,,Mind az üzleti partnerek, mind a fogyasztók elégedettsége kulcsfontosságú a vállalkozásunk számára"

Interjú a Praktikerrel
2023-11-21

Mai interjúnkban szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy a közönség jobban megismerje pályázónkat, a Praktikert. Kitérünk a cég motivációjára a pályázat során, a honlap fejlesztési fázisaira, illetve érdeklődtünk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen céljaik vannak a közeli és távoli jövőben.

Kik vagytok ti?
A Praktiker egy 100%-ban magyar tulajdonú, az európai barkácsáruházak egyik legismertebb és legmeghatározóbb márkája, amely hosszú múlttal és tapasztalattal rendelkezik. Idehaza 20 áruházban várjuk kedves Vásárlóinkat.

Mikor kezdtétek a honlapotok/applikációtok fejlesztését?
A fejlesztések több évre nyúlnak vissza, folyamatosan csiszoltuk, finomítottuk a felületeket, hogy minél felhasználóbarátabb legyen, ezzel is növelve az online vásárlás élményét. Az utóbbi nagyobb fejlesztésünk a 2022-23-as évekre nyúlik vissza, ugyanis ebben az intervallumban a weboldalunk és applikációnk teljes megújuláson ment keresztül.

Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres legyen?
A weboldal kialakítása és üzemeltetése során számos fontos fázist kell végig vinni annak érdekében, hogy a projekt sikeres legyen. Meg kellett határozni az üzleti célokat, célcsoportokat. Elemeznünk kellett a konkurenciát és a célcsoportokat. Fontos volt továbbá a tartalom stratégia és a megfelelő kulcsszavak kiválasztása. Az oldalstruktúrát is át kellett alakítanunk, hogy a lényegi információk, akciók, hirdetések felkeltsék a vásárlók figyelmét. A webdesignra is nagy hangsúlyt fektettünk, a megfelelő felhasználói felület érdekében. Emellett kiemelt figyelmet kapott a felhasználói élmény optimalizálása, beleértve a termékek egyszerű elérését és pár kattintásos megrendelését. Ezek után következtek a tesztelések, majd a tartalomfeltöltés és további tesztelési fázisok az élesítés előtt. 

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlap fejlesztése/ elkészítése során?
Egy honlap kialakításával kapcsolatban számos kihívással találkozhat az ember. Határidők csúszhatnak, menet közben találhatjuk szembe magunkat tartalmi hiányosságokkal és persze a technikai kihívásokkal. Tesztelés során adódhatnak kompatibilitási problémák és erőforrás hiányok is. Persze ezek a kihívások jó kommunikációval és rugalmas hozzáállással könnyen és gyorsan orvosolhatóak.

Miért gondoljátok, hogy tiétek ‘Az Év Honlapja’?
Az 'Az Év Honlapja' versenyben való részvételünk mögött álló okok közé tartozik a folyamatos fejlődésre való elkötelezettségünk, valamint az innovatív megoldások és a kiváló felhasználói élmény nyújtása.

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? Mivel kötelezitek el őket?
Az új weboldalon törekedtünk az egyszerű, intuitív tervezésre, az esztétikus és minőségi grafikai megjelenítésre. Mivel a felhasználók gyakran mobil eszközökről böngésznek így fontos volt, hogy a felület reszponzív legyen. Mindezek mellett, amik fokozzák a felhasználói élményt: könnyen használható felület, gyors betöltési idő és a hasznos, edukációs jellegű tartalmak.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnereknek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?
Mind az üzleti partnerek, mind a fogyasztók elégedettsége kulcsfontosságú a vállalkozásunk számára, és a két csoport megelégedettségének egyensúlyban kell lennie. A legjobb gyakorlat az, ha egy vállalkozás mindkét oldallal foglalkozik, és törekszik az egyensúlyra. Az elégedett üzleti partnerek hosszú távú stabil üzleti kapcsolatokat eredményezhetnek, míg az elégedett fogyasztók visszatérnek, újabb vásárlásokat hajtanak végre és a vállalkozást ajánlják másoknak.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat/applikációkat?
Az elmúlt időszakban folyamatosan figyeltük a digitalizáció és az online vásárlás trendjeit, és ezeket az ismereteket használtuk fel a honlapunk fejlesztésében.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a látogatókra? Mivel kötelezitek el őket?
Célunk, hogy pozitív hatást gyakoroljunk látogatóinkra a minőségi termékek és a kiváló szolgáltatásaink révén, mint például gyors kiszállítás (1-3 nap), áruházi átvétel (4 órán belül), folyamatos akciók. Mindemellett egy régi, nagy múltra visszatekintő vállalat vagyunk, aki az évtizedek során elnyerte a vásárlók bizalmát.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
A közeli jövőben terveink közé tartozik a mobilalkalmazás fejlesztése a felhasználók kényelmének növelése érdekében. Hosszú távú céljaink között szerepel az online jelenlétünk további erősítése és az ügyfelekkel/vásárlókkal való szorosabb kapcsolat kialakítása az online platformjainkon keresztül.

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek