,,Célunk, hogy a HelloMiskolc weboldallal felhívjuk a figyelmet városunk értékeire..."

Interjú a HelloMiskolc-cal
2024-03-31

 

Mai interjúnkban bemutatkozik a HelloMiskolc weboldala, amelyet a MIDMAR Kft. alkotott meg. 'Az Év Honlapja' pályázaton Turizmus kategóriában Minőségi díjat nyertek el. Beszélgetésünk során arra is kitértünk, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe a weboldal megalkotásakor, illetve szót ejtettünk arról is, hogy milyen nehézségekkel, kihívásokkal kellett szembesülniük. 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

 A HelloMiskolc honlap ráncfelvarráson esett át 2022-ben. Egy tartalmában informatív, de küllemében elavult weboldalt kellett felhasználóbarát oldallá varázsolni. Számos kutatómunka és tervezés előzte meg a meglévő hivatalos turisztikai oldal elkészülését, amelybe beleadtuk a szívünket. Az a célunk, hogy a HelloMiskolc weboldallal felhívjuk a figyelmet a városunkra, felhívjuk a figyelmet városunk értékeire, megmutassuk mindazt, amiért szeretünk itt élni. Ha ennek a törekvésnek a sikerességét a szakma is minősíti, az külön elismerő, jelzi, hogy jó úton járunk. Így neveztünk… 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? 

Szerettünk volna egy egyedi, más weboldallal nem összehasonlítható, sajátos elemeket tartalmazó, a HelloMiskolc social média felületein használt arculattal és a Gyűjts élményeket Miskolcon imázsfilmmel összhangban levő platformot kialakítani, ami küllemében megkapó, tartalmában teljes mértékben informatív a felhasználók részére. A végleges eredményt számos weboldal vizsgálata és az egyedi elemeink megtervezése előzte meg. 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A turisztikai weboldalak tartalma ideális esetben azonos, ezen az ösvényen haladva mégis az egyediségre, egyedi szóhasználatra, egyedi látványelemek tervezésére törekedtünk, hogy az azonos tartalmi elemek mellett Miskolc turisztikai weboldalán jó érzés legyen időt tölteni. 

Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

A kezelt social média felületek statisztikáit elemezgetve is szembetűnő, hogy a külcsín mennyire fontos a felhasználók számára. A tartalmi rész akkor marasztalja olvasásra a felhasználót, ha az figyelemfelkeltő képi anyaggal társul. A weblap esetében is fontos a figyelemfelkeltő képi világ, illetve az imázsfilmek, rövidfilmek megjelenítése, melyek megnézése után a tartalmi elemek is fókuszba kerülnek.  

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? 

Gördülékeny, jól értelmezhető menürendszer, amely a tovább- illetve visszalépést is könnyeddé teszi a tartalmi elemek keresgélése közben. 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?

Egy díj elnyerése nemcsak a mi szakmai sikerünk, hanem a városé, Miskolcé is. A Miskolciak pedig büszkék a díjaikra, így büszkék voltak a város honlapjának minőségi díjára is. Az adatok pedig arról tanúskodnak, hogy honlapunk egyre látogatottabb. 

Milyen módon tesztek népszerűbbé egy turisztikai úticélt? 

A hivatalos turisztikai weboldalunk, a kiadványaink, a social média felületeink tartami- és vizuális elemeinek tervezésekor összhangra törekszünk. A fogyasztókat arra ösztönözzük, hogy a rendelkezésünkre álló összes platformon informálódjanak, így tudunk egy hiteles, tartalmas, vonzó csomagot nyújtani az attrakciók népszerűsítésére. 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés?  

Visszaigazolást, hogy a befektetett munka megérte! 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Fontos, hogy naprakész, hiteles információkat nyújtsunk városunkról. Ezt a jövőben is töretlenül fenntartjuk és igyekszünk sajátos, vizuális elemekkel élénkíteni a weboldalunkat, hogy a felhasználót a weboldalon töltött idő után a városunkban is maradásra bírjuk.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek