Ha már küzdöttünk a látogatóért, tartsuk is meg

2016-10-06

Sok időt, energiát és pénzt áldoznak a vállalkozások arra, hogy különféle online marketing stratégiákkal minél több potenciális ügyfelet becsábítsanak a céges weboldalukra. Mindez azonban mit sem ér, ha az ügyfél csak körülnéz, de visszaretten – hívta fel a figyelmet szakértőnk a Piac & Profit által szervezett konferencián.


-Ha már időt és pénzt szántunk rá, hogy megszerezzük a látogatót, akkor nem árt, ha meg is tartjuk, azaz a látogatóból vásárló válik – hangsúlyozta Göcző Ágnes, a MarketinJam kkv online marketing szakértője  a Piac & Profit által szervezett „Személyre szabott értékesítés, személytelenül” konferencián.

Ez azonban az esetek többségében nem történik meg: a konverziós ráta általában alig két-három százalék, vagyis száz látogatóból jó, ha három vásárlóra számíthatunk. Ahhoz, hogy ezt a konverziós rátát elérjük, emeljük, nem elég, ha valaki odatalál az oldalunkra, meg is kell felelnünk a felhasználók elvárásainak.


Az első alkalom megismételhetetlen

-A legfontosabb az első benyomás, amit az jövendő ügyfél kap a weboldalunkról, ezt nem lehet megismételni. Vagy megtetszik az oldalunk az első alkalommal, vagy sosem tér vissza. Ezért fontos, hogy kellemes, használható oldalunk legyen, és nem szabad csak a főoldalra koncentrálnunk! Fordítsunk figyelmet az aloldalakra is, ahová az organikus keresésekkel érkeznek a látogatók – hangsúlyozta a szakértő.

Ezért fontos, hogy megfelelő dizájnt válasszunk ki az oldalunk számára. A tiszta, átlátható és egyszerű kialakítás az egyik legfontosabb szempont. Rengeteg mondanivalónk lehet a látogató számára, de ne öntsük rá az összeset rögtön az „ajtóban”, azaz a főoldalon. Ne legyen tartalmilag sok, nehezen emészthető, hiszen első látásra az emberek csak átfutják, szkennelik az oldalt. Felejtsük el a villogó betűket, a színek kavalkádját, mert nagyon zavaróan hatnak.

Ha sikerült a dizájnnal felkeltenünk a látogató figyelmét, a következő feladat, hogy ne riasszuk el a tartalmi résszel.  Releváns, hasznos információk, megoldások a látogató problémáira, a szövegek megírásánál fontos ezekre a mondanivalókra fókuszálni. Főoldalon elsősorban a termékek vagy szolgáltatásokból elérhető előnyök, hasznok és főbb jellemzők felsorolása szerepeljen.

Bizalom nélkül nem megy

Viszonylag kevés weboldal él azokkal az elemekkel, amelyek bizalmat ébresztenek a vásárlókban. Pedig a hűséget csak a bizalmon keresztül építhetjük fel a vásárlókban, ehhez pedig nyílt kártyákkal kell játszanunk. Legyenek egyértelműek a vásárlási feltételek, az árak, ne a vásárlási folyamat kellős közepén derüljön ki, hogy a szállítási költség ugyanannyi, mint maga a termék ára. Ez bosszantó lehet, és elrettenti a vásárlókat. Célszerű elmagyarázni azt is, hogy mi fog történni a vásárlás után” – tanácsolja a szakértő.

Különböző elemeket alkalmazhatunk a weboldalunkon, amelyek erősítik a vásárlók bizalmát.

  • A Kapcsolat menüpontnál ne csak egy űrlap fogadja a látogatót. A cégadatokon kívül legyen név, telefonszám, és fotó is szerepeljen.
  • Legyenek referenciáink, ajánlásaink a korábbi, elégedett vásárlóktól. Még hatásosabb, ha  név és arckép is szerepel az egyes ajánlások mellett.
  • A bizalmat növeli, ha pénz-visszafizetési garanciát ajánlunk, ha a vásárló nem elégedett a termékkel (általában senki nem küldi vissza a terméket), de remekül működik a hosszított javítási garancia felajánlása is.
  • A cserélési és visszaküldési procedúra részletes leírása is bizalmat ébreszt. Ez főleg ruházati termékeknél fontos, de jogszabály is előírja.
  • Díjtalan kipróbálás, díjtalan tanácsadás a termékhez.
  • Tegyük lehetővé a választást többféle fizetési mód közül! Például, ha valaki nem szeretne online bankkártyával fizetni, attól még vásárolhasson nálunk utánvéttel,v agy átutalással.

Legyen hol kezdeni

Amúgy sem árt, ha a vásárló könnyen megtalál minket, de a magyar felhasználók különösen bizalmatlanok, szeretik szóban, személyesen feltenni kérdéseiket, mind az adott céggel, mind termékeikkel kapcsolatban. Nagyon fontos, hogy esetleges kérdésével, problémájával tudjon hova fordulni a látogatónk. A működő (!) és jól látható elérhetőségek mellett arra is legyen lehetőség, hogy ingyenesen hívhassák fel a kollégákat a reménybeli vásárlók.

Ennek jótékony hatásai viszont csak akkor érvényesülnek, ha valóban van a vonal túlsó felén egy hozzáértő munkatárs, aki válaszol a hívásokra. A telefonos kapcsolatfelvételi mód révén a látogató testreszabott választ, szakértő segítséget és pozitív benyomást szerez a vállalatunkról, ami megerősíti őt nemcsak vásárlási szándékában, hanem hűségét is emeli.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek