Az influencer marketing legnagyobb veszélyei

2019-09-30

Az influencer marketing az utóbbi években a szakma egyik legnépszerűbb trendje lett. Jó okkal, hiszen 2018-ban a marketing szakemberek 81%-a számolt be arról, hogy marketingterveik megerősítésében az influencerek bevonása rendkívül hatékony stratégiának bizonyult. Mivel manapság egyre több marketing szakember dolgozik vagy tervez közös munkát influencerekkel, érdemes átgondolni milyen buktatói lehetnek a partnerségnek.

Az Instagram influencer megbízások a mélyponthoz közelednek.

Mivel a közösségi média sok embernek lehetővé teszi, hogy könnyen hírnevet és influencer státuszt szerezzenek, a közösségi média gyorsan túltelítetté vált. A közönség számára lehetetlen lépést tartani az általuk követett influencerektől származó összes (főleg a szponzorált) tartalommal. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a hírnév, főleg, ami a közösségi médiában alakult ki, múlandó. Ugyanazok az influencerek, akik ma még meg tudják ragadni a közönség figyelmét, lehet, hogy holnap már nem tudják.

Hiteltelen partnerségek és tartalom

Mindenki jól tudja: egyáltalán nem biztos, hogy azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket az influencerek támogatnak/reklámoznak a közösségi médiában, a való életben is használják és szeretnek. Noha úgy tűnik sok márkát/céget nem érdekel, hogy ez a támogatás valódi hitelességből származik-e, ha a közönség képes lenne felmérni, hogy ezek hitelesek vagy félrevezetők, mind a márka és mind az influencerek elveszítik hitelességüket.

A legjobb ötlet olyan influencereket felkérni partnernek, akik már használták és szeretik a terméket vagy szolgáltatást még mielőtt megállapodást kötünk, de arról minimum meg kell bizonyosodnunk, hogy azok az influencerek, akiket felkérünk hiteles kapcsolatban állnak-e a márkánkkal.

Erkölcsi konfliktusok

Az influencerek is emberek és követnek el hibákat, viszont óvatosnak kell lennünk még akkor is, ha egy influencernek vonzó rajongótábora van. Egyes influencerek veszélyes befektetésnek bizonyulnak. Gondoljunk csak azoknak a dilemmáira, akik Logan Paullal hirdettek a japán botránya idején. A legjobb az, ha előre kikutatjuk, mi rejlik egy-egy influencer múltjában, mielőtt szerződést kötünk velük.

Bebiztosíthatjuk magunkat azzal, hogy erkölcsi kikötéseket illesztünk be a szerződésekbe így szabadon fel tudjuk bontani a megállapodást egy problémás influencerrel, ha az cég vagy márka értékeivel ellentétesen cselekszik.

Követőfarmok

Fontos arra is figyelni, hogy olyan influencerekkel hirdessünk, akik nem vásárolt lájkokból élnek. Nem ritka, hogy influencerek követőket vásárolnak maguknak, hogy jobb színben tűnjenek fel. Éppen ezért fontos nem csak a követőszámot, hanem a felhasználói aktivitást is figyelembe venni, vagyis az általunk felkért influencer milyen minőségben reklámozza a terméket.

Etikai következmények

Az influencer munkával járó erkölcsi következmény lehet az utolsó dolog, ami a marketing szakemberek eszébe jut amikor egy influencerrel társulnak. De az igazi probléma: az influencereket inkább kezelik hirdetőtáblaként, mint emberként. Nekik az egyensúly megteremtésével kell foglalkozniuk a pénzkeresés és a hitelesség között, hogy ne úgy nézzenek ki, mint akik rá akarnak erőltetni valamit a követőikre. A marketing szakemberek hajlamosak a saját javukra kidolgozni a szerződéseket, az erkölcsi korlátozásokat és a kizárólagossági megállapodásokat pedig ráerőltetik az az influencerekre.

Végül is az influencerek maguk választják ezt a karriert és vállalják az ezzel járó kötelezettségeket és kockázatokat, de a marketing szakembereknek is fel kellene ismerniük az influencerek által végzett kemény munkát és hogy ezt ne használják ki, ahogy csak tudják. Az egyik legjobb módja annak, hogy a marketing szakemberek megkönnyítsék az influencerek munkáját (miközben javítják a szponzorált tartalom minőségét is), ha engedélyt adnak nekik arra, amit a legjobban tudnak: kreatívan közösségi média tartalmat gyártani. Így kevesebb problémát jelent számukra hitelesen átadni a követőiknek a terméked előnyeit.

Az influencer marketing rendkívül hasznos eszköz lehet a marketing szakemberek számára, de fontos figyelni azokat a területekre, ahol az influencer marketing nem bizonyul sikeresnek.

https://www.socialmediatoday.com/news/6-dangers-of-influencer-marketing/558493/
Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek