,,Az Év Honlapja díjjal komoly (és sokkal nagyobb) szolgáltatókkal kerültünk egy ligába”

A Dro-IT Kft.-t kérdeztük
2023-04-14

Mai interjúnkban bemutatkozik ‘Az Év Honlapja’ pályázója, a Dro-IT Kft., akik  Az Év Technológiai megoldása díjjal távoztak a díjátadóról. Dr. Radics Ottót, webfejlesztőt kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.

 

Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?

Nagyon komoly elismerést: mind szakmai, mind üzleti szempontból megerősítést nyertem, hogy van igény és nyitottság az olyan szolgáltatásokra, mint az Utánvét Ellenőr. Az Év Honlapja díjjal komoly (és sokkal nagyobb) szolgáltatókkal kerültünk egy ligába – ez pedig roppant hízelgő.

Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?

Szerettem volna, ha nagyobb közönséghez jut el az Utá nvét Ellenőr híre – reménykedtem benne, hogy ha valamelyik kategóriában helyezett lesz, esetleg díjat nyer, az jótékony hatással lesz az elérésre, és növeli a megoldás ismertségét.

Mikor kezdtétek a fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?

Három és fél éve. A tágabb értelemben vett core (backend rendszer, API végpontok, integrációs könyvtár és pluginek) köré aztán organikusan, a különféle igények megjelenésével épült fel az oldal: az induláskor csak egy egyszerű admin felületet tudtak a felhasználók használni. Később ez a publikus bétába lépéssel kibővült regisztrációs felülettel, majd érdemi bemutató weboldallal, ahova nem csak az elérhető integrációk kerültek fel, de az ismétlődő kérdésekből kiindulva egy Tudástár építése is megkezdődött. Ezzel párhuzamosan bővült a háttérrendszer, valamint az újabb funkciók kezeléséhez szükséges felületekkel az admin felület is. Annak köszönhetően, hogy nem egyik napról a másikra szerettem volna letudni a különféle fejlesztéseket, volt idejük fejben "megérni", így vaktában próbálkozás helyett már egy letisztult elképzelés mentén készülhetett el egy-egy bővítés.

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/elkészítése során?

A legnagyobb kihívás talán az idegenkedés volt (és még most is az) attól, hogy ez a megoldás a GDPR égisze alatt jogszerűen működhet. Sok, az adatvédelem területén jártas szakértővel beszéltem, és a részletek átrágását követően mindannyian arra jutottak, hogy – amennyiben megfelelően dokumentálásra kerül – a rendszer használata teljesen jogszerű, és nem igazán különbözik bármilyen csalásmegelőző szolgáltatástól.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?

Az Utánvét Ellenőrnél az üzleti partnerek a "fogyasztók", akiknek igyekszem a lehető legjobban megfelelni. Ha valamilyen egyedi igény felmerül, rögtön abból a szemszögből vizsgálom, hogy erre másnak is szüksége lehet-e, és ha igen, akkor – komplexitástól függően – akár néhány nap múlva már nem csak az az egy ügyfél, hanem az összes használhatja az új funkciót.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?

Megbízható és jól működő szolgáltatásra, korrekt szolgáltatóra mindig szükség van: azt szeretném, hogy az ügyfeleim azt érezzék, többet/jobbat kapnak, mint amiért fizettek. Úgy gondolom, hogy ez egy örökzöld trend, ami mindig velünk marad.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?

Minél hatékonyabban működik egy webshop, annál elégedettebb a tulajdonosa. Ehhez nem csak az kell, hogy megfelelő mennyiségű vásárló érkezzen az oldalra, hogy minél többen konvertáljanak, vagy hogy jó haszonkulccsal tudja értékesíteni a termékeket, hanem az is, hogy a cég mindennapi működése is áramvonalas legyen. Ne legyenek felesleges körök, melyben az Utánvét Ellenőr úgy tud segíteni, hogy megakadályozza az utánvétes vásárlást azoknál a vásárlóknál, akiknél nagy eséllyel a befektetett munka nem térülne meg, mert nem veszik át a csomagot. Ilyenkor ugyanis nem csak a futárszolgálatnak fizetendő esetleges plusz díjat spórolja meg a vállalkozásnak, de a feleslegesen elvesztegetett munkaidőt, csomagolóanyagot, adminisztrációt is.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Természetesen a rendszer további fejlesztése és a felhasználószám növelése: minél többen használják az Utánvét Ellenőrt, annál jobban működik majd mindenkinek. Ehhez a rendelkezésünkre álló adatok bővítésén túl arra is szükség van, hogy az összes, elterjedt webshop motorhoz kínáljunk működő integrációt, így reményeim szerint belátható időn belül az UNAS és a Shopify integráció is elérhetővé válik az Utánvét Ellenőrhöz.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek