A közösségi média pörgetheti a személyes bizniszt

2016-07-26

Egy kis stratégia és némi erőfeszítés, és máris hasznos üzleti kapcsolatokat szerezhetünk a közösségi média segítségével. A közösségi hálózati oldalak, úgy mint a Twitter, vagy a nálunk is egyre népszerűbb LinkedIn a szakértők szerint hihetetlen sok kiaknázatlan lehetőséget rejt.

A kisvállalkozások tulajdonosai még gyakran ma is úgy vélik, hogy a hasznos üzleti találkozók a potenciális vevőkkel, üzleti partnerekkel csak személyesen bonyolódhatnak. Pedig nem feltétlenül. Ha az egyik lábunkat az offline világban, a másikat az online térfélen tartjuk, ma már kiterjedtebb kapcsolatrendszert építhetünk. Néhány ötletet mutatunk arra, hogy hogyan lehetünk igazán aktívak.

Eseménykövetés

A heti vagy napi esemény előtt, az okos hálózatépítő beállítja az értesítés funkciót, így azonnal jelez a rendszer, ha az eseményről, amiről érdeklődünk a LinkedIn-en vagy a Facebook-on frissítést tesznek közzé a szervezők. Ezután akár egy nyílt kérdést is közzétehetünk az oldalon, vagy a saját oldalunkon, ami az eseménnyel kapcsolatos. Például: „Én ott leszek holnap a XYZ Találkozón. Kivel találkozhatok személyesen? Szeretném üdvözölni a régi és az új ismerősöket….”

Hashtag

A nagy eseményeken, ahol több ezer ember kavarog, sőt, akár több helyszínen zajlik a találkozó, könnyen elkerülhetjük egymást a számunkra potenciális ügyfelekkel, korábbi ismerősükkel. Ma már a legtöbb nagy rendezvényhez rendelnek egy külön hashtag-et, egy címkét, amit a közösségi médiafelületeken használhatunk. Így segítik a résztvevőket csatlakozni és a megosztásnál is aktívabb lesz a láthatóság. A jó hálózatépítőkkel tudják, hogy amikor csipog a rendszerüzenet, a rendezvény hashtag-je üzen számukra valami fontos információt a résztvevőkről, és akár megduplázhatják a kapcsolatépítési lehetőségeiket. Esetleg a Twitter bejegyzés vezethet egy találkozáshoz a helyszínen.

Saját szervezés

Igazán erős kapcsolatépítők, akik például egy másik városba utaznak, már előre tájékozódnak a lehetséges partnerekről a LinkedIn segítségével. Ilyenkor küldhetünk egy-egy személyes üzenetet a találkozó lehetőségéről. De ne feledjük, a partnerünk is lehet igencsak elfoglalt, legyünk világosak és egyértelműek a célokat, ötleteket illetően, hogy felkeltsük az érdeklődését, és szívesen szánjon időt a személyes beszélgetésre.

Egy kis plusz

Ha azt szeretnénk elérni, hogy akikkel összefutunk egy konferencián vagy kiállításon, biztosan követőink legyenek a közösségi oldalon az esemény után is, kínáljunk valami kis plusz ajándékot. Például, ha valaki a rendezvény ideje alatt lesz ismerősünk az oldalon, és egy bejegyzésben használja az esemény hashtag-jét, extra kedvezményt kap a szolgáltatásunkból az első alkalommal.

A visszatérés

Az eseményen sok mindenkit sikerült mozgósítanunk, de hogyan tarthatjuk meg ezeket a kapcsolatokat aktívan a későbbiekben is? A közösségi média segítségével mozgósíthatunk az esemény után: különleges kedvezmények, egyedi ajánlatokkal akár még néhány nappal a konferencia után is felkelthetjük az érdeklődést. Az esemény apropója még egy ideig a segítségünkre van, használjuk ki.

Regisztráció okosan

Sok esetben egy-egy esemény regisztrációs oldala a közösségi média funkciókra épül, a résztvevők a profiljuk segítéségével gyorsabban túleshetnek a kitöltési procedúrán, sőt a megosztások segítéségével a láthatóság is jobb lesz az adott esemény kapcsán. Az okos kapcsolatépítők így tudják, hogy a profiljuk adatainak alapos kitöltésével gördülékenyebbé teszik az utat ahhoz, hogy a potenciális ügyfelek megtalálják őket. A regisztrációs listák alapján bárki könnyen szerezhet róluk információkat, és felkelthetik az érdeklődést.

Kedvenceink

Eltekintve az eseményektől, a közösségi média jól használható a figyelemfelkeltésre is, mint tudjuk. Ha egy privát élményt osztunk meg, mondjuk egy új étteremről, netán egy klassz ételfotót is mellékelünk, máris nyitunk mások felé. A kollégák, néhány ismerős, sőt, akár vadidegen ember is reagálhat rá, ami beszélgetést generálhat. A közös érdeklődés vezethet egy erősebb kötődéshez akár. Miért ne lehetne belőle később üzleti kapcsolat?

Régimódi az email – de azért ne feledjük

A tudatos hálózatépítőként tapasztalhatjuk, hogy az emailek aláírási sora sok információ megosztására alkalmas. Például akár egy konferencia részvétel beharangozására is. A személyes emaileket kicsit kibővíthetjük, és máris küldtünk egy meghívót, egy csatlakozási felkérést a számunkra érdekes rendezvényre is.

Online csevegés

Ha az esemény előtt, amelyen részt veszünk, beszélgetést kezdeményezünk az érdeklődőkkel, felvehetjük a beszélgetés fonalát, amit majd személyesen, már egy kicsit szorosabb, barátságosabb hangon folytathatunk. Egy erős online kezdés remek táptalaja a személyes találkozásoknak.

A jó benyomás

Végül, de nem utolsósorban, amikor először találkozunk szemtől-szembe az online már megismert partnerünkkel, ügyeljünk az első benyomás fontosságára. Egy határozott kézfogás, egy barátságos mosoly, néha a szakmai tudás előtt megalapozza a későbbi sikeres kapcsolatot.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek