A mobilbarát weboldalak jelentősége: alkalmazkodás az okostelefonok és táblagépek használatához

2023-05-08

Az okostelefonok és táblagépek használata az elmúlt évtizedben exponenciális felívelésbe kezdett, így az emberek nagy része már nem csak az asztali számítógépén, hanem mobil eszközein keresztül is figyeli az internetet, keresi a számára releváns információkat és vásárol.

2023 márciusában az összes weboldal forgalmának 58,43%-a mobileszközöket használó emberektől származik, és ez az arány folyamatosan emelkedni fog. Az elmúlt 5 évben a mobileszközökről érkező weboldalforgalom némileg ingadozott, azonban folyamatos emelkedő tendencia figyelhető meg a területen, ezért fontos, hogy az online jelenlétünk is alkalmazkodjon ehhez a változáshoz és kellő figyelmet fordítsunk arra, hogy mobilbarát megoldásokat alkalmazzunk.

 

                                                                                                                    Forrás: explodingtopics.com

 

Mit is jelent az, hogy mobilbarát?


A mobilbarát weboldalak tervezése és fejlesztése azt jelenti, hogy a weboldalak olyan módon vannak optimalizálva, hogy kényelmesen és hatékonyan használhatóak legyenek mobil eszközökről is, az így tervezett webhely automatikusan alkalmazkodik a képernyőhöz, ahol megtekintik a weboldalt, legyen az asztali számítógép, laptop, táblagép vagy okostelefon. Ahelyett, hogy minden eszköztípusra és képernyőméretre különálló verziót kellene készíteni, van lehetőség reszponzív tervezésre, amely lehetővé teszi, hogy egyetlen olyan weboldalt kelljen létrehozni, amely minden környezetre automatikusan reagál. A mobilos nézet kialakítása során fontos szempont a gyors betöltés, egyszerű navigáció a weboldalon, a letisztult és könnyen átlátható tartalom, valamint a legfontosabb: a reszponzív design alkalmazása. A felhasználó eszközeihez alkalmazkodó rugalmas webdizájn ma már elengedhetetlen feltétele egy jó honlapnak. Ha a weboldal nem úgy van megtervezve, hogy reszponzív legyen, a mobil látogatók nehezen fogják tudni megtalálni és megtekinteni a tartalmat, ami valószínűleg arra fogja késztetni őket, hogy elkattintsanak, és valami mást válasszanak.

 

                                                                                                                                                           Forrás:ollyolly.com

 

Amennyiben ezek elérhetőek a weboldal mobilos nézetében, akkor közelebb kerülünk a felhasználói elégedettséghez, azaz a UX-hez. A User Experience és maga az élmény nagyon fontos egy weboldal kapcsán, ma már az is elengedhetetlen, hogy a honlap megoldásaival szórakoztatni tudjon és figyelemfelkeltő, hasznos tartalommal bírjon, azaz képes legyen visszacsábítani az érdeklődőt. 

 

Úgy érzed a te honlapod alkalmazkodik az okostelefonok és táblagépek használatához?

Mi ezt is értékeljük !

Ne habozz, jelentkezz, hogy Tied legyen 'Az Év Honlapja' díjak egyike!

 


Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek