70 százalék mobilfelhasználó lesz

2016-03-01

A világ lakosságának mintegy 70 százaléka, 5,4 milliárd mobilfelhasználó lesz 2020-ra, így várhatóan több ember rendelkezik majd mobiltelefonnal, mint elektromossággal, folyóvízzel, vagy autóval – közölte az internetes hálózati cég, a Cisco

A Cisco Visual Networking Index (VNI) legfrissebb előrejelzése szerint 2015-2020 között a globális mobil adatforgalom csaknem nyolcszorosára nő, eléri a 366 exabájtot, ami a 2010-ben generált adatforgalom 120-szorosa, illetve megfelel 81 ezer milliárd fotónak, mintha a világ minden lakója egy éven át naponta 28 képet továbbítana.

A mobil adatforgalom 76 százalékát generálták az okostelefonok, ez az arány 2020-ra világszerte 81 százalékra, Kelet-Közép-Európában pedig 82 százalékra nőhet. A régió mobiladat-forgalma a globális átlagnál nagyobb mértékben, kilencszeresére nő 2020-ra, amelynek 75 százalékát a videó adhatja. A felhőalapú alkalmazások 2020-ban a teljes mobil adatforgalom 91 százalékát adják majd a régióban, szemben a 2015. évi 82 százalékkal.

A felmérés egyúttal kitért a gépek közötti kommunikációra is, emlékeztetve, hogy az M2M kapcsolat azokat az alkalmazásokat jelenti, amelyek lehetővé teszik a vezeték nélküli rendszereknek, hogy hasonló eszközökkel kommunikáljanak. Ilyenek például a globális helymeghatározó rendszerek (global positioning satellite – GPS), a vagyontárgyak nyomonkövetését segítő biztonsági rendszerek, vagy a közműszolgáltatók és mérőóráik közötti kommunikáció. Az M2M kapcsolatok alszegmense, a testen viselhető eszközök, mint az okosórák, és orvosi megfigyelő eszközök.

Az elemzők számításai szerint a testen viselhető eszközök száma 2015-ben 97 millió volt, ez a szám 2020-ra hatszorosára nő majd, elérve az 600 millió darabot. 2020-ra az M2M kapcsolatok a mobilkapcsolattal rendelkező eszközök 26,4 százalékát fogják kitenni, ez az arány 2015-ben még 7,7 százalék volt.

/MTI – BrandTrend/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek