Hogyan válasszunk domain nevet

2020-01-29

A domain egyedi azonosítója a weboldalunknak, ha jól választunk, az a későbbiekben is hasznunkra vállhat. Ha már foglalt a tervezett cím, akkor sajnos újat kell kitalálni, ezért érdemes, több opcióval készülni.

Rövid és egyszerű domainek

Nem ajánlott hosszú nevekben gondolkodni, mivel azokat nehezebb is megjegyezni. Egy olyan címre van szükségünk, ami legjobban illeszkedik a brandünkhöz, valamint a keresőoptimalizálás szempontjából is előnyös, ha egyszerű, lényegre törő webcímet választunk. Próbáljuk meg márkánkhoz 3-4 karakteres címet kitalálni, mivel a későbbiekben az könnyen ábrázolható, ha logót készítünk, valamint nagyobb eséllyel jegyzik meg és térnek vissza a fogyasztók.

 

Kerüljük a speciális karaktereket

Ha ékezetet használunk a nevünkben, legtöbb esetben egy dekódolt változatát látják a felhasználók, így szinte teljesen kizárjuk azt a lehetőséget, hogy ez alapján jutnak vissza hozzánk.

 

Brandépítés része

A webcímünk is fontos része a brandünknek, mivel ezen keresztül érnek el minket és ezt látják meg leghamarabb. Lehet a miénk a legszebb kezdőlap, de ha nem ér el oda az egyén, akkor sokra nem megyünk vele. Plusz egy komolytalan név elriaszthatja a potenciális látogatókat/vásárlókat.

 

Kulcsszavak

Működőképes az a webcím is, ami kulcsszavakra épít. Válasszuk ki azokat a szavakat, amik legjobban leírják a vállalkozásunkat, majd ezek közül döntsük el, melyik működhet jobban.

 

Jogi oldal

Nem csak azért fontos, hogy egyedi webcímet válasszunk, mert ez által megtudjuk különböztetni magunkat, a többi márkától, hanem mert a levédett márkaneveket, városneveket és személyneveket csak külön engedéllyel használhatunk.

 

Forrás:

https://www.honlapkeszites-pecs.com/milyen-a-jo-domain-nev-tanacsok-az-okos-donteshez/

https://www.allbusiness.com/why-domain-names-are-so-important-681-1.html

https://www.domain.com/blog/2018/11/08/why-a-domain-name/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek