B2B és B2C helyett jön a H2H

2017-05-11

A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.

A mai világban a termékközpontú vállalkozásszervezés már elavultnak érződik. A fogyasztóknak nem termékekre van szükségük, hanem megoldásokra. Vagyis a tömegtermékek és egyen-szolgáltatások helyett, amik a “mindenkinek jó lesz ugyanaz”, vagyis a “one size fits all” elvével készültek, személyre szabott ajánlatokat szeretnének. Erősen szegmentálódik tehát a piac, fejtegette Kováts Péter, az Invitech Solutions középvállalati igazgatója a Piac & Profit által rendezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján.

Ennek megfelelően az okos cégeknek is változtatnia kell: a produktum helyett inkább önmagát, mint megoldást kínáló brandet érdemes értékesíteni. Ebben a közegben elengedhetetlen, hogy a cégvezetők megfogalmazzák, milyen a fogyasztójuk (“buyer persona”), és hogy pontosan tudják, milyen “az ügyfél életciklusa”, mondta Kováts. Az üzleti szakirodalom ezért már arról beszél, hogy lejár a B2B vagy a B2C kora, s beköszönt a H2H, vagyis human-to-human korszaka.

Cégmárka, cégérzés

“Inkább kevés munkatársnak adjunk sok fizetést, mint fordítva”, foglalta össze munkaerő politikáját Szabó Zoltán, a Ghibli Kft. ügyvezető igazgatója a konferencián. A logisztikai cég vezetője szerint egy munkahelynél is az számít, ami az élet más terén, hogy “milyen sztorikkal gyarapodik a munkavállaló”, A céggel kapcsolatos pozitív érzelmek kialakítása a cél, nemcsak a fogyasztók, hanem a munkavállalók esetében is.

Az egyik neves kiskereskedelmi láncnál például azt gondolta a vezetőség, hogy a szolgáltatás erős, nincs szükség a szolgáltatói vagy munkáltatói márka erősítésére. De a logisztikai szakemberek közvélemény-kutatásánál kiderült, hogy nem szívesen mennének ehhez az áruházlánchoz dolgozni, mert kevés a bér, túl sok a munka és a túlóra, s nem kedvesek a főnökök.

Ha nemcsak a (potenciális) munkavállalók körében rossz egy cég megítélése, hanem a fogyasztóknál is rossz a renoméja, célszerű “beismerő kampányt” folytatni. Egy hazai összeszerelő üzem például azután sem tudott könnyen munkaerőt toborozni, hogy elmozdította az éveken át felettébb népszerűtlen, autoriter menedzsert, aki kellemetlenül bánt a gyári munkásokkal. Mert eddigre már rossz híre ment a cégnek. Miután felvállalták, hogy eddig helytelen volt a menedzsment hozzáállása, de most már minden másképp van, a negatív kommentek is eltűntek a cég közösségi médiás felületéről. Más esetekben is érdemes hasonlóképp kivenni a szelet az ellenérzések viharából – tanácsolta a szakember.

/piacesprofit.hu/

Vissza

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben

"Az online Árfigyelő hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban a Gazdasági Versenyhivatalt kérdeztük, Horváth Bálint kommunikációs vezető válaszolt kérdéseinkre. "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőség…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben
További hírek