5+1 design tipp 1. rész

2019-08-06

Design tippjeink első részében bemutatunk pár praktikát hogyan lehet weboldalad még trendibb, tükrözve céged profilját. 
Szó lesz benne az egyszerűségről, a kontrasztról és minden másról, ami hozzájárulhat a sikerhez. 

1. Az egyszerűség a kulcs

A felhasználók kedvelik a letisztult és könnyen átlátható weboldalakat.Fontos, hogy a főoldalon minden egyértelműen megtalálható legyen, és ne legyen az embereket megtévesztő zűrzavar.
Sokan azt gondolják egy főoldal feladata mind az alábbi:

  • minél több információt közöljön a cégről
  • mutasson be egy-egy termékkategóriát, szolgáltatást
  • biztosítson végtelen számú lehetőséget a továbbhaladásra
  • kerüljön a cég logója minél nagyobb méretben jól látható helyre

Az Apple főoldalán pusztán a legújabb fejlesztések jelennek meg, emellett néhány jól értelmezhető kategóriát találhatunk, melyek továbbdobnak a szükséges információhoz.
Az esetek többségében érdemes minimális, de feltűnő design-t használni, ezzel is növelve a felhasználhatóságot.

2. Figyelemfelkeltő képek

Mindig a legfontosabb dolgot tartsuk szem előtt: a termékeinket, szolgáltatásainkat. Fontos, hogy a vásárlóknak a termékek képein akadjon meg a szemük.

Rengeteg dolog van, ami miatt az Apple termékek hihetetlenül figyelemfelkeltők. Először is a letisztult tervezés (semmi extra, mint azt már megszokhattuk a cégtől), továbbá a fotó, a modellezés és a Photoshop igazán érdekes keveréke.

A második elv szerint, igyekezzünk minél nagyobb teret biztosítani termékünknek az oldalon.  Ha órákat szánunk termékünk csomagolásának megtervezésére, és utána oldalunkon lekicsinyítve rakjuk ki, az nem olyan lenyűgöző… nem adja vissza a termék igazi hangulatát.

3. A kontraszt legyen a középpontban

Az emberi agy szereti a kontrasztokat. A weboldalon minden egyes elemnél törekedni kell a szelektív kontraszt létrehozására. Okosan válasszunk betűtípust, betűvastagságot, ezzel is kiemelve és elkülönítve a különböző mezőket. Például ha a fehér háttértől elütő színt használunk, a felhasználók figyelme a lényegre koncentrálódik.

4. Vesszünk el a részletekben

Az Apple sok időt szentel a részletek kidolgozására. A weboldal összes kis alkotó eleme a tökélyre van fejlesztve. Soha ne essünk abba a csapdába, hogy „úgysem veszi észre senki…” vagy „nem számít, jó lesz ez így…”. Gyakran a részletekre fordított idő különbözteti meg a jó design-t a többitől.

Nézzük csak meg a közösségi oldalak logóját közelebbről…

Gyakori hiba, hogy lusták a készítők megkeresni a logók vektoros változatát. Így az összecsapott munka néhol hibás, pixeles ikonokat eredményez. Ezt egy komoly cég nem engedheti meg magának. Fontos, hogy elegendő időt szánjuk az oldalak elkészítésére, hiszen az, az első lépcső mely tükrözi cégünk arculatát.

5. Kerüljük a Flash tartalmakat

Igazán szemet gyönyörködtető egy magától járó és beszélő weboldal és helytálló bizonyítéka az elkészítő hozzáértésének. De sajnos az esetek többségében ügyfeleink nem rendelkeznek a megfelelő technikai háttérrel. Senki se örülne annak, ha ez az üzenet fogadná, amikor a hőn áhított pirítósát szeretné megrendelni kedvenc webáruházából.

+1 Válj barátságossá

Arculatunkat úgy alakítsuk ki, hogy jobban megközelíthetőbb és barátságosabb legyen. Mindegy, hogy mit árul az ember egy barátságosabb megjelenéssel könnyen eladhatóvá lehet azt tenni. Az Apple reklámjaiban is az átlag embert szimbolizálják a termékek, nem pedig az üzleti világot. Pont ezért,az ügyfélkör nagyon nyitott; így a tiniktől egészen a nagyszülőkig mindenki be tud illeszkedni. A másik fontos tényező, hogy fejlesszük az ügyfélszolgálatunkat: (lehetőség szerint) helyi és online segítségnyújtásra is törekedjünk.


/https://stilldesign.hu//

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek