,,Az új weboldal impozáns, felhasználóbarát és minden stakeholderünk számára a releváns információ elérhető.“

Interjú a Holcim Magyarországgal
2024-01-02

Mai interjúnkban szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy a közönség jobban megismerje pályázónkat, a Holcim Magyarországot. Kitérünk a cég motivációjára a pályázat során, a honlap fejlesztési fázisaira, illetve érdeklődtünk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen céljaik vannak a közeli és távoli jövőben.

Kik vagytok ti?

Az építőipar számára egyedi megoldásokat kínáló Holcim Magyarország Kft. (jogelődje 2023. április 30-ig a LAFARGE Cement Magyarország Kft.) közel 150 főt foglalkoztat, 2022-es nettó értékesítési árbevétele több mint 30 milliárd forint volt.

A Holcim egy cementgyárat üzemeltet Királyegyházán és egy agyag- és mészkőbányát Bükkösdön. A Királyegyházi Cementgyár az elérhető legmodernebb technikával 2011 óta üzemel, mára hazánk egyik meghatározó építő-alapanyag gyártójává vált. Célja partnerei és végfelhasználói igényeinek teljes körű kiszolgálása innovatív, kitűnő minőségű cementtermékekkel – mind ömlesztett, mind zsákos formában. A vállalat termék portfóliójában az ECOPlanet cementek biztosítják az alacsony CO2 kibocsátású építkezések megvalósítását.

A környezetvédelem és a körkörös gazdaság megvalósítása érdekében tett intézkedéseit legutóbb a Greengage - Zöld elköteleződés díjjal (2022) ismerték el. A Holcim számára fontos továbbá a helyi közösség támogatása, amelyet elsősorban önkéntes programokkal és a „Közösségi Érték Program” pályázatával valósít meg.

További információ: https://www.holcim.hu/rolunk/kik-vagyunk

Mikor kezdték a fejlesztését a honlapjuknak/applikációjuknak?

A honlap fejlesztését 2023. Februárban kezdtük el - új tartalmak, weboldalstruktúra kialakításával, valamint egy teljesen új rendszer felépítésével, használatával. (typo3 rendszerre tértünk át)

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlap fejlesztése/ elkészítése során?

A Holcim Cégcsoport által meghatározott iránymutatások alapján egy külföldi fejlesztő csapat építette fel a weboldalt számunkra, míg egy magyar kommunikációs ügynökség (Effectivo Communication) támogatta a tartalmak elkészítését, honlap struktúra kialakítását. A typo3 rendszer megismerése és megtanulása időbe telt, azonban admin oldalon is abszolút érvényesül a felhasználóbarát kezelési funkció. Célunk volt a weboldal felépítése során, hogy az admin oldalról a későbbiekben is könnyen tudjunk olyan módosításokat végezni, amelyek korábban fejlesztői segítséget igényeltek. (egy-egy új aldolal felépítése / kialakítása is a beépített moduloknak köszönhetően röviden megvalósítható, akár a layoutok között is változtathatunk anélkül, hogy a tartalmak elvesznének.)

Miért gondoljátok, hogy tiétek ‘Az Év Honlapja’?

Az új weboldal impozáns, felhasználóbarát és minden stakeholderünk (vevők, helyi közösség, üzleti partnerek, álláskeresők és utánpótlás nevelés stb.) számára a releváns információ elérhető. 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? Mivel kötelezitek el őket?

- Áttekinthető struktúra által az érdeklődő számára a releváns információ könnyen elérhető.

- A honlap kezdőoldalán egyedi fejlesztésnek köszönhetően a vállalat Facebook oldalán megjelenő tartalmak automatikusan listázásra kerülnek - ezzel is biztosítva a két csatorna közt átjárhatóságot.

-Egyes események, kampányok esetében friendly URL címeket használunk (pl.: holcim.hu/futas, holcim.hu/rajzpalyazat, holcim.hu/gyarlatogatas, holcim.hu/ecoplanet stb.)

- A fontosabb események, kampányok esetében a kampány időszakában a főmenü sávon elérhetővé tesszük a tartalmat. (Pl.: jelenleg a Főmenüsor utolsó eleme a Rajzpályázatunk)

- Impozáns képeket használunk, a kezdőoldalon a felső banner sáv forgóként funkcionál.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnereknek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért?

Ezek kombinációját emelnénk ki. Egy olyan weboldal struktúra és tartalom kialakítása, amely egyúttal az üzleti partnereink és a helyi lakosság, érdeklődők (laikusok) számára is közérthető és releváns információkat tartalmaznak a vállalatunk működévésel, fenntarthatósági tevékenységeivel, a helyi lakosságot célzó eseményekről, kampányokról. Mindazonáltal a vevők és beszállítók számára is a releváns információk könnyen elérhetőek legyenek, ahogy a termékrendelés úgy az esetleges panaszbejelentés is könnyen megoldható az új űrlap rendszerünknek köszönhetően.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat/applikációkat?

- ESG témához kapcsolódó aktivitások

- Karrier aloldalak fejlesztése, ami folyamatban van már (Juttatások, Munkavállalói értékek, Holcim élet)

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a látogatókra? Mivel kötelezitek el őket?

- Naprakész tartalmak

- Felhasználóbarát navigáció

- Átlátható struktúra

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A fenntarthatósági tevékenységeink, zöld szemléletformálást támogató tartalmak bővítése (beleértve az ESG relevanciájú tartalmakat). Továbbá a Karrier menünk további bővítése, ezzel is megmutatva a Holcim közösségét, elősegítve a toborzást, kiválasztást. (Karrier interjúk a betON podcast csatornán közzétett tartalmakkal kiegészítve; animált infografikák a diákok számára, amelyek segítséget nyújtanak számukra a munka világába történő beilleszkedéshez stb.). A jelenlegi referencia projekjeink körét bővíteni, ezzel is megmutatva a cementünkből készült beton sokszínű felhasználási lehetőségeit.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek