Egyedi weboldal készítése

2019-03-13

Amikor weboldal készítésén gondolkodunk az egyik legfontosabb szempont az, hogy valami egyedit hozzunk létre. Ezáltal könnyebb minket megkülönböztetni és persze könnyebb megjegyezni is. Ugyanakkor egy egy bizonyos sablon követése előnyökkel járhat, hiszen azokat könnyű kezelni és a felhasználók is ismerik. Ennek ellenére mégis azt tanácsoljuk, hogy törekedjünk az egyediségre, amely tervezéssel és kitartó munkával elérhető.

Mutatunk 5 szempontot, amelyek segítségével egyedibbé, kiemelkedőbbé tehetjük a weboldalunkat:

Elrendezés és felépítés

Ez az egyik legnyilvánvalóbb módja a megkülönböztetésnek és egyben a legnehezebb is. Egyrészt egy eredeti felépítéssel – amit még soha, senki nem látott korábban – tényleg feledhetetlenné tudod tenni a weboldalad. Ráadásul a designerek és a fejlesztők is élvezik a munkát, hiszen valami eredetit alkotnak. Másrészt viszont az információkat rendkívül sokféle módon elrendezheted, melynek aztán hatása lesz a hozzáférhetőségre és a használhatóságra. A fejlesztési idő gyakran megnő, mert olyan problémák merülnek fel, melyekkel korábban nem találkoztál.

Márkázás

A márka megjelenítése a weboldalon a másik lehetőség arra, hogy különlegessé tedd. Ez nem is olyan nehéz: csak a márka-irányelveket kell kidolgoznod, illetve ha már vannak, betartanod, hangsúlyozva mindenhol a logót és a színeket. Fontos, hogy ez csak akkor működik jól, ha valóban eredeti a márkamegjelenésed. Ha a stílusod nem túl különleges, egyedi, akkor nehéz lesz valami eredetit alkotni a weboldaladra.

Grafikák és képek

Ha a márkamegjelenítés nem elegendő az eredetivé tételre, akkor bevetheted a grafikákat és a fotókat, hogy egy megkülönböztethető vizuális stílust alakíts ki. Az emberek számára a vizuális ingerek könnyebbé teszik azt, hogy érzelmi szinten kapcsolódjanak a weboldalhoz. Ráadásul a lehetőségek is végtelenek, ezáltal pedig könnyebb egy eredetinek ható design kialakítása. Ugyanakkor az eredetinek kinéző grafikák és fotók elkészítése nem olcsó dolog. Stockfotókat viszont nem használhatsz, mert az lenullázza a megkülönböztethetőséged.

Szövegek és tartalom

Talán ez a legfontosabb eszköz az eredetiség elérésére (és sok esetben a legnehezebb is). Ami megjelenik az oldalon, annak összhangban kell lennie a cég személyiségével, kultúrájával. Miközben világosnak és érthetőnek kell maradnia a látogatók számára. Használhatod eszközként a szövegeket, vagy akár videókat is. Bemutathatod velük a céged személyiségét olyan módon, ami eltér egy kicsit a többekétől. Ami itt nehézséget okoz, hogy egyrészt szövegekre lesz szükség, amelyeket emberi hangnemben kell megírni. Másrészt az olvasóknak nem azt kell érezniük, hogy valamit el akarsz adni nekik. Ez a trükkje a jó szövegeknek, és ez az, ami miatt nehéz összehozni őket. Az legyen a célod, hogy a felhasználókat emberként kezeld, ne csupán ügyfélként. Ezeknek az apró szövegeknek az eredeti, emberközeli megfogalmazásával szintén kiemelkedhetsz a többiek közül.

Animációk 

A jól elkészített animációk javítják a felhasználói élményt és mély benyomást gyakorolnak a látogatókra, felejthetetlenné téve a weboldalt. Bár nagyon hatékonyak, rendkívül nehéz feladat jól elkészíteni őket. Mivel egyre többen kezdenek animációkat megjeleníteni a weboldalukon, így egyre nehezebb valami különlegessel előállni. Ráadásul, ha rosszul van elkészítve, akkor használhatósági vagy akár teljesítmény-problémákat is okozhatnak az animációk.

 

Ahhoz, hogy valami eredetit alkossunk nem szükséges minden elemet használni, illetve azokat kombinálni. Érdemes az erősségekre koncentrálni. Tegyük fel magunknak a kérdést, hogy miben vagyunk a legjobbak, és arra a feladatra összpontosítsunk, azt a részt próbáljuk eredetivé, megkülönböztethetővé és megjegyezhetővé tenni.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek