Weblap tartalom

2019-01-22

Az, hogy mitől lesz egy honlap igazán jó, részben attól függ mi a célunk vele. Ez lehet egy személyes oldal, céges weboldal, webáruház, vagy akár egy iskola saját honlapja. Mind-mind más feltételeknek kell, hogy megfeleljen és minőségben is más lehet az, amit elvárnak a látogatók az adott laptól.  Különösen igaz ez a weblapon megjelenő tartalmakra, melynek kialakításához nyújtunk némi segítséget.

Megjegyeznénk, hogy ezek a tippek elsősorban irányadásként szolgálnak, magát a tartalmat a weblap készítőjének kell kitalálnia.

Fontos, hogy amikor a felhasználó a weboldalra érkezik 10 kérdésre választ kapjon. A kérdések a következőek:

  1. Ki vagy?
  2. Mit csinálsz?
  3. Mitől vagy jobb?
  4. Hol talállak meg?
  5. Ki a célközönséged?
  6. Mit szeretnél tőlem, mit tegyek?
  7. Hogyan működik a szolgáltatásod?
  8. Mennyibe kerül?
  9. Megbízható vagy?
  10. Jelen vagy a közösségi médiában?

 

Szintén nem elhanyagolható, hogy bizalmat építsünk, ebben segítenek a logók, ajánlások, a közösségi média, hasznos tartalmak és persze az elismerések, mint például Az Év Honlapja díj :)

A tartalom feltöltésénél több dologra kell figyelni, ha a weboldal tartalmának hatékonyságát maximalizálni szeretnénk. Persze a lehetőségeinknek az adminisztrációs felület szab határt, egy jó admin felületen rugalmasan és hatékonyan lehet dolgozni és a keresőoptimalizálási szempontoknak is meg lehet felelni. A tartalom feltöltésénél figyelni kell a formázásra, hogy a formázás segítse a tartalom megértését, a képek felrakásánál figyelni kell a méretre.

 

A főoldalak kialakítása mellett érdemes hangsúlyt fektetni aloldalak létrehozására is.

Rólunk oldal:
A rólunk oldalnak a bizalom építésében van nagy szerepe, és sokszor ezen is múlik, hogy a látogató miként ítéli meg a későbbiekben oldalunkat. Lehet, hogy sokadrangúnak ítéled a rólunk oldalad jelentőségét, ennek ellenére jelentős szerepe van a látogatók meggyőzésében, így érdemes komolyan venni a megtervezését.

Köszönjük oldal:
Megköszönni valamit az embereknek, egy megszokott, barátságos gesztus. A weboldaladon is megteheted bármely konverzió után, hiszen ilyenkor egy látogatód vásárolt tőled valamit, esetleg feliratkozott a hírleveledre. Egy ilyen apróság jelentős mértékben képes javítani a felhasználói élményt. De nem csak ezért fontos egy “köszönjük” oldal létrehozása. Azok akik használják az analitikát vagy hirdetnek, és mérni akarják a konverziókat, tudják, hogy egy céges weboldal számára egy “köszönjük” oldal nagyban leegyszerűsíti a mérést. Máshogy is meg lehet persze oldani, de megkönnyíti a helyzetet.

Kapcsolat oldal:
Ennek az oldalnak a megtervezésére kevesen tesznek erőfeszítést, általában a fontossági lista legalján szerepel. Gyakran a weboldal többi része redesignon esik át, ugyanakkor a Kapcsolat oldal ilyenkor kimarad. Ez azonban nagy hiba hiszen  a Kapcsolat oldal egyike a négy legfontosabb oldalnak minden weboldalon, az egyik leglátogatottabb oldalad. Érdemes tehát figyelni rá, különösen, hogy aktuális információkkal legyen ellátva.

Fontos, hogy nem számít mennyi és milyen információ van a weboldaladon, ha azt nem tudják elérni. Ha ez a része stimmel, fontos az azon található tartalmakat rendezetten, átláthatóan kezelni. Kerüljük a túl sok linket, reklámot, az ömlesztett tartalmakat.

Összegezve, nincs szükség egy komplex, összetett, mindennel telezsúfolt honlapra. Nincs szükség 101 féle funkcióra, melyek közül 99 haszontalan. Próbáljunk a látogató fejével gondolkodni, és az ő szemével látni. A látogató az információt keresi, és szeretné azt minél gyorsabban, minél egyszerűbben megtalálni, ezt érdemes a honlapkészítés folyamán is szem előtt tartani.

Vissza

"Az online Árfigyelő így hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban az Online Árfigyelő csapatát kérdeztük, akik "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőségi díjat vihettek haza. A kategóriában való indulással…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben
További hírek