A digitalizáció több a céges honlapnál

2018-09-17

Elindult 'Az Év Honlapja'!

A pályázatokat 2018. október 15-ig lehet leadni a www.azevhonlapja.hu weboldalon. A közönségszavazás csupán egy kattintás, így a nevezők rajongóik, közösségük bevonásával és mozgósításával egyszerűen gyűjthetnek szavazatokat.
Az ünnepélyes díjátadó 2018. november 14-én a ’Marketing Summit Hungary’ konferencián lesz.

 

A webes jelenlét már elég erős, de magára a céges feladatok elvégzésére még kevés magyar cég használja a rendelkezésre álló digitális megoldásokat – derül ki az UniCredit Bank és az Inspira Research Üzleti Potenciál kutatásából.
 

Az UniCredit Bank és az Inspira Research reprezentatív kutatás* keretében kis- és középvállalkozások cégvezetőivel vagy tulajdonosaival készített interjúkat. Technológiai újításokról, innovációról és digitalizációról is kérdezték az 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező kkv-k (kb. 77 000 cég) közül azokat (kb. 20 000 cég), amelyek jelenlegi piaci helyzetük és teljesítményük, innovációs terveik és jövőbeni várakozásaik alapján a legmagasabb üzleti potenciállal rendelkeznek.

A magas üzleti potenciállal – főleg a magasabb árbevétellel is – rendelkező kkv-k „szűken” értelmezik az innováció fogalmát, és csak az olyan, technológiai újításon alapuló megoldásokat tekintik innovációnak, mint amilyen például egy CRM rendszer fejlesztése.  Az olyan területeket, mint a cégen belüli kommunikáció fejlesztése és a humánerőforrás tervezése szintén innovációs területnek tekintik, de az elmúlt években ezek automatizálására és digitalizációjára még nem került sor.
 

Milyen a magas üzleti potenciállal bíró kkv-k digitális jelenléte?

A legnagyobb üzleti potenciállal rendelkező cégek többcsatornás és intenzív online jelenléte kimagasló. Vállalati honlapja (85%) szinte minden vállalkozásnak van, de használják az online platformokat, főleg a Facebookot (68%) és elterjedőben van már a LinkedIn (23%) is. Saját vagy bérelt online webáruházat a cégek 26%-a működtet, és 8%-uknak saját blogja is van.

A kutatásból az is kiderült, hogy a családi vállalkozások számára kiemelten fontos, presztízsértékű és szinte szívügy a céges honlap. Feltűnő, hogy az általuk működtetett weboldal mennyivel nagyobb tudású. Ők szinte minden tipikus céges honlapfunkciót nagyobb arányban építenek bele a honlapba, mint a nem családi vállalkozások.  A nem családi vállalkozások a családi vállalkozásokhoz képest nagyobb hangsúlyt fektetnek a LinkedIn-jelenlétre.

Nagyobb árbevételű cégeknél a honlapon lényegesen gyakoribb funkció az üzletkereső, az online árlista, illetve a cégről megjelent cikkgyűjtemény. A legpotensebb (diamond) cégek gyakrabban publikálják céges adataikat, közölnek árlistát, de ritkábban alkalmaznak hírleveleket, illetve sajtóközlemény-gyűjteményt.



 

Milyen a kkv-k fintech-hez való viszonya?

A magas üzleti potenciállal bíró vállalkozások 45%-a hallott már vagy van elképzelése a fintechről (nem banki online fizetésről), de csak 10%-uk használja és további 20%-uk tervezi a jövőben hosszú távon használni. A fő korlátot az jelenti, hogy az előzőekkel ellentétben az ügyfelek mindössze 7%-a lenne hajlandó hozzáférést is biztosítani banki, pénzügyi, könyvelési adataihoz – vagyis a szenzitív adatokhoz. A fintech használatával szemben a fő aggályt az jelenti, hogy a cégeknek csak nagyon kis hányada (5-10%-a) lenne hajlandó egy külső, nem banki online szolgáltató részére megadni a banki és könyvelési adatait.

A nem családi vállalkozások közel fele ismeri a fintech szolgáltatást, a családi vállalkozásoknál ez az arány valamivel kisebb: 41%. A különbség inkább abban van, hogy a nem családi vállalkozások 15%-a már használja is ezt a nem banki fizetési megoldást, a családi vállalkozások viszont egyáltalán nem.

 

Milyen fejlesztéseket terveznek a kkv-k következő öt évben?

A családi vállalkozásoknak nyilvánvalóan minden beruházást, innovációt alaposan át kell gondolni, és ez meg is látszik visszafogott modernizációs politikájukban. A nem családi vállalkozások digitalizációs igénye ezzel szemben hatványozottabban jelen van a logisztikai nyilvántartások, a vállalati pénzügyi tervezés, a számlázási rendszer, a készlet- vagy raktárkezelő, és a vállalatirányítási rendszerek terén.

A nagy árbevételű (700M HUF felett) cégeknek égetően fontos a korszerű, digitalizált vállalatirányítási rendszer telepítése, a kisebb árbevételűek (51-700 M között) inkább az ügyfélnyilvántartásra, CRM rendszerre helyezik a hangsúlyt.

„A kutatási eredmények alapján derűlátók vagyunk: a kkv-k sokat hangoztatott online lemaradását mi nem tapasztaljuk, sőt, a magas üzleti potenciállal bíró kkv-k 85%-os honlap-penetrációját, egyre elterjedtebb közösségi média használatát és erős innovációs, digitalizációs hajlandóságát nagyon biztatónak találjuk. A cégek egyre tudatosabbak, hosszabb távon terveznek. Főleg a kisebb (51-100 M HUF bevételű) cégek esetében látjuk, hogy rendkívül gyorsan nőnek, high-tech megoldásokra is nyitottak, és az innovációs-digitalizációs platformokon is arra törekednek, hogy rendszereik, kommunikációs csatornáik, céges kultúrájuk a lehető legnaprakészebb legyen, ügyfélélményben pedig a maximumot nyújtsák” – mondta el Bolyán Róbert, az UniCredit kis- és középvállalkozási üzletág igazgatója.


/piacesprofit.hu/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek