Akik figyelnek a visszajelzésekre

Interjú a Budapesti Közlekedési Központtal!
2024-04-08

Legfrissebb interjúnkban a Budapesti Közlekedési Központ ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettesével, Diószegi Ágnessel beszélgettünk, aki Az Év Applikációja díjat vehette át az Év Honlapja díjátadón a társaság által fejlesztett BudapestGO alkalmazásért.

Diószegi Ágnest – aki a Magyar Marketing Szövetség tagja –, többek között arról kérdeztük, hogy milyen nehézségekkel, kihívásokkal kellett szembesülniük a fejlesztési folyamat alatt, és mik voltak a legfontosabb szempontok, amelyeket figyelembe vettek az applikáció megalkotása során.

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A BudapestGO népszerűsége, a két év alatt elért magas felhasználói szám (összesen már 1,9 millióan regisztráltak, és már több mint 4,7 milliónál jár a letöltések száma), valamint a felhasználói visszajelzések alapján úgy gondoltuk, hogy jó esélye van az applikációnak egy ilyen színvonalas szakmai pályázaton.

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe az applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy az applikáció sikeres, jól strukturált legyen? 

Fontos volt, hogy olyan alkalmazást hozzunk létre, amely mind funkcionalitásában, mind áttekinthetőségében a lehető legjobban tudja kiszolgálni a felhasználók igényeit, hiszen valójában ez a két szempont a döntő számukra a választásnál. 

Már a tervezés kezdeti fázisában bevontuk a felhasználókat, felmértük a közösségi közlekedéssel kapcsolatos szokásokat, és ez alapján optimalizáltuk a folyamatokat. Az ügyfél-visszajelzésekre alapozott fejlesztés kulcsfontosságú, hiszen az adott szolgáltatás így szolgálja leginkább a közlekedők igényeit.  

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A BKK mint közszolgáltató számára kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb ügyfél számára nyújtson megfelelő szolgáltatást, termékfejlesztőként azonban ez számos kihívást jelent, hiszen nem tudjuk egyenként minden ügyfél igényeit maximálisan kielégíteni. Arra törekszünk, hogy a közösségi közlekedők minél nagyobb arányban elégedettek legyenek a szolgáltatásunkkal.

 

Milyen előnyöket biztosít az applikációtok a célközönség számára?

Ha funkcionalitásról van szó, akkor kiemelnénk a digitális jegy- és bérletvásárlást, amellyel készpénz és papíralapú jegy igénybevétele nélkül, pár kattintással, bárhol és bármikor tudnak jegyet vagy bérletet vásárolni a közlekedők. Sokan kedvelik azt is, hogy a widget funkciót használva a jegy vagy a bérlet kihelyezhető az okostelefon kezdőképernyőjére, így az alkalmazást meg sem kell nyitni ahhoz, hogy felmutatható legyen a jegy vagy a bérlet. 

A BudapestGO-ban a közösségi közlekedők mindent megtalálnak, ami a fővárosi és az agglomerációs utazáshoz szükséges: integrált, valós idejű útvonaltervezéssel könnyítjük meg a közlekedést, amely a BKK járatain túl regionális Volánbusz-járatokat, MÁV-HÉV és MÁV-Start járatokat is magába foglal. Az alkalmazás területi lefedettsége, azaz a címpontos útvonaltervezési lehetőség idén februárban további agglomerációs településekkel bővült, így már 192 Budapest vonzáskörzetében lévő településről is lehet utazást tervezni. Az alkalmazásban a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz regionális járatai is valós időben jelennek meg, továbbá a háztól-házig történő tervezéshez szükséges gyalogos közlekedés útvonalát is pontosan megjeleníti az applikáció. 

A kiszámítható közlekedést az alkalmazáson belüli, azonnali forgalmi változásokkal kapcsolatos előrejelzéseink, valamint a „járműről tervezés” funkció is segíti. Sőt, a „kedvencek” funkció beállítása után push üzenetet is kaphatnak a felhasználók a számukra fontos járatokat érintő forgalmi változásokról, így felkészülten tudnak utazni és utazási időt kalkulálni. A BudapestGO-nak a kerékpárosok is nagy hasznát veszik, hiszen nemcsak a kerékpáros utazáshoz biztosítunk útvonaltervezést, hanem az applikációban elérhetők a szabad MOL Bubik, és olyan fontos információk is, mint például a kerékpárút komfortszintje, ami mutatja hol haladhatunk a kerékpárral, autók között, vagy autómentes kerékpársávban.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény az applikáción? 

Az ügyfélvisszajelzések alapján az látszik, hogy a felhasználók szeretik a BudapestGO-t, és elégedettek az alkalmazással. A BKK 2023-ban végzett reprezentatív ügyfél-elégedettségi felméréséből például az látszik, hogy a közösségi közlekedők 94 százaléka hallott már az applikációról, a rendszeresen használók esetében pedig 93 százalékos az elégedettségi szint. Arra vonatkozóan is folyamatosan kapunk pozitív megerősítést, hogy a BudapestGO jól tervezett dizájnja és funkcionalitása egyszerű és könnyű használatot tesz lehetővé, ez pedig fontos a felhasználóknak.

 

Szerintetek milyen hatással volt a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?

Amellett, hogy az alkalmazást online, hírlevélben, organikus socialmedia-tartalmakkal (a BKK Facebook-oldalán) és hirdetésekkel is támogatjuk, fontosnak tartottuk, hogy egy ilyen színvonalas szakmai pályázatra is nevezzünk, hiszen a díj híre a szakmán túl egy szélesebb közönséghez is el tud jutni.

Folyamatosan figyeljük és elemezzük a felhasználók visszajelzéseit és az újonnan érkező felhasználókat. A BudapestGO-t aktívan használók száma folyamatosan nő: átlagban havi 1,2 millió aktív felhasználó közlekedését támogatja az applikáció. Összesen már 1,9 millióan regisztráltak, és már több mint 4,7 milliónál jár a letöltések száma. Az ügyfelek havonta 4 millió útvonalat terveznek az applikációban, a BudapestGO bevezetése óta pedig összesen több mint 10 millió digitális vonaljeggyel utaztak a közösségi közlekedők. A bérlethasználók körében is egyre népszerűbb az applikáció, a felnőttbérletek 34 százalékát, a diákbérleteknek pedig a 40 százalékát használják okostelefonjukon az utasok, és az is az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy a BKK eseti jegyértékesítésében már több mint 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya. 

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés? 

Nagyon örülünk, hiszen amellett, hogy a felhasználók számának folyamatos növekedése egyértelmű visszajelzés számunkra, hogy jó úton haladunk, az utasok szeretik és rendszeresen használják a BudapestGO-t, ez a díj egy fontos szakmai visszaigazolás is. Büszkék vagyunk arra, hogy egy neves szakemberekből álló zsűri a BudapestGO-t választotta az év legjobb applikációjának.

 

Milyen céljaitok  vannak a közeli és távoli jövőben?

Számos, az értékesítéshez és az útvonaltervezéshez kapcsolódó új funkció, illetve az általános applikációhasználatot javító fejlesztések is tervben vannak: ilyen például az egyes funkciók közötti váltások egyszerűsítése, a várva várt tízes gyűjtőjegy (ami hamarosan elérhető lesz az alkalmazásban), vagy az első ajtós járatok alkalmazáson belüli feltüntetése. Hiszünk a folyamatos megújulásban, hiszen a közösségi közlekedésben 5-10 éves távlatokban újabb technológiák jönnek majd, amelyek új szintre emelik a felhasználói élményt. Eltökélt célunk, hogy újabb és újabb lépéseket tegyünk a digitális fejlesztések területén, amelyekkel egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés.

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek