Egyre hatástalanabbak a Facebook-reklámok

2015-10-08

Idén is megjelent a Nagy Facebook Kutatás, amelynek leglátványosabb eredménye, hogy drámaian nőtt a reklámelutasítás, főképp a fiatal korosztályokban. 
 

Az ArvaliCom másodszor végezte el a hazai fészbukozók közösségi médiához kapcsolódó szokásainak felmérését. A 834 hazai Facebook-felhasználó körében online adatfelvétellel végzett kutatásból kiderül, hogy az oldalt használó fiatalok kevésbé függők, mint a szüleik, hogy a nemzetközi tendenciákkal ellentétben a válaszadó magyarok növelték Facebook-használatukat az elmúlt időben, és bár a közeljövőben többen kívánják csökkenteni aktivitásukat, mint növelni, nem csökkent az oldal népszerűsége. 
Az összes korosztályban inkább nőtt a Facebook használata, mint csökkent, leginkább a 40 év felettiek növelték időráfordításukat. 

A Facebook-on leginkább csetelünk (51%), csoport funkciót használjuk (24%), és kedvenc oldalainkat követjük (17%).A kutatás szerint tableten nézik a legritkábban a Facebookot, 40 év alatt továbbra is az okostelefon a favorit, ami összességében is már megelőzi az asztali számítógépeket.

A válaszadók közel fele gondolja úgy, hogy lesz komoly kihívója, de csak 20 százalékuk jósol biztos fennmaradást a platformnak. 

Az ArvaliCom kutatása kíváncsi volt arra is, hogy mennyire zavarja a megnövekedett reklámzaj a felhasználókat. A legkevésbé elfogadó a fizetett megjelenéseket illetően a legfiatalabb generáció, amelynek közel 53 %-a számára már túl sok a hirdetés. 
Ők a leginkább elutasítóak a kampányokkal kapcsolatban is, 68 %-uk állítja, hogy még sosem kattintott hirdetésre az oldalon. Az üzenőfali hirdetésekre a 18-nál idősebb, de 40-nél fiatalabb felhasználók a legérzékenyebbek, 56 %-uk mondta, hogy biztosan látott már itt szponzorált posztot. 

A megváltozott reklámkörnyezetet jól illusztrálja, hogy míg 2013-ban még csak 6 % állította, hogy sosem kattint hirdetésekre, mára ez az érték a most megkérdezett három életkori csoport átlagát tekintve elérte a 45 %-ot!

"A friss adatok figyelmeztetőek nem csak a hirdetők, hanem a Facebook számára is, amely egyre agresszívabban monetizálja a felületet a tőzsdei bevezetés óta. Mindemellett az oldal hanyatlásáról és a függőség káros társadalmi hatásairól hangosan prédikáló vészmadarak véleményét nem igazolják a tények, a nagy többség igen tudatosan használja az oldalt", véli Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezetője.

/marketinginfo.hu/

Vissza

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek