Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg

2016-10-06

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.


-Ha már időt és pénzt szántunk rá, hogy megszerezzük a látogatót, akkor nem árt, ha meg is tartjuk, azaz a látogatóból vásárló válik – hangsúlyozta Göcző Ágnes, a MarketinJam kkv online marketing szakértője  a Piac & Profit által szervezett „Személyre szabott értékesítés, személytelenül” konferencián.

Ez azonban az esetek többségében nem történik meg: a konverziós ráta általában alig két-három százalék, vagyis száz látogatóból jó, ha három vásárlóra számíthatunk. Ahhoz, hogy ezt a konverziós rátát elérjük, emeljük, nem elég, ha valaki odatalál az oldalunkra, meg is kell felelnünk a felhasználók elvárásainak.


Az első alkalom megismételhetetlen

-A legfontosabb az első benyomás, amit az jövendő ügyfél kap a weboldalunkról, ezt nem lehet megismételni. Vagy megtetszik az oldalunk az első alkalommal, vagy sosem tér vissza. Ezért fontos, hogy kellemes, használható oldalunk legyen, és nem szabad csak a főoldalra koncentrálnunk! Fordítsunk figyelmet az aloldalakra is, ahová az organikus keresésekkel érkeznek a látogatók – hangsúlyozta a szakértő.

Ezért fontos, hogy megfelelő dizájnt válasszunk ki az oldalunk számára. A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak.

Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, a következő feladat, hogy ne riasszuk el a tartalmi résszel.  Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira, a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

Bizalom nélkül nem megy

Viszonylag kevés weboldal él azokkal az elemekkel, amelyek bizalmat ébresztenek a vásárlókban. Pedig a hűséget csak a bizalmon keresztül építhetjük fel a vásárlókban, ehhez pedig nyílt kártyákkal kell játszanunk. Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet, és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után” – tanácsolja a szakértő.

Különböző elemeket alkalmazhatunk a weboldalunkon, amelyek erősítik a vásárlók bizalmát.

  • A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cégadatokon kívül legyen név, telefonszám, és fotó is szerepeljen.
  • Legyenek referenciáink, ajánlásaink a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha  név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.
  • A bizalmat növeli, ha pénz-visszafizetési garanciát ajánlunk, ha a vásárló nem elégedett a termékkel (általában senki nem küldi vissza a terméket), de remekül működik a hosszított javítási garancia felajánlása is.
  • A cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.
  • Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.
  • Tegyük lehetővé a választást többféle fizetési mód közül! Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, attól még vásárolhasson nálunk utánvéttel,v agy átutalással.

Legyen hol kezdeni

Amúgy sem árt, ha a vásárló könnyen megtalál minket, de a magyar felhasználók különösen bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel, mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni a látogatónk. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is legyen lehetőség, hogy ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók.

Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban van a vonal túlsó felén egy hozzáértő munkatárs, aki válaszol a hívásokra. A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testreszabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást szerez a vállalatunkról, ami megerősíti őt nemcsak vásárlási szándékában, hanem hűségét is emeli.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2022 díjazottjai!

2023. 01. 26.
21. alkalommal rendezték meg a digitális marketing szakma legrangosabb hazai eseményét, Az Év Honlapja pályázatot. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által s…
Bővebben

Lezárult a közönségszavazás!

2022. 12. 22.
Szívből gratulálunk a nyertes PregHello applikációnak! 5591 szavazattal kerültek az első helyre!
Bővebben

Közönségszavazás december 20-ig!

2022. 12. 13.
Idén 227 nevezést fogadtunk ’Az Év Honlapja’ pályázat 28 kategóriájába. Évről évre egyre kreatívabb és újításokban gazdag honlapokkal és applikációkkal találkozunk, ami megn…
Bővebben
További hírek