Mire figyeljünk oda, ha webshopot indítunk -1. rész

2020-01-17

Ha webshopot szeretnénk felépíteni fontos, hogy az oldalunk könnyen kezelhető és felhasználóbarát legyen, mivel ezek a tényezők is hatással lehetnek a potenciális vásárlókra.   

Ne féljünk akár saját tapasztalatainkra is hagyatkozni, mivel, ha legalább egyszer már vásároltunk online, akkor már van egy képünk arról, hogy milyen elemek vannak jelen egy webshopban, illetve a pozitív és negatív tapasztalatokból is tudunk majd építkezni.

Kezdőlap

Legtöbb esetben a vásárlók ezzel az oldallal találkoznak először, ezért fontos, hogy átlátható legyen a felülete és pozitív benyomást keltsen a felhasználóban. Az nChannel statisztikái szerint 10 látogatóból 4-en visszafordulnak egy webhelyről, ha nem találják elég szépnek. Amire érdemes odafigyelni, az az, hogy egyértelmű legyen, hogy milyen termékeket lehet vásárolni, mivel nem szeretnénk a vásárlók idejét rabolni, ha nem található meg az a termék, amire neki szüksége van.

Navigáció

Ha már a kezdőlapunk meggyőzte a potenciális vásárlót arról, hogy maradjon az oldalunkon, a következő lépésben a navigáció az amire oda kell figyelnünk. Ha logikusan és egyszerűen van felépítve a webshopunk, növelhetjük a felhasználói élményt, ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó legközelebb is minket válasszon.

Képek minősége

Bár elsőre fontosabb szempontnak tűnhet az oldal technikai részének a felépítése, mégis a képek, amik megjelennek az oldalunkon, ugyanúgy szerves részei webshopunknak. Szánjuk rá a pénzt és az időt profi képek készítésére, mivel ezzel igényességet kommunikálunk a vevők felé. Ha jobban belegondolunk, akkor mi magunk is szeretjük, ha a leírás mellett meg is tekinthetjük, hogy hogyan néz ki a választott termék.

Felhívás

Amikor a vásárló a kezdőlapra érkezik, akkor általában egy felhívással találkozik, ami egy aktuális kedvezményre vagy új termékre hívja fel a figyelmet. Törekedjünk arra, hogy vásárlást ösztönző üzeneteket jelenítsünk meg, ami tovább vezetheti a látogatót.

Landing page

A landing oldalak egy terméket, akciót vagy promóciót emelnek ki, azonban ezen kívül nem szerepel rajta más, ebben különbözik a kezdőlaptól is. Az a célja, hogy elősegítse az értékesítést.

Termékoldalak

Fontos szerepet játszanak abban, hogy sikerül-e eladni az adott terméket vagy sem. Sajnos az, hogy idáig elért a felhasználó nem garantálja azt, hogy vásárolni is fog, így fontos, hogy a weboldalunk kellően meggyőző legyen.

Videók

Bár a fotók nélkülözhetetlenek a weboldalról, videókat már ritkábban látunk termékeknél, azonban vannak esetek, amikor hasznos lehet egy tutorial videó arról, hogy hogyan kell összeszerelni/ használni egy terméket.

Forrás: https://matebalazs.hu/5-fontos-oldaltipus-webaruhazaknak.html
Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek