Tudod mi az influencer marketing?

2019-08-28

Napjainkban egyre több helyen botlunk bele az influencerekbe és abba a kifejezésbe, hogy influencer marketing. Vállalkozóként biztosan te is hallottál már róluk és erről a fogalomról. De kik is ők és miből áll az influencer marketing? A következőkben ezeket vesszük át.

 

Kik azok az influencerek és mit csinálnak? 

Az “influence” szót tekintve, olyan befolyással bíró emberek akik hatalmas követőbázist tudtak kiépíteni illetve maguk köré gyűjteni. Az influencerek egy nagyon sikeres social media oldallal (Instagram, Facebook, Twitter, Youtube stb.) rendelkező személyek, nem ritkán több százezres követőtáborral.

Érdekes emberekről van szó, akiknek nem véletlenül van a szó szoros értelmében vett rajongótáboruk: sokszínű, izgalmas tartalmaikkal sikeresen szólítják meg a követőiket. Nem izzadságszagúak; ezek az emberek "magukat adják" és ezért ilyen sikeresek a szociális médián.

A befolyásoló hatalomra persze a márkák is felfigyeltek. Az influencereket kisebb nagyobb brandek kérik fel, hogy említsék meg a termékeiket vagy szolgáltatásaikat a posztjaikban vagy videóikban. Általuk a márkák hatékonyabban és természetesebben elérhetik a marketing céljaikat. 

Nem minden influencer egyforma, legtöbbjük pedig a következő 4 kategóriába sorolható:

Hírességek

Az “eredeti” influencerek. A márkák már jól tudják régóta, amikor egy sztár a nevét adja egy termékhez a siker szinte garantált. 

Szakértők, gondolatvezetők

Ők pozíciójukkal szaktudásukkal és a tapasztalatukkal érdemelték ki a követőik tiszteletét. Egyes esetekben ez a tisztelet az illető foglalkozásából származik. Például lehet, hogy egy újságíró nem szakértője a témának amiről tudósít, de elismeréssel bír hogyha a világ egyik legnevesebb lapjának az újságírója. 

Blogger, vlogger vagy más tartalomkészítők

A blogolás és az influencer marketing már régóta szoros kapcsolatban állnak. Az internet tele van elismert blogokkal. Ha egy blogger/vlogger pozitívan nyilatkozik a márka egy termékéről/szolgáltatásáról akkor valószínű, hogy a követői is késztetést éreznek arra, hogy kipróbálják.

Mikroinfluencer

A mikroinfluencerek az influencer marketing feltörekvő csillagai. Ezek az emberek általában hétköznapi felhasználók, akik tudásukkal és informatív/szórakoztató tartalmaikkal népes követőbázist gyűjtöttek online jelenlétük köré.

A Te márkád is profitálhat belőle?

Fontos figyelembe venni, hogy az influencer akit felkérsz a terméked promótálására, olyan témákkal foglalkozzon amelyek nélkülözhetetlenek a branded számára. Ezekre a kérdésekre tudnod kell a választ mielőtt nekiállsz influencert keresni:

  • Mit csinálsz? 
  • Ki a célközönséged? 
  • Milyen termékeid vagy szolgáltatásaid vannak? 
  • Melyik szakterületen tevékenykedsz?

 

Az Instagramon például, ami az egyik legnépszerűbb influencer-platform, 3 piac a meghatározó:

  • szépségipar
  • ételek/italok
  • sport és fitnessz

 

Ha a terméked vagy szolgáltatásod beleillik a 3 kategória egyikébe, akkor számodra kifizetődő lehet az influencer marketing. 

Tehát az influencer marketing egy nagyon is működő dolog, hiszen óriási közönségekhez juttatja el a branded, ráadásul olyan embereken keresztül, akikre felnéznek és rajonganak értük. Fontos, hogy megfelelő influencereket válassz és az is, hogy megfelelő stratégiával és marketing kommunikációval vegyítsd őket.

Ne feledd, hogy Az Év Honlapja idén is keresi a legjobb Influencer kampányokat! Nevezz, ha úgy gondolod tiéd az év legkreatívabb és legsikeresebb kampánya! 

Források: https://marketingsoul.hu https://www.matebalazs.hu/

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek