Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019-04-09

Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy felrakni egy posztot, hogy ne szerepeljen benne egy-két emoji. De hol és hogyan használd ki tudatosan az emojikat? 

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a tömegből megkülönböztethetőnek kell lenned. Csak akkor tudnak kapcsolódni a cégedhez az emberek, ha észreveszik a tartalmad. Ebben segítenek az emojik is, annak ellenére, hogy ma már nem számítanak újdonságnak a weben. 

A neten jelenlévők 92 százaléka használ emojikat a kommunikációja során. Egyrészt azért, mert segítségükkel felhívhatjuk magunkra a figyelmet, másrészt mert a vizsgálatok szerint hatékonyan képesek javítani az átkattintási arányt akár az e-maileknél, akár a közösségi médiában, sőt még a Google találati oldalakon is. Ráadásul közvetlenebbé, emberibbé teszik a kommunikációt. Az emberibb kommunikációhoz hozzátartozik az emojik használata is, hiszen jellemzően az emberek közötti online kommunikációban használjuk őket. Ráadásul egyre többet: sok esetben átveszik a szavak szerepét. Egy kutatás szerint a fiatalabb korosztály 68 százaléka kényelmesebben fejezi ki az érzéseit olyan ábrák, képek segítségével, mint amilyenek az emojik is. 

◾ Emojik az e-mailben

A leghatékonyabban az e-mail tárgysorokban használhatók az emojik. A márkák 56 százaléka tapasztalt magasabb megnyitási arányt, amikor emojikat kezdett használni az e-mailjei tárgysorában. Emellett az átkattintási arány is javult, és a felhasználók elégedettebbek voltak a tartalommal. Fontos azonban hogy nem csak a tárgysorban, de a szövegben is érdemes emojikat elhelyezni. Az itt megjelenő emojik is javítják az átkattintási arányt az oldaladra.
Egy vizsgálat szerint 93 százalékos javulást lehet elérni az átkattintási arányban a használatukkal. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy nem minden e-mail kliensnek jeleníti meg normálisan az emojikat. Másrészt pedig mindig figyelembe kell venni a közönségedet is, azt, hogy mennyire nyitottak az emojikra. Tehát, míg az 1980-2000 közötti generáció 68 százaléka fejezi ki az érzelmeit emojikkal és képekkel, addig a 65 év felettieknek csak 37 százaléka. 

Ráadásul e-maileknél azért is hasznosak az emojik, mert egyébként is korlátozott a rendelkezésedre álló tér a címsorban, így ha szavak helyett használod őket, többet mondhatsz el. 

◾ Emojik a közösségi médiában

A közösségi média szintén jó terepe az emojiknak, hiszen segítségükkel érzelmeket közvetíthetünk. Márpedig a kutatások szerint az érzelmekre ható üzenetek sokkal hatásosabbak működnek a közösségi médiában. Nem véletlen, hogy a Facebook felhasználói naponta 60 millió emojit használnak. Természetesen nem csak a Facebookon, de az Instagramon is helyük van az emojiknak: az emojikkal ellátott posztok 47,7 százalékkal emelik meg az interakciók számát. Az emojik használata teljesen természetesnek hat a közösségi médiában, hiszen nagyon gyakran találkozhatunk velük, így igazán nem kell óvatosnak lenni.
Ennek ellenére használatuk révén ki tudsz emelkedni a többi cég közül. 

◾ Emojik a SEO-ban

Most már akár a Google találati oldalain is megjelenhetnek azok az emojik, melyeket a meta címsorokban állítunk be. Mivel itt ritkábban találkozni emojikkal, ezért sokkal jobban fel tudják hívni a figyelmet a weboldaladra, mint akár a közösségi médiában. Ráadásul a Google keresőjében még emojikra is rá lehet keresni.
Azt is fontos észrevenni, hogy azok a találatok kapják a jobb helyezést, melyek meta címsorában szerepel az emoji. Márpedig a kattintások legnagyobb részét mindig az első 1-3 találat viszi el. Tehát, ha a meta címsorodban odaillő, kifejező emojit használsz, akkor nem csak figyelemfelkeltőbb lesz a címsorod a találatok között, hanem egy esetleges emojira keresésnél előre is kerül a találati oldalon. De ugyanígy használhatod az emojikat a meta leírásodban, a különbség csak annyi, hogy ezt nem veszi figyelembe rangsorolási tényezőként a Google. 

◾ Emojik a Chatbotokban

Amennyiben chaten is kommunikálunk a közönséggel, akkor előre lépés lehet, ha ezt nem csak egy meghatározott időkereten belül tesszük, hanem a nap 24 órájában a hét minden napján. Itt lépnek a képbe a chatbotok. A Wise Merchant felmérése szerint, az emojik alkalmazásával az Air Tailor például 100 százalékkal tudott növekedni. És ha ez a stratégia náluk működött, akkor nálad is működhet. Annál is inkább, mert a chatbotoknál különösen fontos, hogy az emojik használata révén emberibbé tehető a kommunikáció

 

Összességében tehát elmondható, hogy ha különbözni akarsz és némi előnyt szerezni, akkor érdemes emojikat használnod. Az emojik révén felhívod a figyelmet az üzenetedre, és a márkádat emberibbé teszed. Nem mellesleg pedig, ha sikerül a megfelelő emojit kiválasztanod, akkor még az átkattintási arányt is javítod.

 

/a Webshark cikke alapján készült/

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek