,,Reméljük, hogy a látogatóinknak esztétikus tartalmakkal emlékezetes és pozitív vizuális élményt nyújtunk, emiatt pedig vissza-vissza térnek majd, hogy az újabb projektjeinket is megtekintsék."

Interjú az Óbuda Group-pal
2024-01-09

Mai interjúnkban szeretnénk lehetőséget biztosítani arra, hogy a közönség jobban megismerje pályázónkat, a Óbuda Group-ot. Kitérünk a cég motivációjára a pályázat során, a honlap fejlesztési fázisaira, illetve érdeklődtünk, hogy milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen céljaik vannak a közeli és távoli jövőben.

Kik vagytok ti? 

Mi vagyunk az Óbuda Group, a magyarországi építőipar egyik meghatározó tervező, projektmenedzser és mérnöki szolgáltató vállalata. 35 éves fennállásunk során több mint 1000 sikeres projektben működtünk közre. Közel 250 mérnökünk révén Magyarország legnagyobb beruházásaiban vettünk és veszünk részt, a legutóbbi legnagyobb projektjeink között – a teljesség igénye nélkül – megtalálható a teljes Liget Budapest portfólió menedzsmentje (amibe például beletartozik a Magyar Zene Háza, illetve az Új Néprajzi Múzeum és Látogatóközpont is), a MOL Campus, a Bosch Budapest Innovációs Központ vagy a Nemzeti Atlétikai Stadion.

Mikor kezdték a fejlesztését a honlapjuknak / applikációjuknak? 

2022 őszén kezdtünk el a 2Pixels Digital Kft.-vel az első koncepcióterveken dolgozni, de az új honlap igénye már jóval korábban megfogalmazódott.

Milyen fázisokon kellett végigvinni a weboldalt ahhoz, hogy sikeres legyen? 

Az új honlap fejlesztése a teljes arculati megújulásunk szerves részét képezte. Az Óbuda Group a piacon elismert projektmenedzseri, lebonyolító és műszaki ellenőr szerepköre mellett a tervezői üzletágunk szerepe egyre hangsúlyosabb, és ez utóbbi kiemelése az új arculatunk és a honlap egyik célkitűzése. 

Az első lépés egy egységes koncepcióterv készítése volt az előzetesen megfogalmazott üzleti és marketing célok alapján. A szándékunk az volt, hogy egy átlátható, könnyen kezelhető, felhasználóbarát és modern weboldalt hozzunk létre, ami az összes projektünket igényes, kimagasló minőségű formában jeleníti meg, nagy hangsúlyt fektetve a vizualitásra.

A szöveges szerkezeti terv alapján kerültek felépítésre a drótváztervek a tartalmi vázlatokkal, ami alapján párhuzamosan el tudott indulni a weboldal megjelenésének tervezése a webfejlesztési feladatok és a tartalom gyártás. Az új honlaphoz rengeteg videó és képi anyag készült, számos projekt került feltűntetésre, így komoly munka áll az adatok összegyűjtése és rendszerezése mögött.

A végeredmény ennek a több mint 1 éves folyamatnak az eredménye.

Milyen fajta kihívásokkal találkoztatok a honlap fejlesztése/ elkészítése során? 

Az egyik legnagyobb kihívás a finomhangoláson túl a rengeteg adat kezelése és feldolgozása volt, 35 év munkáját kellett megjelenítenünk a honlapon, ez több száz projektet jelent.

Miért gondoljátok, hogy tiétek ‘Az Év Honlapja’? 

Az új honlapunk igényes megvalósításának köszönhetően az iparági honlapok körében egyértelműen kiemelkedő minőséget képvisel. A kor kihívásainak megfelelően egyszerre kreatív, modern és felhasználóbarát honlap lett a hosszú fejlesztés eredménye.

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? Mivel kötelezitek el őket? 

Egyszerű tartalomstruktúra és a kereső segítségével minden oldalon található tartalom könnyen elérhető és megtalálható, a hangsúly pedig az egyszerű információátadáson van. hosszú és körülményes szövegek helyett vizuális elemek, vagyis képek és videók mesélnek a vállalatunkról és a projektjeinkről, amik segítenek fenntartani a felhasználó figyelmét.

Melyik nagyobb feladat számotokra, az üzleti partnereknek, vagy a fogyasztóknak megfelelni? Miért? 

B2B vállalatként számunkra az üzleti partnerek és a fogyasztók köre nem válik szét élesen. Igyekszünk a referenciáink igényes, figyelemfelkeltő és megnyerő formában való megjelenítésével megfelelni a magas elvárásoknak.

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat/applikációkat?

A mai felgyorsult világunkban fontos, hogy minden információ egy helyen, tömören, lényegre törően és strukturáltan legyen megjelenítve, a legideálisabb esetben nem (csak) szöveg, hanem valamilyen vizuális segédeszköz révén. A honlap fejlesztése során a “less is more” elvet követtük, és ennek az optimalizálása jelenleg is tart.

Mit gondoltok, milyen hatást gyakoroltok a látogatókra? Mivel kötelezitek el őket?

Reméljük, hogy a látogatóinknak esztétikus tartalmakkal emlékezetes és pozitív vizuális élményt nyújtunk, emiatt pedig vissza-vissza térnek majd, hogy az újabb projektjeinket is megtekintsék. 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Tartalomfejlesztés, további projektek feltöltése és aloldalak készítése, valamint a projekt és szolgáltatás paletta kiszélesítése. 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek