“Nem csak prédikálni akarunk a digitális fenntarthatóságról, hanem tenni is érte.”

Interjú a Neo Interactive Kft. csapatával
2024-04-11

Mai interjúnkban a NeoInteractive csapatát kérdeztük, akik két pályázatukkal is elismerést nyertek el. A 'Zöld honlap, Zöld holnap' weboldalukkal B2B weboldalak kategóriában Minőségi díjjal, a Sütnijó.hu receptoldalukkal pedig Életmód és Sport kategóriában Különdíjjal térhettek haza a díjátadóról. 

Beszélgetésünk során betekintést nyertünk abba, hogyan vált a digitális fenntarthatóság szenvedélyükké, és miért döntöttek úgy, hogy részt vesznek "Az Év Honlapja" pályázaton.

A hellogreenweb.hu projektjükkel egy olyan megoldást hoztak létre, amely elősegítheti a magyar vállalatok hozzáállásának megváltozását a digitális fenntarthatósághoz.

A Sütnijó.hu receptoldallal pedig nem egy századik receptoldalt szerettek volna létrehozni, hanem egy a honlapra szívesen visszatérő közönséget. 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Mivel a digitális fenntarthatóság számunkra kedves, a bolygónk számára pedig fontos, így a nevezéssel egy kis hangzavart is szerettünk volna csapni a kezdeményezés körül. Ez sikerült is, úgyhogy köszönjük Nektek is a lehetőséget! 

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? 

Egy olyan megoldás létrehozása lebegett a szemünk előtt, amely, ha nem is azonnal, de idővel képes megváltoztatni a magyar vállalatok hozzáállását a digitális fenntarthatóságról. Mivel maga a honlap más weboldalak károsanyag-kibocsátását méri, ezért fontos volt, hogy a hellogreenweb.hu ebben, valamint a magas felhasználói élmény tekintetében is jól szerepeljen.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A legnehezebb feladat a mérőrendszer integrálása volt a honlapba. Azonban nem akartunk megállni annál a pontnál, mikor a honlap kiad egy eredményt, amellyel a tesztelő nem igazán tud mit kezdeni. Ezért a honlapon különböző edukációs tippeket is megosztottunk. Egy orvos munkája sem ott ér véget, hogy átnyújtja a páciensének a teszt eredményét. Valójában az igazi feladat csak itt kezdődik. Ezért fontos volt, hogy a felszínre kerülő problémákra valamiféle megoldást is adjunk.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

Már elkezdtük megvizsgálni, hogyan érintheti a mesterséges intelligencia előretörése a digitális fenntarthatóságot. A hírekből látjuk, halljuk, olvassuk, hogy a mesterséges intelligencia alapú megoldásoknak óriási a szerver- és energiaigénye. Azt kell megnézni, hogy azoknak a feladatoknak, funkcióknak, amiket kivált, kisebb vagy nagyobb az energiaigénye. Ezek tükrében fejlesztjük a hellogreenweb.hu-t is a közeljövőben.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? 

A hellogreenweb.hu elindítása óta hirdetjük, hogy az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású honlapoknak legtöbbször magasabb a felhasználói élménye. Kevesebb kép, kevesebb felesleges szöveg és link, egyenlő gyorsabb cél elérés, gyorsabb betöltés. Az oldalunkon lényegében egyetlen felesleges szó, egyetlen szükségtelen marketing mondat sincs. Minden a cél felé mutat, felesleges kattintások nélkül. Ezért lehet, hogy pár másodperccel azután, hogy valaki megnyitja az oldalt, már le is futtatta a tesztet.

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjen titeket?

Arra kiváló lehetőség volt, hogy egy nagyobb közönségnek is megmutassuk a neo zöld oldalát. Számos pozitív üzenetet, visszacsatolást kaptunk a díjátadó óta arról, hogy jó úton járunk. Ezért nektek is hálásak vagyunk, hiszen fontos, hogy a digitális fenntarthatóságról egyre többet beszéljünk a lehető legtöbb platformon, eseményen.

 

A Sütnijó.hu receptoldal hogyan törekszik arra, hogy a látogató számára a hobbi szenvedéllyé váljon? 

A Dr. Oetker célja nem az volt a sütnijó-val, hogy létrehozzanak egy századik receptoldalt, sokkal inkább egy olyan közösséget építenek a folyamatosan frissülő tartalmakkal, aminek tagjai szívesen térnek vissza a honlapra újra és újra. Az oldalon található rengeteg recept hasznos tippeket, izgalmas felhasználási módokat is mutat, megtanítja kísérletezni a főzni- és sütni szeretőket, és minden receptjével azt kommunikálja, hogy alkotni jó. Számtalan ötletünk van még, amellyel ezt a célt folyamatosan támogatjuk.

 

A Zöld honlap, zöld holnap számára ’Az Év Honlapja’ pályázaton való elismerés milyen hatással van a cég/márka pozíciójára a piacon?

Minden díj, minden elismerés segít egy márkának, hogy a bizalom nőjön felé a felhasználók oldaláról. Ezért is volt fontos, hogy díjjal érkezzünk haza a díjátadóról, és ezért is vártuk izgatottan az eredményhirdetést.

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés? 

Mind a két díjat nyert oldal esetében leginkább büszkeséget és visszacsatolást arról, hogy jó úton járunk.

Megerősítést abban, hogy a digitális fenntarthatóság egy fontos téma, amiről beszélni kell, és miután beszéltünk róla, elkezdjünk cselekedni. Ne csak néhányan, hanem a magyar vállalati szféra egésze.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Nem csak prédikálni akarunk a digitális fenntarthatóságról, hanem tenni is érte. Hamarosan egy izgalmas, országos kezdeményezést indítunk, amelybe több nagyvállalatot is sikerült bevonni. Biztosan hallani fogtok ti is róla!

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek