9 tipp a sikeres SEO analízishez 2020-ra - 1.rész

2019-09-26

A keresőoptimalizálás elengedhetetlen ahhoz, hogy kemény munkával előállított tartalmaidat fellelhetőbbé tedd célközönséged számára, akár egy webhelyről van szó, akár egy blogról. Tény persze, hogy manapság már mindenki indíthat magának blogot, és ez egyre sűrűbb versenyt teremt az úgynevezett blogszférában, de sokan még minőségi tartalmaikkal is küszködnek, amiért gyakran a megfelelő SEO hiányát okolhatjuk.

Egy alapos SEO analízis, vagy audit segít rátalálni azokra a problémákra blogodon (vagy webhelyeden), amelyek visszafogják tatalmaid teljesítményét, továbbá biztosítja, hogy oldalaid mind megfelelnek a Google legfrissebb elvárásainak is.

A következőkben felsorolt tippekkel erre szeretnénk felkészíteni!

1. Írj optimalizált tartalmakat

Ez a tipp szerintünk meglehetősen egyértelmű. Szöveges tartalmaid elkészítése során ügyelned kell rá, hogy megfelelően optimalizáltak legyenek, mire eljutsz odáig, hogy publikáld őket webhelyedre vagy blogodra. Jogosan merül fel itt a kérdés persze, hogy mitől lesz keresőoptimalizált egy blog bejegyzés.

Például a tartalom terjedelmére. Habár nem lehetetlen rövidebb cikkekkel jól rangsorolni, több szöveggel több lehetőséged is lesz a kulcsszavak természetes elhelyezésére, és arra, hogy hasznos információkat ossz meg olvasóiddal. Ez alapján egy 1600-1800 szavas hosszabb útmutató jó teljesítményt hozhat majd.

Nem árt továbbá releváns képekkel, illetve videókkal is illusztrálni mondanivalódat, és odafigyelni rá, hogy ezen elemek keresőmotorok által is olvasható mezői (pl. a képek alt címkéi) is megfelelően ki legyenek töltve.

2. Frissítsd blogtartalmaidat

Általánosságban elfogadott vélemény, hogy a Google a blogok korát is ellenőrzi a rangsoroláskor. Azonban a webhelyek rangsorolásával ellentétben, ahol a régebbiek jobbnak számítanak, a friss blogtartalmak előnyben részesülnek a Google részéről. Ez logikus, hiszen minél frissebb egy tartalom, annál valószínűbb, hogy naprakész, releváns információkat kínál egy felhasználó számára.

Fontos tehát, hogy időnként végig pörgesd régebbi cikkeidet, és új információkkal frissítsd őket, hogy továbbra is relevánsak maradjanak. Persze ehhez nem elég havonta végig menni rajtuk, és átírni a publikációs, vagy frissített dátumot!

3. Az oldalak tekintélye

A Google szeret olyan webhelyeket és oldalakat a találati listák magasabb pozícióiba emelni, amelyek bizonyítottan hitelesek és köztekintélynek örvendenek. Az interneten ez javarészt visszahivatkozásokkal történik. Minél több tekintélyes webhely mutat saját tartalmaidra egy-egy linkkel, annál több tekintélyt ruháznak át azokra a sajátjukból.

Ezt a tekintélyt az úgynevezett PageRank határozza meg, azonban a Google ezt már évek óta nem hozza nyilvánosságra, mint azt sokáig tette. Ehelyett többen is igyekeztek egy hasonló értékelési rendszert kidolgozni, amely némileg helyettesítheti a PageRanket. Ilyen például a Moz Domain Authority illetve Page Authority pontszámai, amelyek – habár nem hivatalos Google értékek – általában egy egész jó képet mutatnak arról, hogy mennyire rangsorolhat jól egy tartalom, vagy webhely.

Auditod során mindenképpen érdemes tehát ellenőrizni legalább a Domain Authority pontszámot.

4. Használj SEO analízis eszközöket

Rengeteg online eszköz áll rendelkezésedre, amelyek mind sokat segíthetnek webhelyed SEO auditálásában. Habár ingyenes és fizetős alternatívák közül is választhatsz, az utóbbi kategóriába tartozó eszközök értelemszerűen több funkciót kínálnak majd az ingyenesekkel szemben.

Ingyenes eszközök például:

SEO Review Tools 
SEO Analyzer 
SEO Site Checkup
Sitechecker 
Website SEO Checker 

Néhány népszerűbb fizetős eszköz (ingyenes próbaverzióval):

MOZ
Ahrefs 
SEMrush 

forrás: https://www.matebalazs.hu/seo-audit-alapok.html
Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek