Hogyan legyél virális?

Tanácsok a virálissághoz/viralitáshoz
2024-04-09

Köztudott tény, hogy a marketinggel foglalkozó cégek az ügyfelekkel való kapcsolattartás mellett nagy hangsúlyt fektetnek a márkaépítésre, a termékek és szolgáltatások promóciójára, és az online jelenlétre. 

Virálisságnak azt a jelenséget nevezzük, amikor egy tartalom (kép, videó) “vírusként” terjed az interneten, általában a közösségi médiában. A virális tartalmak létrehozásának célja, hogy fennmaradjanak a köztudatban és sokáig beszéljenek róla az emberek.

A személyes élmények, attitűdök megosztása ugyanazokat az agyi idegpályákat aktiválja, mint az ételhez vagy pénzhez jutás. Kapcsolódunk egymáshoz, amikor  gifeket, képeket, cuki videókat küldünk egymásnak. Ezeken keresztül is ki akarjuk fejezni önmagunkat és a “te”, “mi” érzést.

Ebben a cikkben elhoztuk nektek a viralitás 6 legfontosabb alkotóelemét:

 

 

A közösségi valuta azért fontos, hogy elérjük a célközönséget. Ennek két fontos alkotóeleme a belső figyelemreméltóság és a játék impulzusok, amelyek célja az, hogy a fogyasztó a nyeremény lehetősége miatt megossza a sikert. Például lefotózza magát a termékkel, mert így  részt tud venni egy nyereményjátékban. A belső figyelemreméltóságnak pedig szerves része a humor és az exkluzív információk nyújtása, így képes megragadni az emberek figyelmét. Stílusa akkor virális, ha egyszerre szórakoztató (nem unalmas), okos és vagány. 

Kiváltó impulzusok: azok a dolgok, amiről eszünkbe jut a termék. Ez lehet egy fogyasztási helyzet, amelyet összekötünk tárgyakkal. Erre jó példa a Sunday márka, amely grill eszközöket gyárt. Vasárnap vagy a hétvégén általában több szabadideje van az embereknek, így lehetőségük van grillezni, sütögetni is. A fogyasztási helyzet (hétvégi grillezés) össze van kapcsolva a tárggyal (grillsütő).

Érzelem: egy virális tartalomnak szerves  része az érzelemmegosztás. A fogyasztónak is át kell éreznie azt, amit a tartalom közvetít. Magas aktivizációs szintű érzelem az áhítat (amire a néző nem lenne képes, valami ami csodálattal tölti el), az izgalom és a szórakozás (humor). Fontos, hogy az érzelmek valódiak legyenek és könnyen lehessen az érzelmeket megélő karakterekkel azonosulni. Az elégedettséget, vagy szomorúságot átadó karakterek általában alacsony aktivizációs szintet érnek el, így ezen szereplők használatát nem ajánljuk.

Nyilvánosság/megfigyelhetőség/láthatóság: A virális tartalmak elérik, hogy az emberek viselkedés-maradványt hagyjanak követés, kedvelés, komment, megosztás formájában. A láthatóság akár olyan területeken is megfigyelhető, mint a levelezés, gondoljunk azokra az emailekre, melyek tartalmazzák ezt a feliratot: “Az iPhone-omról küldve.”

A gyakorlati érték is kulcsfontosságú, hiszen a mindennapjaink része az információmegosztás. Tájékoztatni akarjuk a legfrissebb fejleményekről a közeli ismerősöket, a látott információk megosztásával segíteni akarunk másoknak. A jó tartalom oktató, de nem kioktató, olyan információt közvetít, melyet mások is könnyen  alkalmazni tudnak a gyakorlatban. Fontos, hogy az információ hiteles és általunk más forrásokból ellenőrzött legyen.  Az álhíreket az teszi veszélyessé, hogy sokan megosztják a butaságot, ezért érdemes megválogatni, hogy mit osztunk meg.

Sztori: manapság narratívákban gondolkodunk, az emberek figyelme folyamatosan rövidül. A jó történet a következő elemeket tartalmazza: azonosítható karakter, valódi érzelmek, egy jelentőségteljes pillanat, részletgazdagság. 

 

Az Év Honlapja is törekszik a virálisságra, a közeljövőben sok tartalommal fogunk jelentkezni a TikTok csatornánkon és social felületeinken. Szerintünk érdemes lesz figyelemmel követni!

 

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek