“Az oldal elindítását nem lezárásának, hanem sokkal inkább valami új kezdetének tekintjük.”

Interjú a Szerencsejáték Zrt. csapatával
2024-04-13

Mai interjúnkban a Szerencsejáték Zrt. csapatát kérdeztük, akik E-kereskedelem kategóriában Minőségi, Márkasite kategóriában pedig Az Év Honlapja díjat nyerték el. 

Nagy figyelmet szenteltek annak, hogy weboldaluk könnyen átlátható, érthető és használható legyen, úgy, hogy a felhasználók számára hasznosnak és értékesnek bizonyuljon.

Többek között arról is beszéltünk, hogy milyen nehézségekkel, kihívásokkal kellett szembesülniük a folyamat alatt, illetve milyen jó tanáccsal látnák el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését.

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A Tippmixpro weboldal teljes körű megújítása az oldal 2013-as indulása óta a legnagyobb fejlesztési projektünk volt az online sportfogadási területünkön. Büszkék vagyunk az elvégzett munkára és szerettük volna, hogy az új oldalt ne csak a saját szakterületeink véleménye és az első üzleti eredmények, hanem külső szakértők értékelése alapján is meg tudjuk ítélni. 

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végig menni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?

A szerencsejáték, azon belül a sportfogadás egy speciális iparág számos sajátossággal, amiben a Szerencsejáték Zrt-nek évtizedes tapasztalata van. Ennek köszönhetően pontosan láttuk, miben kell fejlődnünk, hogy a korábbinál magasabb színvonalon tudjuk kiszolgálni játékosainkat. Emellett folyamatosan monitoroztuk játékosaink igényeit és követtük a piaci trendeket. Mindezek figyelembevételével terveztük meg az új oldalt, amelynek kiemelt célja volt a sportfogadási kínálatunk jelentős bővítése, illetve új fogadási funkciók bevezetése.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

A sok szakterület munkájának összehangolása már önmagában is komoly feladatot jelentett, de mindemellett még jelentős belső erőforrásokat is kellett biztosítanunk a projekt számára úgy, hogy közben Társaságunk szakmai tevékenységei és a játékosok felhasználói élménye ne sérüljön, illetve az előkészítő munkából játékosaink a lehető legkevesebbet érzékeljék. További kihívást jelentett, hogy nem csak front-end szinten újítottuk meg oldalunkat, hanem egy teljesen új háttérrendszert is bevezettünk.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

Az online sportfogadás területén is jól érzékelhető, hogy a felhasználók minél magasabb színvonalú élményre és szolgáltatásra, gyors és egyszerű folyamatokra, könnyen használható funkciókra vágynak, amelyek jól személyre szabhatóak, egyben nagy szabadságot is adnak számukra. Folyamatosan mérjük és elemezzük az oldal látogatottságát, követjük a konverziós eredményeket, melyek részben kijelölik a fejlesztési irányainkat is. Fontosnak tartjuk megérteni a látogatók viselkedését és az igényeikre igyekszünk gyorsan reagálni.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?

A felhasználói élményt számos terület újragondolásával, fejlesztésével növeltük. Központi elem volt a játékosigényekre épülő új funkciók bevezetése, illetve a fogadási kínálat jelentős kibővítése.

Az új funkcióink közül kiemelnénk a cashout, azaz az azonnali kifizetés kezdeményezésének lehetőségét, a bet buildert, melynek köszönhetően lehetővé vált egyetlen mérkőzésre is kötésben fogadni, továbbá az oddspiramist, ami megnövelt nyereményszorzót biztosít játékosaink számára. 

Fogadási kínálat szempontjából a fejlesztésnek köszönhetően közel tízszer annyi fogadási esemény várja látogatóinkat, mint korábban. Az események számának bővítése mellett a fogadható piacok számát is jelentősen megnöveltük. Sőt, játékosaink most már nem csak klasszikus sportfogadási, e-sport és v-sport fogadási eseményekkel találkozhatnak, hanem ezektől eltérő eseményeket is kínálunk számukra, mint például a nemrégiben lezajlott Oscar-díj átadó.

Mindezek mellett megújítottuk a regisztrációs folyamatunkat is, amely átláthatóságával támogatja, hogy a felhasználók a korábbiaknál könnyebben és gyorsabban tudjanak felhasználói fiókot létrehozni.

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjen titeket?

A pályázás lehetővé tette számunkra, hogy ki tudjuk tágítani azt a teret, ahol alapvetően mozgunk iparágunk sajátosságainak következtében. A folyamat legvégén pedig természetesen örömmel vettünk részt a díjátadó esten, illetve büszkén vettük át az elnyer díjakat. A honlapon és a személyes kommunikációban is, mint egyfajta védjegy és garancia tüntetjük fel a továbbiakban „Az év honlapja” elismerés logóját.

 

Mennyivel nehezíti meg a dolgotokat az, hogy nem elég egy jól kinéző, információt közvetítő weboldalt létrehoznotok, hanem vásárlást is generálni kell az oldalon?

A kihívás a mi esetünkben úgy jelentkezik, hogy egyszerre szeretnénk vásárlásokat generálni, minél nagyobb átlagos kosárértéket elérni, de mindezt úgy, hogy a felelős játékszervezési elveinkből és magatartásunkból semmit se engedjünk el, azaz vigyázzunk játékosainkra. A konverziós arányaink javítása érdekében egyedi méréseket is beépítettünk a folyamatainkba.

 

Milyen UX és UI szempontokra fókuszáltatok, hogy sikeres weboldalt hozzatok létre?

A weboldal tervezése során UX szempontból arra koncentráltunk, hogy a kialakításra kerülő felület könnyen átlátható, egyszerűen érthető és használható legyen, oly módon, hogy az egyszerre hasznos és értékes is a felhasználók számára – egyszóval a fő szempont az volt, hogy olyan terméket alkossunk, ami szerethető és élményt nyújt. Ehhez a játékosaink által már jól ismert, sötétebb, exkluzivitást sugalló UI designt hívtuk segítségül, kiemeltük új funkcióinkat, illetve vizuálisan teljesen átalakítottuk oldalunk egyik központi elemét, a fogadási szelvényt. Nem utolsó sorban a könnyebb használhatóságra fókuszálva létrehoztuk a weboldal applikáció verzióit is, hogy játékosaink könnyebben, egyszerűbben érhessék el a weboldalt mind Androidon, mind iOS-en.

 

Mely fogyasztói emóciók a legfontosabbak számotokra?

Miután szerencsejátékról beszélünk, természetesen nagy szerepe van az érzelmeknek. Kiemelten fontos az azonnali nyerési esély izgalmának támogatása, illetve hogy a fogadók elégedettek legyenek az elérhető eseménykínálattal és a funkciókkal, tehát szívesen látogassanak vissza oldalunkra. Természetesen a felelős játékszervezési szempontokat ezeken a területeken is folyamatosan érvényesítjük.

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés?

Nagy büszkeséggel töltötte el a teljes projekt csapatot, hogy két díjat is elnyertünk megújított oldalunkkal, és jó érzésekkel olvasta mindenki a szakmai zsűri értékelését is. Talán sokat elárul az elismerés fontosságáról, hogy miután megkaptuk a díjak digitális verzióit, azonnal elhelyeztük őket oldalunkon, miközben számos felületünkön be is számoltunk a sikerről, többek között a belső hírlevelünkben is kiemelt helyet kapott.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Az oldal elindítását nem lezárásának, hanem sokkal inkább valami új kezdetének tekintjük. Számos üzleti igény áll éppen specifikálás, vagy akár már fejlesztés alatt, melyekkel az indulásra még nem tudtunk odaérni, vagy pedig az első időszak tapasztalatai alapján jelentkeztek. Most azon dolgozunk, hogy ezek minél előbb élesbe tudjanak állni, hogy tovább növeljük az oldalunkon biztosított játékosélményt.

 

Vissza

"Nap mint nap azon dolgozunk, hogy a piaci igényekre reflektálva, újító szemlélettel fejlesszük tovább termékeinket."

2024. 04. 29.
Mai interjúnkban az OTP Mobil Kft. csapatát kérdeztük, akik Az Év Technológiai megoldása díjjal térhettek haza a díjátadóról.  “A piac kész és nyitott a különböző innovatív…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek