Magyarok és a közösségi platformok

2019-06-24

Napjainkban a felgyorsult digitális világban elengedhetetlen, hogy a cégek megjelenjenek a közösségi médiában. Ezt a tényt bizonyítja az is, hogy a Facebook világszintű aktív felhasználói, átlagosan több mint 20 percet töltenek a világ legnépszerűbb közösségi oldalán naponta. De mindemellett egyre nagyobb igényt tartanak a fogyasztók más közösségi felületek, mint például az Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter felületei iránt is. 

Amikor közösségi platformokról beszélünk, több is az eszünkbe jut. Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, és sorolhatnánk még, hiszen végtelenül sokfélével találkozhatunk. Ha eredményesen szeretnénk működni, fontos, hogy ismerjük a felhasználók szokásait, és megértsük a piaci folyamatokat. 

Mutatunk néhány fő számot, amik jól igazolják azt, mennyire árnyalt az online világ, és azt is láthatjuk, hogy milyen fontos, hogy az aktuális változásokhoz a megfelelő stratégiával álljunk hozzá.

 

 

 

 

 

 

Nézzük meg tehát, hogy a magyarok az interneten és a közösségi médiában milyen számokat generáltak:

▪Szinte mindenki használja az internetet, de természetesen korcsoportonként eltérő arányban. Hiszen a 15-34 korosztályban szinte 100% a felhasználók aránya, míg az 50 fölötti korosztály jelentős lemaradásban van.

 

▪ Az átlagos internetezéssel töltött idő 3,8 óra.

 

▪Heti rendszerességgel az internetezők 97%-a használ valamilyen közösségi média oldalt, amik közül az első a Facebook, de a YouTube szorosan a nyomában van mindössze 3%-kal lemaradva.
(A kutatás 2018 decemberében készült, ezért található meg benne a Google+.)

 

▪Érdekes az is, hogyan alakulnak a tendenciák. A Facebook stagnál, a YouTube folyamatosan növekszik, a legtöbb másik platformmal együtt.

 

▪Persze a közösségi média platformok árnyaltabb képet mutatnak, hiszen a csevegőprogramok is hatalmas számú felhasználót mozgatnak meg. Ezek közül a Messenger az első, amit nagyon lemaradva követ a Viber és a Skype.

 

 

És most lássuk a 10 legfontosabb közösségi platformot Magyarországon:

Ha csak a közösségi hálózatokat néznénk, az Instagram lenne a harmadik helyen (a Google+-t tegyük bátran félre, hiszen 2018-as adatokról van szó). Ha belevesszük a (közösségi) üzenő platformokat, akkor azonban már csak az ötödik helyen van az Instagram.

Az is érdekes, hogy bár vitathatatlanul a YouTube a legnagyobb videómegosztó, azért az első 10-ben ott van az Indavideó és a Videa is. Persze itt sem olyan tiszta a képlet, hiszen egyre nehezebb meghúzni a határokat.
Hiszen az Instagramon nem csak képeket osztunk meg, hanem videókat is. Ahogy a Facebookon is egyre több a videó.

Persze mindez csak játék a számokkal, de még is jó arra, hogy emlékeztessük magunkat: a közösségi média és az online platformok világa rendkívül összetett. Sok olyan felület van, ahol milliókat érhetünk el. Arról nem is beszélve, hogy nem minden cégnek kellenek milliók. Válasszunk hát okosan!

(Forrás: kozossegikalandozasok.hu / nrc.hu)

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek