A közösségi média pörgetheti a személyes bizniszt

2016-07-26

Egy kis stratégia és némi erőfeszítés, és máris hasznos üzleti kapcsolatokat szerezhetünk a közösségi média segítségével. A közösségi hálózati oldalak, úgy mint a Twitter, vagy a nálunk is egyre népszerűbb LinkedIn a szakértők szerint hihetetlen sok kiaknázatlan lehetőséget rejt.

A kisvállalkozások tulajdonosai még gyakran ma is úgy vélik, hogy a hasznos üzleti találkozók a potenciális vevőkkel, üzleti partnerekkel csak személyesen bonyolódhatnak. Pedig nem feltétlenül. Ha az egyik lábunkat az offline világban, a másikat az online térfélen tartjuk, ma már kiterjedtebb kapcsolatrendszert építhetünk. Néhány ötletet mutatunk arra, hogy hogyan lehetünk igazán aktívak.

Eseménykövetés

A heti vagy napi esemény előtt, az okos hálózatépítő beállítja az értesítés funkciót, így azonnal jelez a rendszer, ha az eseményről, amiről érdeklődünk a LinkedIn-en vagy a Facebook-on frissítést tesznek közzé a szervezők. Ezután akár egy nyílt kérdést is közzétehetünk az oldalon, vagy a saját oldalunkon, ami az eseménnyel kapcsolatos. Például: „Én ott leszek holnap a XYZ Találkozón. Kivel találkozhatok személyesen? Szeretném üdvözölni a régi és az új ismerősöket….”

Hashtag

A nagy eseményeken, ahol több ezer ember kavarog, sőt, akár több helyszínen zajlik a találkozó, könnyen elkerülhetjük egymást a számunkra potenciális ügyfelekkel, korábbi ismerősükkel. Ma már a legtöbb nagy rendezvényhez rendelnek egy külön hashtag-et, egy címkét, amit a közösségi médiafelületeken használhatunk. Így segítik a résztvevőket csatlakozni és a megosztásnál is aktívabb lesz a láthatóság. A jó hálózatépítőkkel tudják, hogy amikor csipog a rendszerüzenet, a rendezvény hashtag-je üzen számukra valami fontos információt a résztvevőkről, és akár megduplázhatják a kapcsolatépítési lehetőségeiket. Esetleg a Twitter bejegyzés vezethet egy találkozáshoz a helyszínen.

Saját szervezés

Igazán erős kapcsolatépítők, akik például egy másik városba utaznak, már előre tájékozódnak a lehetséges partnerekről a LinkedIn segítségével. Ilyenkor küldhetünk egy-egy személyes üzenetet a találkozó lehetőségéről. De ne feledjük, a partnerünk is lehet igencsak elfoglalt, legyünk világosak és egyértelműek a célokat, ötleteket illetően, hogy felkeltsük az érdeklődését, és szívesen szánjon időt a személyes beszélgetésre.

Egy kis plusz

Ha azt szeretnénk elérni, hogy akikkel összefutunk egy konferencián vagy kiállításon, biztosan követőink legyenek a közösségi oldalon az esemény után is, kínáljunk valami kis plusz ajándékot. Például, ha valaki a rendezvény ideje alatt lesz ismerősünk az oldalon, és egy bejegyzésben használja az esemény hashtag-jét, extra kedvezményt kap a szolgáltatásunkból az első alkalommal.

A visszatérés

Az eseményen sok mindenkit sikerült mozgósítanunk, de hogyan tarthatjuk meg ezeket a kapcsolatokat aktívan a későbbiekben is? A közösségi média segítségével mozgósíthatunk az esemény után: különleges kedvezmények, egyedi ajánlatokkal akár még néhány nappal a konferencia után is felkelthetjük az érdeklődést. Az esemény apropója még egy ideig a segítségünkre van, használjuk ki.

Regisztráció okosan

Sok esetben egy-egy esemény regisztrációs oldala a közösségi média funkciókra épül, a résztvevők a profiljuk segítéségével gyorsabban túleshetnek a kitöltési procedúrán, sőt a megosztások segítéségével a láthatóság is jobb lesz az adott esemény kapcsán. Az okos kapcsolatépítők így tudják, hogy a profiljuk adatainak alapos kitöltésével gördülékenyebbé teszik az utat ahhoz, hogy a potenciális ügyfelek megtalálják őket. A regisztrációs listák alapján bárki könnyen szerezhet róluk információkat, és felkelthetik az érdeklődést.

Kedvenceink

Eltekintve az eseményektől, a közösségi média jól használható a figyelemfelkeltésre is, mint tudjuk. Ha egy privát élményt osztunk meg, mondjuk egy új étteremről, netán egy klassz ételfotót is mellékelünk, máris nyitunk mások felé. A kollégák, néhány ismerős, sőt, akár vadidegen ember is reagálhat rá, ami beszélgetést generálhat. A közös érdeklődés vezethet egy erősebb kötődéshez akár. Miért ne lehetne belőle később üzleti kapcsolat?

Régimódi az email – de azért ne feledjük

A tudatos hálózatépítőként tapasztalhatjuk, hogy az emailek aláírási sora sok információ megosztására alkalmas. Például akár egy konferencia részvétel beharangozására is. A személyes emaileket kicsit kibővíthetjük, és máris küldtünk egy meghívót, egy csatlakozási felkérést a számunkra érdekes rendezvényre is.

Online csevegés

Ha az esemény előtt, amelyen részt veszünk, beszélgetést kezdeményezünk az érdeklődőkkel, felvehetjük a beszélgetés fonalát, amit majd személyesen, már egy kicsit szorosabb, barátságosabb hangon folytathatunk. Egy erős online kezdés remek táptalaja a személyes találkozásoknak.

A jó benyomás

Végül, de nem utolsósorban, amikor először találkozunk szemtől-szembe az online már megismert partnerünkkel, ügyeljünk az első benyomás fontosságára. Egy határozott kézfogás, egy barátságos mosoly, néha a szakmai tudás előtt megalapozza a későbbi sikeres kapcsolatot.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Milyen a felhasználóbarát weboldal 2019-ben?

2019. 03. 21.
A felhasználóbarát weboldalaknak azt kell nyújtaniuk, amire a fogyasztóknak szükségük van. A felhasználói élmény minősége a weboldal készítés alapvető része, éppen ezért a&nbs…
Bővebben

Reszponzív design

2019. 03. 19.
A reszponzív design a weboldalnak egy olyan kialakítása, amelyik rugalmasan alkalmazkodik a különböző böngészők képernyőjének méretéhez mindenféle eszközön (asztali gép, laptop, ta…
Bővebben

Egyedi weboldal készítése

2019. 03. 13.
Amikor weboldal készítésén gondolkodunk az egyik legfontosabb szempont az, hogy valami egyedit hozzunk létre. Ezáltal könnyebb minket megkülönböztetni és persze könnyebb megjegyezni is.…
Bővebben
További hírek