kereskedelmi célból. Itt van lehetőségük talán leginkább a felhasználóknak az önkifejezésre, mivel semmi nem szab határt a kiteljesedésüknek. Évről évre újabb és jobb megoldásokkal neveznek a versenyzők, mely arra enged következtetni, hogy a kreatív önmegvalósítás mindennapjaink szerves részét képezi és kell is, hogy képezze!

Rendezvény kategória:
Olyan weboldalak jelentkezését várjuk, amelyek egy bizonyos eseménnyel foglalkoznak. Ilyen lehet például fesztivál, verseny, pályázat, esküvő, tehetségkutató, előadás, konferencia, egyéb programok. Ezeknek az oldalaknak célja egy célcsoport (civil, lakossági, szakmai, üzleti) elérése, tájékoztatása, megnyerése, ennélfogva az ismertség növelése. A komplex funkciók ellátása érdekében elengedhetetlen egy korszerű, tartalomban és képekben gazdag, könnyen kezelhető honlap megléte. Mivel sok esetben adott esemény bemutatása a lényeg, ezért fontos a weboldal letisztult és egyben kreatív összhangja. Mindezek mellett az is fontos, hogy a weboldalak folyamatosan frissülő tartalommal és információval szolgálják ki a látogatóikat.

Szolgáltatás kategória:
Marketing szempontból az üzleti tevékenység egyre nagyobb hányadát a szolgáltatások teszik ki. Ebbe a kategóriába elsősorban olyan honlapokat várunk, melyek tevékenységi körének alapját valamilyen szolgáltatás teszi ki. Napjainkban rengeteg szolgáltató honlap létezik, ezért érdemes a tömegből kitűnő, de mégis egységes, letisztult honlapokat készíteni. Fontos, hogy minél inkább felhasználóbarát és egyszerűen navigálható legyen egy-egy oldal. Mindezek mellett az is fontos, hogy a weboldalak folyamatosan frissülő tartalommal és információval szolgálják ki a látogatóikat.

Turizmus kategória:
Olyan weboldalak jelentkezését várjuk, melyek idegenforgalmi szolgáltatásokat nyújtanak, illetve egy-egy turisztikai terület jellegzetességeiről, látnivalóiról informálnak, ugyanakkor kereskedelmi tevékenységre is lehetőséget kínál weboldaluk. A komplex funkciók ellátása érdekében elengedhetetlen egy korszerű, tartalomban és képekben gazdag, könnyen kezelhető honlap megléte. Mivel sok esetben adott attrakció vagy úticél bemutatása a lényeg, ezért fontos a weboldal letisztult és egyben kreatív összhangja.

Vendéglátás kategória:
Ebbe a kategóriába vendéglátó-ipari egységek nevezéseit várjuk, melyek bemutatására szolgáló weboldalak kivitelezésének már csak a kreativitás képes határt szabni. Ezen honlapok esetében az egyik legfontosabb kritérium a felhasználóbarát, áttekinthető és innovatív megvalósítás.

"Az online Árfigyelő így hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban az Online Árfigyelő csapatát kérdeztük, akik "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőségi díjat vihettek haza. A kategóriában való indulással…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben
További hírek