A blockchain-ről röviden

2020-08-11

Az adat, mint erőforrás kiaknázása és kezelése a 21. század részévé vált. Ugyan sokan még csak a felszínt kapargatják, megelégednek a minimummal, mások azonban már a holnapot tervezik komplex programjaiknak a megalkotásával. Erre egy remek példa a blockchain technológia.

A blockchain (magyarul blokklánc), használatával egyre gyakrabban találkozhatunk a magyar és a nemzetközi piacon is. Ennek számos oka van, leginkább az egyre komolyabb adatvédelemi szabályozások. A blockchain-t általában a pénzügy világával és a kriptovalutákkal kötik össze, azonban gyakorlati felhasználása ennél jóval tágabb perspektívában is értelmezhető.

A bányász számítógépek a blokkok létrehozása során az adatokat karaktersorozatokká alakítják, melyeket hash-nek hívunk. Minden hash egyedi, ezért, ha egyetlen adat is megváltozik a tranzakcióban, a hash is megváltozik. Továbbá minden új hash tartalmazza az előző hash értékeit is, ezért nevezzük láncolatnak. Egy változtatás esetén, ebből kifolyólag a lánc többi tagja nem fogadja el a módosított blokkot és kiderül a módosítás.

A blockchain másik hatalmas előnye a biztonságos adattárolás mellett, hogy az adatok gyorsan és hatékonyan frissíthetőek. Decentralizált, azaz nincs központi szerv, ami megváltoztathatná az adatokat, ezért biztonságosabbá tehető az adatok tárolásának a védelme, akár hacker támadásokkal szemben is.

A kezdeti kriptovaluták mellett mostanra számos felhasználási területe van a blockchain-nek. Hasznosítható termékkövetési rendszer és okos szerződések létrehozására, ezen túl a különböző felek közti adatszolgáltatás és bankok közti számlavezetés biztonságosabb és precízebb kivitelezésére.

Mivel nem védi szabadalom, teljesen nyilvános, felhasználhatják akár vállalkozások, bankok és államok is. Éppen emiatt a közeljövőben számos egyéb területen találkozhatunk majd blockchain alapú megoldásokkal a mindennapjaink során.

Pont ezek emiatt a technológiai újítások miatt került be a kategóriáink közé idén a Blockchain is!

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek