Így optimalizálj a sikeres Google Ads kampányokért! - 2.rész

2019-10-02

Talán hallottál már a minőségi mutató fogalmáról a Google Ads kapcsán. Leegyszerűsítve, a minőségi mutató egy 1-10 közötti érték, ami a Google definíciója szerint egy „hirdetésaukciókon elért általános teljesítményről szóló összesített becslés”. A minőségi mutatóban a nagyobb érték jobb minőségre utal, és nagyobb árengedményt is jelent, míg az alacsonyabb érték rosszabb általános teljesítményre utal, és nagyobb CPC-t eredményez.

Az elemek optimalizálása

Megvannak tehát a minőségi mutatót befolyásoló elemek, ideje elkezdeni befolyásolni velük a hirdetések pontszámát!

 

Átkattintási arány

Az átkattintási arány és a hirdetési relevanciához először is nézd meg, hogy hogyan mutatnak hirdetéseid a Google-ben, hogy megállapíthasd, miért nem teljesítenek olyan jól e két szempontból. Erre alkalmas az erre a célra létrehozott Hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz. 

Ha alacsony átkattintási aránya van hirdetésednek, akkor elképzelhető, hogy a címe vagy éppen a szövege nem túl meggyőző. Valószínűleg hatásosabb fogalmazásra lesz szükséged, amihez mások hasonló célzású hirdetéseiből meríthetsz ötletet.

Relevancia

Hasonló a helyzet a hirdetések relevanciájával. Elképzelhető, hogy más hirdetések sokkal konkrétabban megcélozzák azt a kulcsszót, amit te is szeretnél, vagy az organikus találatok között is jó a relevanciájuk.

Ha végeztél ezzel a versenyelemzéssel, és az előnézetnek köszönhetően tudod, hogy hogyan jelenik meg hirdetésed, akkor ideje felhasználnod ezt a tudást kampányaidban is. 

Ha egy hirdetéscsoportban több mint egy hirdetésed van, akkor az Ads automatikusan véletlenszerűen jeleníti meg őket – készíts 2-3 hasonló hirdetést, és futtasd őket egymás mellett, hogy lásd, melyikük termeli a legtöbb átkattintást és konverziót.

 

Ha mindez megvan, akkor jöhet a relevancia javítása. Ezt gyakran keresett kulcsszavak köré felépített, szűken célzott hirdetéscsoportokkal teheted meg. Keresd ki tehát az alacsony relevanciájú kulcsszavakat, és kattints mellettük a zöld pöttyre, hogy szüneteltethesd őket. Fogj egy ilyen szüneteltetett, alacsony relevanciájú kulcsszót, és másold át egy újonnan létrehozott hirdetéscsoportba, ami csak erről a kulcsszóról szól.

Ezt a hirdetéscsoportot optimalizálhatod is erre a bizonyos kulcsszóra – elhelyezheted például a kulcsszót a hirdetés címében, hogy relevánsabbá tedd azt a Google szemében, illetve hozzáadhatsz a csoporthoz néhány nagyon szorosan kapcsolódó kulcsszót is.

 

Felhasználói élmény a landing oldalon

Az első lépés megnézni, hogy milyen landing oldalakra érkezik a hirdetések által bevonzott forgalom. Ehhez ismét kattints a Hirdetések és bővítmények fülre, és kattints rá valamelyik hirdetésed kék hivatkozására. Ekkor egy új lapon megnyílik az a landing oldal, amire a felhasználók is átkerülnek, mikor a hirdetésedre kattintanak.

Ezután ellenőrizheted, hogy az oldal tartalmának mennyire van köze ahhoz a kulcsszóhoz, amire a felhasználó rákeresett. Fontos, hogy a kulcsszó megjelenjen az oldal címében, és a szövegben is. Minél konkrétabban célzottak ilyen értelemben landing oldalaid, annál jobb felhasználói élményt kínálnak majd egy kereső szemszögéből.

Forrás: https://www.matebalazs.hu/helyi-kereses-optimalizalas.html

Vissza

Tanuld meg te is a marketing hatástöbbszörözést!

2024. 09. 18.
A marketing hatástöbbszörözés, vagy multiplikáció egy olyan stratégia, amelynek célja, hogy egy adott marketingtevékenység hatását minél szélesebb körben terjesszük és maximalizáljuk. A…
Bővebben

Ipari webes csodák

2024. 09. 16.
Ipari vállalkozásod honlapja innovatív, modern és felhasználóbarát? Itt a lehetőség, hogy elnyerd az elismerést, amit megérdemelsz! 'Az Év Honlapja' Ipari Kategóriája keresi a l…
Bővebben

Ingatlanpiac a digitális korban

2024. 09. 09.
Az ingatlanpiac gyorsan változó világában a digitális jelenlét jelentősége egyre inkább felértékelődik. A potenciális vásárlók és bérlők többsége már online keresgél, mielőtt egyáltalán…
Bővebben
További hírek