5 tipp az ellenállhatatlanul kattintásvonzó címadáshoz

2017-04-12

Bármilyen gyorsan változik is a marketing, a jó címsor még mindig mindennél többet ér. A négy alapszabály mellett öt szakértői tippel segítünk, hogy ne menjen kárba mindaz, amit a cím után ír.

A ma már legendának számító reklámguru, David Ogilvy úgy vélte, hogy a főcím adja el a szöveget, azt nagyjából ötször annyian olvassák el, mint magát a hirdetés szövegét. Ha pedig ez igaz – vélte a marketing guru, hogy ha nem tudunk olyan címet kreálni, ami eladja a terméket, akkor a hirdetésbe fektetett pénz 90%-a pocsékba megy.

Bár a marketingben minden villámgyorsan változik, ez a sok évtizedes bölcsesség ma is megállja a helyét. A hírlevelekben, közösségi oldalakon, email marketingben és tartalommarketingben éppúgy a szöveg az elsődleges kommunikációs eszköz, mint akkoriban. Ez pedig azt jelenti, hogy a címeknek, mindegy, hogy videót, AdWords kampányt vagy blog bejegyzést csinálunk, mindent vinnie kell.

Minden szó számít. Neil Patel és Joseph Putnam szerint, egy szó megváltoztatása a címsorban  akár megdöbbentő, 46 százalékos kattintás növekedést is eredményezhet. Ez elegendő bizonyíték arra, hogy a főcímek, a leadek alapvető fontosságú összetevői egy egy sikeres kampánynak? Akkor lássunk néhány tippet, amivel megsokszorozhatjuk az átkattintások számát.

A nulladik szabály

A szakemberek szerint van egy alapvető négyes, amire muszáj figyelni:

  • Egyediség: használjunk egy szokatlan szót, törjük meg az unalmasságot, a csontig lerágott szlogeneket! Mutassunk valamit a cég személyiségéből, hogy a mi üzenetünk megjegyezhető legyen a többi mellett is.
  • Specifikusság: az emberek sietnek. A tapasztalatok szerint akkor kattintanak, ha tudják, hogy mi lesz az eredménye. Vagyis az általánosságok helyett mondjuk konkrétumokat! Egy ultra-specifikus címsor segít, hogy az olvasó pontosan tudja, hogy mire számíthat.
  • Aktualitás: a sikerhez az kell, hogy a célközönség azonnal felismerje, hogy konkrét problémájára kaphat választ. Olyat kell mondanunk, amivel arra késztetjük őket, hogy azonnal gondolkodjanak el a problémán és kattintsanak.
  • Hasznosság: hasonló a második ponthoz, de muszáj hangsúlyozni, a lényeg, hogy a közönség azonnal lássa, hogy közvetlen és nyilvánvaló előnyt kínálunk.

Nem feltétlenül kell mind a négy felsorolt feltételnek benne lennie a címsorban, de törekedjünk arra, hogy legalább két szabályt betartsunk. Ezt szem előtt tartva menjünk tovább, és nézzünk pár technikai tippet.

Listák és felsorolások

A WordStream kimutatta, hogy az olvasók szeme természetes módon vonzódik azokhoz a címekhez, amelyek számokat tartalmaznak. Legalább annyira odavonzza a szemet, mint az elütő színek egy oldalon. Ezért írnak egyre többen 10 tipp arra, hogy… típusú tartalmakat.

Az előny már a címben legyen látható

Az olvasók szemét a rengeteg eléjük kerülő tartalom között nehéz megfogni. A fent már idézett szakértők szerint ha már a címből egyértelmű, hogy milyen előnyöket remélhet az olvasó – mit tudhat meg, mit mondunk el – a szövegünkben, nagyobb eséllyel kattintanak. Mutassuk meg a címben, hogy mi lesz a valós haszna az olvasónak, ha végig böngészi a szöveget.

Használjunk adatokat

Persze nem minden tartalom alkalmas arra, hogy az adatok a főcímben helyet kapjanak, de ha igen, mindenképp emeljük ki, amink  van, mivel ez egy igazán hatékony eszköz a jobb eléréshez. Hogy mire gondolunk? Néhány példa:

  • Minél több olvasót szeretnénk vs. Hogyan vonzzunk 40%-kal több olvasót
  • Pörgesd fel az értékesítést vs. Ezek a tippek 20%-kal növelhetik az értékesítést

Ha nem csak általában beszélünk, hanem konkrét adatokat mutatunk, azzal az olvasó azonnal érzi, mekkora hatást érhet el, ha elolvassa, a szövegünket.

Próbálkozzunk

Kicsi az esélye, hogy elsőre azonnal zseniális megoldást találjunk. Ötleteljünk, amennyit csak bírunk, legyen több választásunk a címre. Igen, ez időigényes, de ha figyelembe vesszük, hogy mi múlik egy címen vagy szlogenen, akkor láthatjuk, hogy megéri a befektetést. Próbálgassuk a különböző kombinációkat, játszunk az igékkel, melléknevekkel, számokkal, és használjuk az első pontban mutatott négy pont valamelyikét vagy legtöbbjét.

Csak röviden

A legjobb címek azok, amiket a Google kereső teljes egészében behúz, tehát a kulcsszavai jók és a hosszuk is a kritériumoknak megfelelő. Ez azt jelenti, hogy 70 karaktert, vagy 6-8 szót nem halad meg a hosszuk. Ez segít SEO és olvashatóság szempontjából is jobb pozíciót elérni.

/Osztrozics Dóra – Timár Gigi - piacesprofit.hu/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek