A sikeres weboldal 5 titka

2022-03-07

Szeretnéd tudni, hogy milyen egy tökéletesen kialakított weboldal alapja? Sokakat foglalkoztat a kérdés, de csak kevesen tudják rá a választ. Ebben a posztban most kifejtjük neked, hogy melyek azok a pontok amelyekre a leginkább kell figyelned annak érdekében, hogy a lehető legtöbb vásárlót csalogasd be a weboldaladra.

A megjelenés, mint első benyomás

Sokan mondják, hogy „Ne ítélj első látásra!”, viszont a weboldalak esetében más a helyzet. Amint a felhasználó megnyitja a linkedet és betölt a weboldalad, másodpercek alatt el tudja dönteni, hogy fog-e vásárolni vagy sem. Nagyon fontos, hogy a weboldal megjelenése tükrözze a vállalat arculatát és céljait, valamint nagy hangsúlyt kell fektetni a professzionális és vonzó megjelenésre. De nem feltétlenül az a megfelelő honlap, amely a legdíszesebb, legszínesebb. Ebben a helyzetben, a kevesebb néha több. Bizonyos irányelveket követni kell, ha sikereket szeretnénk elérni a weblapunkkal: jó színhasználat, könnyen olvasható szöveg, minőségi fényképek és koherens grafikák.

Mire kell figyelni a tartalom létrehozása közben?

A jó weboldal megjelenése mellett maga a tartalom is fontos, amiről írunk. Milyen módon szeretnénk bemutatni a terméket, szolgáltatást, hogy közben megfogjuk a felhasználó figyelmét? Ebben az esetben el kell felejteni a vállalat misszióját, küldetését. A felhasználó nem a cégünkre kíváncsi, hanem arra, hogy mi milyen gyorsan tudunk megoldást nyújtani az ő problémáira. A minőségi tartalommal adunk okot arra, hogy a fogyasztó megvásárolja a terméket vagy szolgáltatást, és a rendszerességgel pedig elérhetjük, hogy vásárlóból visszatérő vásárló legyen. Az alábbi irányelvek mentén érdemes haladni: rövid és szervezett szöveg, releváns tartalom, látogatók és vásárlók bevonása a folyamatba. A sikeres weblap tartalmával kapcsolatos cikkünket itt olvashatod.

Keresőoptimalizálás

Hogy mi is az a SEO? A keresőoptimalizálás azon tevékenységek gyűjtőneve, amelyek célja, hogy egy webhely tartalmai minél előkelőbb pozíciókban jelenhessenek meg a keresőmotorok nem fizetett találatai között. De hogyan is lehet a találati oldalak élére kerülni? A legfontosabb szempontokat egy korábbi cikkben összefoglaltuk nektek.

A funkcionalitás értéke

Egy weboldal minden egyes elemének gyorsan és hibátlanul kell működnie annak érdekében, hogy a látogatót meggyőzzük. Ide tartoznak a hivatkozások, beépített linkek, hiperlinkek, kapcsolattartási formák és az egyik legfontosabb: az oldalon belüli keresés. A rosszul beépített vagy sérült linkek láttán a vásárlók csalódottan és rossz benyomással távoznak a cégünk honlapjáról.

Az 5 pont egyik legfontosabb eleme: a használhatóság

A használhatóság minden weboldal kritikus, és legtöbbször figyelmen kívül hagyott pontja. A weblapnak könnyen olvashatónak és érthetőnek, illetve navigálhatónak kell lennie. Bizonyos alapelveket itt is érdemes betartani: egyszerűség, egységes elrendezés, logikus navigáció, mobilbarát megjelenés, böngésző kompatibilitás és a minimális görgetés elvét is be kell tartani, ha nem szeretnénk elijeszteni a vásárlókat. Ebből adódóan a legfontosabb dolog ebben a pontban: az információ megtalálása a lehető leggyorsabban és legkönnyebben.

Összegzés

Az alábbi 5 pont, amelyet felsoroltunk szinte csak a felszínt karcolják egy weboldal felépítésén belül. Ez a téma nagyon mély és szerteágazó, ezért egyetlen cikkben nem lehet összeszedni és kifejteni mindent. Ha érdekel a téma és meg szeretnéd tudni, mi egy sikeres weblap alapformulája, akkor figyelmedbe ajánljuk a korábbi cikkeinket:

https://www.azevhonlapja.hu/hir/293/9-tipp-a-sikeres-seo-analizishez-2020-ra-1resz

https://www.azevhonlapja.hu/hir/294/9-tipp-a-sikeres-seo-analizishez-2020-ra-2resz

https://www.azevhonlapja.hu/hir/98/a-sikeres-honlap-titka-egy-ev-honlapja-dijas-tervezo-tippjei

Vissza

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben

Gerillamarketing: eszközöktől a gyakorlatig

2024. 05. 02.
A gerillamarketing olyan szokatlan és kreatív marketingstratégia, amelynek célja, hogy minimális erőforrásokkal maximális eredményeket érjen el. Mindez „Out of the Box” ez a…
Bővebben

“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

2024. 05. 02.
A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték,&nb…
Bővebben
További hírek