Hogyan lehet kreatív weboldalad?

2020-08-26

Számtalanszor találkozunk és használjuk is a kreativitást, mint divatos kifejezést, de valóban tudjuk-e mi a lényege, és mit jelent a gyakorlatban? Ezen túlmenően tisztában vagyunk azzal, hogyan lehet kreatív weboldalakat létrehozni?

 

Általános tévhit, hogy egy kreatív honlaphoz elég egy szépérzékkel megáldott fejlesztő. Természetesen nem hátrány, ha a csapat tagjai között helyet kap egy ilyen személyiség, azonban ezen túlmenően további szintek vannak.

Mi az a kreatív élmény? 

A kreativitás alapvető tulajdonságai közé tartozik, hogy a folyamatok megvalósulását megkönnyítse, érthetőbbé és kényelmesebbé tegye. 

Kezdjük az alapokkal. A kreativitás működésének legtöbbször az eredményével találkozunk, esetünkben a figyelmet azonnal megragadó és érdeklődést felkeltő honlappal. Előfordult már veled, amikor egy konkurens cég vagy akár egy partnered weboldalát nézted, hogy feltűnt egy-egy elem, megoldás, ami miatt a ’Bárcsak én találtam volna ki, olyan egyértelmű!’ élményben volt részed?

5 lépés, hogyan tedd kreatívabbá a honlapod, avagy a kreativitás szintjei

A kreativitás fogalmát a Taylor-féle megközelítés ötös szintezésével mutatjuk be.

1. 
Az első szint, a kifejező kreativitás, ami nem feltétlenül a minőségre fókuszál, hanem az illusztrálásra. Ez a kezdő szint a weboldalak esetében maximum az ízléses és esztétikus megjelenésben merül ki.

2.
A következő lépés, ha egy folyamatot törekszünk teljessé, befejezetté tenni úgy, hogy minden szálat elvarrunk, ez a produktív kreativitás. A honlapok tervezésénél ezt a szintet mára már az alapokhoz soroljuk, mivel itt mutatkozik meg, hogy minden funkció és gomb átesett a teszteli folyamatokon és a várt eredménnyel működik.

A további két szintjénél már elengedhetetlen az információk gyűjtése, hogy összefüggések tudjunk látni és megtaláljuk azt a megoldást, amire szükségünk van.

3.
A feltaláló kreativitás
ebben segít, amely új megoldást teremt vagy egy régit használ fel más, meglepő, de hasznos aspektusból.

4. 
Ezzel a szinttel rokon az innovatív kreativitás, ahol már van egy alap, amit továbbfejlesztve jobbá teszünk. A weboldalkészítés világában interaktív kattintható képekre, videóanyagokra és mozgó felületekre is gondolhatunk az aktuális trendeket figyelve.

5.
A kreativitás csúcsa a teremtő kreativitás. Azok a weboldalak tartoznak ide, melyek mernek újat alkotni és bevonni a felhasználókat a tevékenységükbe. Így egy még egyedibb ügyfélélményt teremthetnek látogatóik számára, például egy addig nem használt technológiai fejlesztéssel. Fontos, hogy az utóbbi négy szint szükséges a teremtő kreativitás megvalósításához, hiszen minden előbbi elem felhasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy teljesen új eredmény szülessen és a jövőben mintává váljon.

 

A weboldalak érékelésekor a zsűri, ezért is fordít hatalmas figyelmet a kreativitásra, mivel Az Év Honlapja célja, hogy a díjazottak példaként szolgáljanak mindenki előtt hogyan kell komolyan venni az online jelenlétet. Az elbírálás szempontjait itt tekintheted meg: https://www.azevhonlapja.hu/elbiralas/elbiralas-szempontjai 

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek