Érvek a chatbotok mellett

2020-02-03

A chatbotok a mesterséges intelligencia segítségével tartják a kapcsolatot az ügyfelek és a cég vagy márka között, ezáltal gördülékenyebbé téve a kommunikációt. Az előre megírt parancssorok alapján a botok az év 365 napján, a nap 24 órájában állnak rendelkezésünkre, ezáltal valós időben történik az írott kommunikáció, valós személy beavatkozása nélkül.

A botok használatának előnyei:

  • Manapság az emberek nagy többsége az online felületeken, vagy appokon keresztül kommunikál, így a chatbotok helyes használatával emberek széles körét lehet elérni.
  • Rengeteg időt, illetve pénzt lehet spórolni azáltal, hogy az emberi és anyagi erőforrásokat csökkenti a chatbotok használata. Nincs szükség egy 0-24-es ügyfélszolgálati munkatársra, aki a bejövő kérdésekre, üzenetekre válaszol, hanem megoldja helyettük a bot, amely képes alapfeladatokat elvégezni.
  • Amellett, hogy magunknak időt spórolunk, az ügyfelek is gyorsabban jutnak információhoz, azáltal, hogy nem kell a böngészőben keresgélniük, hanem kulcsszó alapján a chatbot válaszol.
  • A chatbotok képesek a tanulásra, folyamatos fejlődésre.
  • Mivel nem valós személyekről beszélünk, így korlátlan számú ügyfélnek képesek válaszolni egyidejűleg.

 

Felhasználási területek:

  • Webáruházaknál történő értékesítés
  • Foglalások (asztalfoglalás, szobafoglalás, repülőjegy foglalása stb.)
  • Rendelések felvétele pl. étteremnél, taxitársaságnál
  • Weboldalaknál egyszerűbb információadás, segítségnyújtás
  • Promóciók eljuttatása az ügyfelekhez

 

Chatbotok a marketingben

A chatbotok képesek személyes üzeneteket küldeni ügyfeleink számára, ezáltal növelhetjük a cégünk vagy márkánk iránti elköteleződést. Emellett az új, minősített leadek begyűjtésével időt spórolhatunk meg és olyan ajánlatot tehetünk ügyfeleink számára, amelyekre valóban szükségük van.

2020. március 4-től azonban a Facebook korlátozza a chatbotok használatát a Messengeren, így marketingcélokra ezután csak korlátozottan tudjuk használni. Így tehát a reklámüzeneteket az interakció során 24 órán belül lehetséges csak kiküldeni az ügyfelek számára, emellett a legutolsó interakció után 24 órával már csak fizetett üzenetet küldhetünk.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek