Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020-02-18

Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy weboldalunkat mobilra is optimalizáljuk, ezáltal növelve a falhasználói élményt. A mobilbarát weboldal elkészítése nem csak azért fontos, hogy növeljük a felhasználók számát, hanem mert 2015. április 21-től már a Google is előbbre sorolja általa weboldalunkat.

Egy weboldalt akkor nevezünk mobilbarátnak, ha a szöveg, illetve kép elforgatás, kicsinyítés és nagyítás nélkül is jól látható és olvasható a kisebb kijelzőn is.

Az alábbi 3 dolog segít, hogy oldalunkat mobilbaráttá tegyük:

Reszponzív weboldal

A módszer során a korábbi weboldalunk kinézetét lecseréljük egy reszponzív dizájnra/sablonra, ezáltal a weboldal ugyanúgy jelenik meg asztali számítógépen, laptopon, mobilon stb. keresztül is a felhasználó számára. A reszponzív dizájn tehát rugalmasan alkalmazkodik az eszköz kijelzőjének méretéhez és felbontásához ugyanazon url és html használatával. Alkalmazásával csökkenthetjük a visszafordulási arányt, illetve növelhetjük weboldalunk gyorsaságát, amellett, hogy az erőforrásigény is csökken. A reszponzív weboldalak használata hosszútávon gazdaságosabb, megosztásuk egyszerűbb az azonos url miatt. Ahhoz, hogy teszteljük weboldalunk reszponzív-e, elég, ha kijelzőnk méretét kicsinyítjük, így láthatjuk, hogy hogyan változik a kinézete.

Dinamikus kiszolgálás (dynamic serving)

Dinamikus kiszolgálás során a weboldal a felhasználó által használt böngészőhöz igazítva jelenik meg, azonos URL, de eltérő html alatt. Ennek segítségével különböző oldalsablonokat készíthetünk a különböző eszközökre. A reszponzív dizájnhoz hasonlóan ezek az oldalak is könnyen megoszthatók és kevés a betöltődési idejük, emellett egyszerűbb változtatni, hiszen a változtatás csak egy adott verziót érint.

Elkülönített URL-el megvalósított weboldal (fully separated)

A dinamikus kiszolgáláshoz hasonlóan, itt is a böngésző alapján jelenik meg a weboldal, azonban ennél a módszernél a html és az url is változik, tehát több különálló weboldalt tartunk fent a különböző eszközökre optimalizálva. A reszponzív weboldalnál sokkal magasabbak a költségei, viszont nagyméretű weboldal esetében érdemes ezt használni, hiszen egyszerűbb a változtatás.

Forrás: https://elemzeskozpont.hu/vallalkozas/mobilbarat-weboldal-keszites-hogyan-optimalizaljuk

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek