9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra - 2.rész

2019-09-27

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy kemény munkával előállított tartalmaidat fellelhetőbbé tedd célközönséged számára, akár egy webhelyről van szó, akár egy blogról. Tény persze, hogy manapság már mindenki indíthat magának blogot, és ez egyre sűrűbb versenyt teremt az úgynevezett blogszférában, de sokan még minőségi tartalmaikkal is küszködnek, amiért gyakran a megfelelő SEO hiányát okolhatjuk.

 

Cikkünk folytatása következik

5. Használd a közösségi médiát webhelyed forgalmának fellendítésére

Habár a közösségi média közvetlenül nem segít a keresőoptimalizálásban (legalább is a Google szemszögéből), a különböző platformok valójában rengeteget tehetnek azért, hogy webhelyed magasabb rangsorolást érjen el. Na de hogyan?

Először is azzal, hogy tartalmaidat a különböző közösségi platformokon is népszerűsíted (Facebook, Twitter, stb.), forgalmat vonzol webhelyedre. Ezek a felhasználók megismerkedhetnek márkáddal, és ha tetszik nekik, amit a webhely, vagy blog kínál, akkor jó eséllyel újra és újra visszatérnek majd oda. A forgalom mennyiségére és a látogatások hosszára mind odafigyel a Google.

Mindemellett tartalmaidnak lehetősége van, hogy megosztásokon és privát üzeneteken keresztül minél több felhasználót érjenek el. Ezek között jó eséllyel lehet néhány másik blogger is, akik megemlíthetik cikkeidet saját írásaikban, valószínűleg egy link elhelyezésével. Ezzel értékes visszahivatkozásokat szerezhetsz tartalmaidnak, ami növeli a tekintélyedet a Google szemében.

6. Használj email marketinget, de csak okosan

Blogod és webhelyed látogatói számára remélhetőleg feliratkozási lehetőséget is biztosítasz, lehetővé téve ezzel, hogy kihasználd az email marketing nyújtotta lehetőségeket. Amikor egy felhasználó feliratkozik hírleveledre, azzal engedélyt ad, hogy egy-egy email formájában felhívd a figyelmét új tartalmakra, akciókra, hírekre, és egyéb számára releváns tudnivalókra.

Ez az engedély azonban nem jelenti azt, hogy napi rendszerességgel spamelheted őket marketingüzenetekkel, vagy bármi mással. Ha már sikerült a bizalmukba férkőznöd (hiszen önként iratkoztak fel), akkor ne élj vissza ezzel! Auditod során ellenőrizd jelenlegi email stratégiádat is, és nézd meg, hogy mennyire sikeresek email erőfeszítéseid. Elég jó az üzenetek tárgya? Kellően testreszabottak a szövegek? Milyen sűrűn mennek ki az e-mailek?

7. Ügyelj a helyi SEO-ra

Mindenképpen érdemes regisztrálnod egy Google Cégem adatlapot vállalatod számára. Habár ez minden cég számára hasznos lehet, amennyiben vállalatod helyi ügyfélkört szolgál ki (legyen szó egy fizikai üzletről, egy edzőteremről, egy étteremről stb.), a Google Cégem adatlap elengedhetetlen az előkelő keresőpozíciók megszerzéséhez.

Egy ilyen adatlap lehetővé teszi, hogy céged profilja a Google Térképén megjelenjen a felhasználók számára, illetve, hogy az úgynevezett (és kiemelt) helyi csomagban is feltűnjön, ha azok valamilyen releváns dologra keresnek rá a közeledben.

8. Óvakodj a black hattől

A „black hat” a keresőoptimalizálásban azokra a „szabálytalan” technikákra utal, amelyek unfair előnyt biztosíthatnak egy webhely, vagy cég számára a rangsorolási versenyben. Lényegében mondhatnánk azt is, hogy amire a Google rossz szemmel néz, az mind black hatnek számít – ezek lehetnek akár olyan elavult módszerek, mint a kulcsszóhalmozás, vagy olyan drasztikus lépések is, mint egy webhely rossz minőségű visszahivatkozásokkal történő bombázása, illetve akár a hackelés.

Feltételezzük, hogy nem mennél ilyen végletekig, de sok olyan SEO lehetőség is van, amelyekről az ember nem is gondolná, hogy black hatnek számít (mint például az előbb említett kulcsszóhalmozás), ezért jobb odafigyelni ezekre.

9. Bízd profikra!

Ha mindez túl soknak hangzik – és valljuk be, a teljes körű SEO kiépítése, illetve folyamatos ellenőrzése és frissítése az is –, akkor a legjobb, ha a véletlen helyett profikra bízod az ilyesmit.

forrás: https://www.matebalazs.hu/seo-audit-alapok.html
Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek