"Hiteles tartalmakat közvetítve a lakosság felé növelhetjük az egészségtudatosságukat"

Interjú a Semmelweis HELP csapatával!
2024-04-03

Mai interjúnkban a Semmelweis HELP csapatát kérdeztük, akik Az Év Applikációja kategóriában Minőségi díjjal térhettek haza a díjátadóról.

Céljuk, hogy egy megbízható, döntéstámogató eszközt adjanak a magyar lakosság kezébe, amely segítségével el tudják dönteni a szülők, hogy gyermekükkel milyen szintű egészségügyi ellátást kell igénybe venniük. 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Szeretnénk, ha az ingyenesen elérhető Semmelweis HELP alkalmazás minél több emberhez eljutna, így egy percig sem volt kérdés, hogy nevezzünk ’Az Év Honlapja’ pályázatra, amely egy több mint két évtizedes múltra visszatekintő, igen rangos megmérettetés.

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? 

Mára minden korábbinál jobban felértékelődött az egészségünkkel kapcsolatos, biztos helyről származó, hiteles információ szerepe. Az Európai Unióban a lakosság több, mint 50 százaléka keres online egészségügyi információt az EUROSTAT adatai szerint. Magyarországon még magasabb, 70 százalék ez az arány. Ezek olyan adottságok, amelyeket megváltoztatni nem tudunk, de hiteles tartalmakat közvetítve a lakosság felé növelhetjük az egészségtudatosságukat. Azzal a céllal hoztuk létre a Semmelweis HELP-et, hogy enyhítsük a kisgyermekes szülők aggodalmait és bizonytalanságait gyermekük egészségi állapotával kapcsolatban. A hiteles forrásból származó információk mellett fontos szempont volt, hogy felhasználóbarát is legyen a felület.

 

Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a fejlesztési folyamat során találkoztunk a hatalmas mennyiségű akadémiai orvosi tudás digitális megoldássá történő lefordítása volt. Ugyanis a napi diagnosztikus és gyógyító munkához képest teljesen más gondolkodást igényelt az alkalmazás alapját adó szakmai adatbázis összeállítása. Merni kellett szabadon gondolkodni. Mindig akkor értünk el eredményt, amikor a megszokottól nagyon más aspektusból közelítettünk egy problémához. Mivel maga a medicina folyamatosan változik, teljesen kész sosem lesz az adatbázis, annak ugyanis mindig reagálni kell az aktuális helyzetre. Folyamatosan követjük és elemezzük a visszajelzéseket is annak érdekében, hogy még a jelenleginél is precízebb működést érhessünk el. A másik komoly kihívás a forrásteremtés volt.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

A felhasználók visszajelzéseire reagálva összekötöttük az applikációt a surgossegi.info oldallal annak érdekében, hogy immár onnan is elérhető legyen a Semmelweis HELP alkalmazás. Az applikáció eredményoldaláról pedig egy gombnyomással megkereshetik a felhasználók a hozzájuk legközelebb eső sürgősségi ellátóhelyet. Emellett pedig a korábban csak webalkalmazásban elérhető Tudástár funkció már a mobilalkalmazásban is elérhető. A tervünk, hogy a jövőben minden orvosi szakterület bekerüljön az applikációba. Ennek érdekében már el is indult a tartalomgyártás és a fejlesztés. 

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?

Fontosnak tartottuk a fejlesztés során, hogy egyértelműek, könnyen beazonosíthatóak legyenek a funkciók, emellett pedig barátságos, bizalomgerjesztő grafikai elemek jelenjenek meg az alkalmazásban. 

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjen titeket?

Nagyon pozitív hatással volt, sok elismerő visszajelzést kaptunk a díj kapcsán.

 

Milyen előnyöket biztosít az applikációtok a célközönség számára?

A Semmelweis HELP célja egy olyan megbízható döntéstámogató eszközt adni a magyar lakosság kezébe, melynek használatával a családok egy algoritmus segítségével tanácsot kapnak arra vonatkozóan, hogy gyermekük észlelt tünetével milyen szintű egészségügyi ellátást kell igénybe venniük: otthon lássák el, forduljanak háziorvoshoz rendelési időben, menjenek sürgősségi ellátóhelyre, vagy hívják azonnal a 112-es telefonszámot. A felület első körben több, mint 220 gyermekbetegség mintegy 600 tünetét tartalmazza, vagyis szinte teljes egészében lefedi a gyermekbetegségek terén előforduló legjellemzőbb akut helyzeteket. Fontos, hogy az applikáció nem diagnosztizál, de használatával sokkal gyorsabban megbízható támpontot kap a szülő, mintha online böngészne.

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés?

Nagyon büszkék vagyunk rá! Megerősít a munkánk minőségéről és hatékonyságáról, ugyanakkor motivál is.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Hamarosan újabb szakterületekkel bővül a Semmelweis HELP, ugyanis már dolgozunk a szülészet-nőgyógyászati, a felnőtt háziorvosi és a szemészeti almodulokon.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek