Webdesign trendek 2020

2020-01-22

Amellett, hogy a weboldalunk technikailag jól működik, fontos szempont az oldalunk kinézete is. Ha úgy gondoljuk, hogy 2020 a nagy változások éve lesz és eldöntjük, hogy megváltoztatjuk az oldalunk designját érdemes utánajárni, hogy mik az aktuális trendek. Ebben nyújtunk most egy kis segítséget.

Sötét mód

Érdemes beépíteni a weboldalunkba a sötét módot, ugyanis sokkal moderneb kinézetet ad a felületnek, valamint a szemnek is sokkal nyugtatóbb, nem mellesleg a többi design elemet is jobban kiemeli. Nem kell izgulnunk, hogy a világos színek nem fognak jól mutatni a weboldalunkon.

Személyre szabás

A tervezési folyamat során, fontos szempont az egyediség, mert nyilván arra törekedünk, hogy egy kiemelkedő designt tervezzünk meg a weboldalunknak, ami jelentősen hozzájárul a megkülönböztetéshez. Vigyünk bele kézzel rajzolt karaktereket, olyan grafikai elemeket, amik életre keltik az oldalunkat. Merjünk belecsempészni egy kis játékosságot!

3D elemek

Egy teljesen új hatást kelthetünk weboldalunkon, ha 3D grafikákat is elhelyezünk. Ez nem csak a vizualitás, hanem az UX szempontjából is hasznos, mivel az interaktív 3D design arra is ösztönzi a felhasználókat, hogy több időt töltsenek el a weboldalon.

Árnyékolás, layerek, lebegő elemek

A 3D hatást kelthetünk azzal, is ha a grafikáknak vagy akár a szövegnek és a fotóknak adunk árnyékolást. A lebegő elemek önmagukban is kelthetnek térhatást. Kísérletezzünk a különböző megoldásokkal és azt használjuk, ami legjobban illik az elképzelésünkhöz.

Fotók és grafikai elemek keveredése

Ebben az esetben igazán szabadjára engedhetjük a fantáziánkat, ugyanis a fotók és grafikai elemeknek az egyesítése igazán különleges hatást tud kölcsönözni a tartalmainknak. Figyeljünk oda arra, hogy a felhasznált kép és grafikai elem illeszkedjen a brandünk személyiségéhez.

Ragyogás és világos színsémák

2020-ban színválasztás terén is érdemes merészebb kombinációkban gondolkodni. Előtérbe kerülnek a neon árnyalatok, amiket ha sötétebb színekkel vegyítünk fényesebb hatást keltenek a weboldalunkon. Természetesen mikor színt választunk, vegyük figyelembe azt is, hogy ki a célcsoportunk, akinek szánjuk az oldalunkat és az alapján tervezzük meg a színskálát.

Minimalizmus a navigációban

Az évek során a navigáció a weboldalon belül eléggé leegyszerűsödött, annak érdekében, hogy bérmely készüléken elérhető és gond nélkül használható legyen. Minél kevesebbet időt foglalkozik azzal a látogató, hogy kiderítse hogyan is működik a felület, annál többet fog eltölteni a weboldalon. A felhasználónak nincs ideje arra, hogy hosszú 10 perceket töltsön el az oldalunkon, annak érdekében, hogy megértse annak a működését, hanemha nehéznek találja a felületet, inkább tovább áll és keres egy másik weboldalt, ahol megtalálhatja az általa keresett információt.

 

Természetesen nem lehet elégszer azt hangsúlyozni, hogy minden a célcsoportunkon múlik. Ha egy idősebb generációnak nyújtunk szolgáltatások/információkat nem az lesz az elsődleges célunk, hogy modern és színes legyen, hanem hogy minél könnyebben használható felületet hozzunk létre. Ha pedig vegyes közönségünk van, találjuk meg azt az aranyközéputat ami működhet számukra.

Forrás: https://99designs.com/blog/trends/web-design-trends/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek