,,Nem csak egy sima weboldalról van szó, mi egy teljes marketplace weblap motort fejlesztünk”

A Borindex Kft.-t kérdeztük
2023-04-18

Mai interjúnkban bemutatkozik ‘Az Év Honlapja’ pályázója, a Borindex Kft., akik Turizmus kategóriában Különdíjjal távoztak a díjátadóról. Láng Leventét, társalapítót és fejlesztési vezetőt kérdeztük az elmúlt évek legnagyobb szakmai és emberi kihívásairól, valamint a jövőbeni céljaikról.

Mit jelent számotokra Az Év Honlapja díj?

Elsősorban a magyarországi pincészeteknek szerettünk volna segíteni az online világban való érvényesülésben, valamint a borkedvelők számára megkönnyíteni a tökéletes borkóstoló megtalálását és lefoglalását. Ezt mára sikeresen teljesítettük, de örülünk, hogy a pincészeteken és borkedvelőkön kívül weblapunkat a szakma is elismeri.

Mi volt a motiváció arra, hogy megmutassátok magatokat a szakmai zsűri előtt?

Fontos, hogy minél szélesebb körből kapjunk visszajelzést munkánkkal kapcsolatban, amiből tanulhatunk és a jövőbeni fejlesztéseknél figyelembe vehetünk.

Mikor kezdtétek fejlesztését? Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres, átlátható legyen?

2019-ben kezdtük meg a fejlesztést, ami a Covid miatt 2020-ban kicsit stagnált. Végül 2021 nyarán indultunk el egy alap weboldallal. Természetesen volt sok dolog, amiről kiderült, hogy nem úgy kellett volna csinálni, vagy teljesen felesleges volt lefejleszteni is, de szerencsére nagyon komoly strukturális hibák nem voltak az oldallal. Összességében az első perctől kezdve az elvárásoknak megfelelően működött.

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlapotok fejlesztése/ elkészítése során? 

Nem csak egy sima weboldalról van szó, mi egy teljes market place weblap motort fejlesztünk. Elég nagy fába vágtuk a fejszénket, így visszagondolva okosabb lett volna kevésbé ambiciózus tervekkel nekilátni és az alap funkciók tökéletesítéséig mással nem foglalkozni. Bor webshop funkciónk például a mai napig félkész állapotban van, ezt 2023-ban tervezzük az alapoktól újra lefejleszteni.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnerek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?

Nekünk egyaránt fontosak a B2B és B2C partnereink is, de talán a termékünk lényegét a B2B partnerek felé volt nehezebb kommunikálni, mivel egy teljesen új üzleti modellre épül a vállalkozásunk, amivel a pincészeteknek itthon még nem volt dolguk. Addig, amíg nem értük el a kritikus mennyiségű B2B partnert, akiknek a szolgáltatásait a B2C partnereknek közvetítjük, az oldal is elég csupasznak hatott, ami miatt nehéz volt bemutatni, hogy milyen is lesz ez, ha kész lesz.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat?

Nagyon fontos, hogy a weboldalt minél könnyebben tudjuk skálázni, minél kevesebb manuális munkára legyen szükség a termékpaletta bővítéséhez és a különböző nyelvekre való lefordításhoz. Épp ezért a legtöbb tartalmat az oldal automatikusan generálja már most is, amit a jövőben még jobban szeretnénk kibővíteni, esetlegesen akár mesterséges intelligencia alkalmazásával is, amivel a kezdeti tesztjeink elég pozitívak.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a vásárlóerőre? Mivel kötelezitek el a fogyasztókat?

A fő erősségünk a kiemelkedően széles választék és hogy olyan részletes információkkal rendelkezünk a pincészetekről és azok termékeiről, amiket a vásárlók még a pincészetek saját weboldalán sem találnak meg. Emelett fontos, hogy vizuálisan is könnyen befogadható legyen az oldal és ne vesszen el a látogató a milliónyi adatban.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Idén megkezdjük első nemzetközi terjeszkedésünk, valamint az oldal többnyelvűsítésével a Magyarországra látogató nemzetközi turistáknak is segítünk felfedezni a hazai pincészeteket. Célunk, hogy egy komplett ökoszisztémát nyújtsunk pincészetek számára, egy all-in-one SaaS szoftvert, amellyel a borászatok minden munkafolyamatát digitalizálni tudjuk.

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek