8 tipp a felhasználói élmény növelésére a weboldaladon

2020-10-29

A user experience (UX), vagy magyarul felhasználói élmény meghatározza a felhasználó általános tapasztalatait, amikor egy termékkel vagy szolgáltatással interakcióba lépnek. Általában webhelyek kapcsán halljuk a ’felhasználói élmény’ kifejezést, de ez nem csak a digitális térre korlátozódik. Mivel a UX a személy érzelme és hozzáállása egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz, így ez a fogalom akár vonatkozhat például egy ásványvíz csomagolására is. Ebben a cikkben egy pár tippel szeretnénk segíteni, hogy hogyan javíthatsz a honlapod felhasználói élményén.

#1 A főoldal legyen átlátható, tartalmazza a legfontosabb információkat

Az első és legfontosabb! Miután a felhasználó ellátogat a weboldalunkra, sikerüljön meggyőzni, hogy érdemes a honlapon maradnia. Ezt azzal érhetjük el, hogy az főoldalon helyezzük el a legfontosabb információkat. A főoldalt érdemes átlátható módon kialakítani, a fontosabb információkat nagyobb betűmérettel kiemelni.

 

#2 Kapcsold össze a logót a kezdőlappal

Sokan tapasztalhatták már, hogy hosszas böngészés után fel akarta keresni újra a honlap főoldalát, de a logó nem volt összekapcsolva a kezdőlappal. Az emberek egy-egy menüpont felkeresése után gyakran vissza akarnak térni a honlap főoldalára, hogy onnan újabb tevékenységbe kezdjenek.

Mivel a legtöbb felhasználó a keresőmotorokon keresztül talál rá a weboldalra, így előfordulhat, hogy az ott lévő link nem a honlapod kezdőlapjára viszi, így teljesen kikerüli azt. A logó és a kezdőlap összekapcsolásával meg tudod könnyíteni a böngészésüket, ezáltal növelni tudod a felhasználói élményüket.

 

#3 Használj képeket és videókat

A felhasználó figyelmét könnyen meg tudod ragadni érdekes képekkel és videókkal. Tanulmányok szerint a konverzió növelhető, ha a weboldaladon olyan képeket helyezel el, amin mosolygó emberek láthatóak.

 

#4 Illessz be keresőmezőt

Egy keresőmező által a felhasználók sokkal könnyebben tudnak navigálni az oldaladon, így csökkentheted a honlapelhagyási arányt. Érdemes a mezőt jobb-fentre helyezni és kiemelni, ezáltal könnyedén megtalálhatóvá tudod tenni a látogatóid részére.

Abban az esetben, ha minimalista weboldalt működtetsz, akkor nem szükséges a keresőmező, viszont, ha sok információt tartalmaz (például blogoknál), akkor mindenképpen érdemes a keresőt fontolóra venni.

 

#5 Figyelj arra, hogy működjenek a menüpontok

Nincs is annál frusztrálóbb, mint mikor a felhasználó megtalálja a számára fontos menüpontot, de az nem működik. Ilyenkor nagy eséllyel a honlapot is elhagyják, ugyanis nem kapták meg azt az információt, amiért ellátogattak oda. Számos olyan webhely van, ahol a saját weboldalad címével megnézheted, hogy rendesen működnek-e azon a linkek. Ilyen például az error404.atomseo.com honlap.

 

#6 Helyezd látható helyre a kontakt információkat

Még akkor is, ha a gyakori kérdéseket megválaszolod a weboldaladon, biztos lehetsz benne, hogy lesznek, akik további kérdésekre szeretnének választ kapni. Különösen fontos, hogy az elérhetőségeid könnyen megtalálhatóak legyenek a honlapodon. Biztosíts e-mail címet, telefonszámot, és ha szeretnél azonnali interakciót, akkor élő chat alkalmazást is. Sok weboldalon a kontakt információkat nem látható helyre teszik, így a potenciális vevő nem tudja felvenni a kapcsolatot a vállalkozásoddal. Minden megválaszolatlan kérdés egy elmulasztott lehetőség arra, hogy új vásárlókat szerezz.

 

#7 Legyen mobilbarát a weboldalad

Manapság már elengedhetetlen a weboldalak mobilbarát kivitelezése. A mobilbarát webhelyeken általában magasabb az oldalmegtekintések száma és alacsonyabb a visszafordulási arány. Egy igényesen kialakított, átlátható weboldal arra ösztönzi a felhasználót, hogy minél több időt töltsön az oldalon.

Ha szeretnél többet megtudni a mobilbarát weboldalakról, akkor kattints ide!

 

#8 Ne legyen zsúfolt a honlap, ne tartalmazzon felesleges információkat

A minimalista stílus napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Mielőtt nekilátsz a honlapod megtervezésének, gondold át alaposan: Mi az, ami tényleg hasznos információt szolgáltat a felhasználó számára?

Nem érdemes olyan közösségi oldalt belinkelni, ami nincs frissítve, ugyanis néha rosszabb benyomást kelt, mint ha egyáltalán nem lenne.

Ne használj villogó bannereket, vagy irreleváns képeket. Ne feledd: „A kevesebb néha több”!

 

Megfelel a honlapod az eddigi UX technikáknak, vagy akár többet is használsz? Ha igen, ne maradj le! Jelentkezz legkésőbb november 5-én éjfélig ’Az Év Honlapja’ pályázatra, versenyeztesd meg weboldalad és nyerd el díjink egyikét!

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek