"Legfőbb üzenetünk az online marketing oktatás"

Interjú a Fluid Digital Kft.-vel
2024-03-18

Ma egy nagyon izgalmas interjúval készültünk nektek.
Kukoly Dávidot kérdeztük, a Fluid Digital Kft. megálmodóját,akik E-learning kategóriában Különdíjat szereztek.

„A díjátadón szerzett elismerést hatalmas megerősítésnek tartom.”

Dávid elárulta, hogy neki van már egy jól bevált szisztémája arra vonatkozóan, hogy „milyennek kell lennie egy weboldalnak”.         

Mi motivált arra, hogy nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Évek óta figyelemmel kísérem a pályázatot, sőt, korábbi munkahelyemmel pályáztunk és nyertünk is díjat B2B kategóriában. :) Mióta a saját vállalkozásomat építem, mindig nagy célom volt, hogy egyszer majd a saját anyagaimmal pályázhassak.

 

Milyen szempontokat vettél figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?

Online marketingesként dolgoztam nagyon sokáig, rengeteg landoló oldal wireframe-et terveztem, úgyhogy van már egy jó bevált szisztémám arra vonatkozóan, hogy "milyennek kell lennie egy weboldalnak". Annyi változást eszközöltem, hogy igyekeztem felfűzni a weboldal üzenetét egy storytelling szálra, miszerint "a marketing tanulható".

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültél a folyamat alatt?

Webflow rendszert használok, ami egészen más megközelítést igényel fejlesztés - és a háttérben futó integrációk kapcsán - mint egy klasszikus Wordpress weboldal. Egyedi animációkat szerettem volna beépíteni, amely sikerült, de kihívás volt hiszen mobile first tervezés ide-oda, a pályázati anyagot többféle kijelzőn és felbontáson kellett megtervezni, hogy minden felületen úgy jelenjen meg, ahogy szeretném.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltél fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnád el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

Mindenképpen mobile first kell tervezni a copy-t, a drótvázat és a látványtervet is. Ha valami mobilon "túl sok" akkor az túl sok. Véleményem szerint sokkal inkább előtérbe kerül az, hogy egy weboldal ne csupán informatív legyen, hanem hatást gyakoroljon a látogatóra, hogy arra emlékezni tudjon, akár napokkal később is. Így tudunk a vásárló fejében "helyet bérelni" és hosszú távon sikeresek lenni.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?

Már a látványvonal felett szerettem volna egy olyan animációt, amely WOW hatást kelt és leköti a látogatót vizuálisan. Ezt az eddigi visszajelzések alapján úgy gondolom, hogy sikerült elérni, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy csupán az animáció kevés lenne. A színek, a vonalak, a tipográfia, a stílus mind egy egyedi arculat része, amely megelőzte a weboldal tervezését. Így 0. pontként mindenkinek azt javasolnám, hogy fogalmazza meg a brand identitását, legyen egy saját arculata, majd csak ezt követően kezdjen bele a weboldal tervezésébe.

 

Milyen módszerekkel tettétek a tanítási-tanulási folyamatot hatékonnyá?

 A Fluid Digital marketing oktatási módszerei két pillérre épülnek: 1o1 egyéni oktatás és havidíjas rendszerben elérhető tutorial, konkrét beállításról szóló videók. A 1o1 oktatás csak egy ideig skálázható, míg a havidíjas rendszer egy 0-24 működő platform, amely úgy működik, mint a Netflix.

Csak itt hasznosabb tartalmak érhetőek el, amivel pénzt is lehet keresni. :) Mindemellett pedig igyekszem a tagokat összefogni Slack-en és egyéb csoportokban, hogy hatást tudjak fokozni a tudásátadás kapcsán.

Milyen hatással volt szerinted a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?

 Marketingesként minden lehetőség 1-1 ok a kommunikációra. :) Már a pályázat benyújtásánál készítettem videót arra vonatkozóan, hogy bemutassam, mibe is vágtam a fejszémet. A díjátadó szintén egy újabb kommunikációs érv volt, a díjazás pedig a "cherry on top". :) Azt gondolom, hogy óriási lehetőség már csak a pályázat benyújtása is arra, hogy egy új, friss ötlet megmérettesse magát és mindeközben pedig még több emberhez eljusson.

 

Mit jelent számodra a kapott elismerés?

Egy hatalmas megerősítést, hogy jó úton járok.

 

Milyen újítások várhatóak az online oktatás területén?

Az egyszerűbb jobb. Hajlamos vagyok túlbonyolítani a dolgokat, úgyhogy mindenképpen egyszerűsíteni fogom a community platformokat. Megmarad a Slack közvetlen kommunikációs csatornaként, de egyszerűbb kapcsolatba lépési lehetőséget is biztosítani fogok. Mindemellett pedig az online marketing egy folyamatosan változó és fejlődő szakterület, így új tananyagok, beállítások, képzések kerülnek majd fel a Fluid Digital TV-re, azaz a Marketinges Netflix-re a legkülönbözőbb témában, úgyhogy érdemes frissíteni a felületet minél sűrűbben. :)

 

Milyen céljaid vannak a közeli és távoli jövőben?

Elsődleges célom, hogy a fókuszban lévő marketing csatornáimon következetesen, rendszeresen tudjak megjelenni az aktualitásokra reagálva a minőség fenntartásával. Ez a funnel teteje, akárhogy is nézzük. Távlatokban gondolkodva pedig célom, hogy az, ami már elérhető és elsajátítható a tengerentúlon, az ne csak 2-3 évvel később jelenjen meg a hazai piacon.

Szeretném, ha a Fluid Digital mint brand eggyé válna azzal, ami a legfőbb üzenete: "online marketing oktatás".

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek