“Inspirációt ad a további fejlődésre, hogy évről-évre megmutassuk magunkat”

Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatát kérdeztük
2023-04-11

Mai interjúnkban bemutatkozik ‘Az Év Honlapja’ pályázója, Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata, akik az Önkormányzatok és települések kategóriában Minőségi díjjal, és az Internet Kultúra Fővárosa díjjal távoztak a díjátadóról. Wéber Ritát,  marketing referenst kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.

Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?

Egy szakmai elismerés, melyet büszkeséggel vehettünk át. Inspirációt ad a további fejlődésre, hogy évről-évre megmutassuk magunkat a szakma és a közönség számára is. Elengedhetetlen korunkban egy fejlődő, innovatív város számára egy olyan honlap megléte, amely ezeket az értékeket sugallja.

Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?

A megújulás, a folyamatos fejlődés iránti vágyunk volt a fő motiváció, egy olyan szegmensben ahol nem ezek a legfőbb szempontok.  Illetve egy szakmai visszaigazolás, hogy jó úton haladunk céljaink eléréséhez.

Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?

2021-ben indult a megújult pecs.hu. De a fejlesztések, javítások azóta is folyamatosan zajlanak, egy előre meghatározott terv mentén. Másrészt pedig a felhasználók visszajelzése alapján. A 2023-as év egyik feladata az átláthatóság növelése, a menü szerkezet egyszerűsítése.

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során? 

Mivel egyik célja az oldalnak, hogy a lakosság, a turisták, a befektetők/ vállalkozók, és az itt élő egyetemisták számára is „hasznos” legyen, ezért a legnagyobb kihívás minden szegmens részére kellő információ biztosítása.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? 

A felhasználói igények változása volt, amit leginkább szem előtt tartottunk és tartunk. A jövőben a weblap karbonkibocsátásának lábnyomát szeretnénk mérni, csökkenteni. Illetve a vizualizációra, a gyors és hatékony információ közvetítésre törekszünk.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a városlakókra? Mivel kötelezitek el őket?

Nekünk a városlakókkal, Pécsre érkező turistákra , a befektetőkre és az itt tanuló diákok igényeire kell fókuszálni. Hiszünk abban, hogy a felhasználóink megtalálják a keresett tartalmat és szívesen térnek vissza az oldalra.  

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben? 

A 2023-as év legfőbb célja a minőségi tartalom bővítése és a megjelenés mellett, a felhasználók számára a friss és megbízható tartalmak közvetítése. Tökéletesíteni szeretnénk az oldal kényelmi funkcióit, mint például a térképes kereső vagy az eseménynaptár. A másik nagy célunk, hogy a 2023-as évben az angol nyelvű oldal hasonló minőségi fejlődésen menjen át mint, a magyar nyelvű oldal.

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek