2018-ban előzi be az internet a tévét

2015-09-29

A mobilinternet piaci részesedése jövőre már nagyobb lesz, mint a nyomtatott sajtóé a reklámpiacon. Előbbit 12,4 százalékosra jósolják, utóbbit 11,9-re.

Ezzel a mobilinternet lesz a harmadik legnagyobb szegmens a televízióm és az asztali internet mögött - közölte az ADVANCED TELEVISION. A mobilinternetes reklámpiac jövőre 38 százalékkal 71 milliárd dollárosra nő, míg a print 4 százalékkal 68 milliárdosra csökkent. A mobil lesz a reklámpiac növekedésének fő motorja, az elköltött plusz dollárok 83 százaléka itt fog realizálódni 2014 és 2017 között. 

Az asztali internet továbbra is nőni fog, de igén először csökkenni fog a piaci részesedése 19,4 százalékra a tavalyi 19,8-ról. A portál úgy jósolja, hogy 2017-ben tovább csökken majd a szektor részaránya, 19,1 százalékra.

A mobilinternet részesedése 15 százalék lesz 2017-ben, ami dinamikus növekedést jelent (tavaly még csak 5,7% volt). Az internet összesítve 34 százalékot harap majd ki a reklámtortából 2017-ben, amivel épp csak elmarad majd a televízió 35,9 százaléka mögött. Tavaly még 13,3 százalékpont volt az online lemaradása a tévé mögött. 2018-ban pedig minden bizonnyal helyet cserél majd a két médium a rangsorban.

További csökkenés vár a print szektorra, azaz folytatódik a 2008 óta tartó tendencia. A napilapoknál 4,9 százalékos lesz a csökkenés, a magazinoknál csak 3,2. 2007-ben a nyomtatott sajtó még 39,4 százalékot birtokolt a reklámpiacon, 2017-ben már csak 16,7 százalék lesz az övék.

A globális reklámköltések idén 4 százalékkal 554 milliárd dollárra nőnek, jövőre pedig tovább 5 százalékkal nőhetnek, ebben az olimpiának és az amerikai elnökválasztásnak komoly szerepe lesz. 2017-re 4,4 százalékos növekedést vár a portál. 

/www.mediainfo.hu/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek