15 digitális marketing tanács

2016-11-07

Sokszor, sok helyen hallunk mindenféle rapid megoldást arra vonatkozóan, hogy mi is igazán az a digitális marketing és mit érdemes figyelembe vennie a mindennapokban egy magára valamit is adó marketingesnek, ha a digitális világban biztos kézzel szeretné cégét a siker útjára vezetni. Nos, van egy jó hírünk: a digitális marketing kötelező!

„Oké, de mik azok a sarkalatos pontok, amikre figyelnem kell?” – kérdezhetnék. Nos, a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által 15 éve életre hívott ’Az Év Honlapja’ pályázat szakmai zsűrije segítségével most számba vesszük, hogy mi az a 15 legfontosabb pont, aminek komolyan vétele sarkalatosan megváltoztathatja cégünk helyzetét.

Figyelj! - ne csak a piacra, de saját magadra is!

Tisztázd magadban, hogy ki a célpiacod. Kutasd ki vagy sejtsd meg a célpiacod elvárásait. Majd találd ki, hogy mitől tudsz Te többet biztosítani vevőidnek versenytársaidnál és valósítsd meg azt!

Kövess! - a trendek segítened az utadon!

Mindig figyeld a trendeket. Ha külföldi szakirodalmat, tanulmányokat, cikkeket olvasol, hamar felismered az utat, amerre haladunk!

Gyárts! - megfelelő minőségű tartalmat!

Legyen szó weboldalról, blogról, hírlevélről, vagy bármilyen más felületről, amit kezelsz, fontos, hogy lehessen rá építkezni… legyen mivel terelni a forgalmat… Hogy hova? Ahova csak szeretnéd! Viszont, ha már van ilyen felületed, vedd tudomásul, hogy köteles vagy folyamatosan friss tartalommal, újdonságokkal/hírekkel, és egyéb, a fogyasztóidnak releváns tartalommal megtölteni. Ne feledd,  a legtöbb fogyasztót ma már a videós tartalom érdekli!

Analizálj! - értsd meg, hogy mi történik!

A számok mindent elmondanak. Ha jól figyelsz rájuk, mindent megtudhatsz közönségedről és fogyasztói szokásaikról. Persze a tapasztalatokat aztán érdemes jól fel is használni!

Szerezz élményt! - bármiben!

Tudd, hogy ma azzal tűnhetsz ki a tömegből, ha valamiben mást, többet nyújtasz, mint versenytársaid. Ha bármiben élményt tudsz nyújtani vásárlóidnak, felhasználóidnak, nyert ügyed van!

Hallgass! - mármint a szekértőkre!

Ne félj segítséget kérni, nem lehet mindenki mindenben szakértő. Kezdj el élenjáró szakemberekkel dolgozni… persze nem lesz a legolcsóbb, de hidd el, megéri a befektetést!

Kísérletezz! - bátran, de okosan!

Mindig fontos, hogy rendszeresen vizsgáld felül saját online jelenlétedet. Állíts fel magadnak célokat és vizsgáld felül eszközeid sikerességét.

Tanulj! - mások vagy akár a saját hibáidból is!

Ne csak figyelj, láss is! Ha valami nem egyértelmű, kérdezz! Képezd magad (online, könyvekkel, workshopokon, konferenciákon), hogy értelmes kéréseket és kérdéseket tudj megfogalmazni. Ehhez legalább középszinten érteni kell minden részfeladathoz!

Változtass! - persze csak akkor, ha szükséged van rá…de akkor gyorsan!

Ha valamelyik eszköz nem hozza azokat a számokat, amiket szeretnél, változtass, tervezd át, próbáld máshogy! Bátran használj, tesztelj új eszközöket, de először csak kis költségvetéssel. Ha már működik és megéri csinálni, akkor mindent bele!

Fejlődj! - mindig!

A sok próbálkozás, sok tapasztalatot is fog hozni! Jó termékkel vagy szolgáltatással bátran próbáld ki a külpiacokat. Ma már a digitális eszközökkel könnyedén és költséghatékonyan érhető el bárki, akár külföldön is!

Újrahasznosítás! - kicsit másképpen!

Emlékezz, hogy vannak olyan eszközök, amiket már kitaláltak előtted, neked csak a saját vállalkozásodra kell szabnod! Ne félj más, külsős felületeket és megoldásokat használni, még akkor sem, ha azok sokszor külföldi szolgáltatások!

Használj remarketinget! - már tegnaptól!

A saját és a külsős felületek folyamatba szervezése életbe vágó feladat! Ehhez érdemes bátran használni a Google és a Facebook remarketing megoldásait.

Duplázz! – használd jól a büdzsédet!

A ma adható lehető legjobb tanács, hogy a digitális büdzsédet a hagyományos marketing terhére duplázd meg!

Vond be közösséged! - de csak okosan!

Ne feledd, azokat, akiknek kommunikálsz! Építs közösséget, de csak azokon a felületeken és közösségi terekben, ahol egyébként is értelmezhető a vevőköröd!

(pl. csak azért ne legyen facebook oldalad, mert mindenkinek van, és csak akkor használj instagrammot, ha van mit megosztanod rajta)

….és talán a legfontosabb, hogy amit csinálsz, azt csináld jól!


Úgy érzed ezek nálad alappillérek? Hogy jól bánsz a számokkal, a remarketinggel és a közönségeddel? Hogy kiváló tartalmakat gyártasz?

Akkor mérettesd meg honlapod, applikációd vagy egyéb fejlesztésedet Magyarország elsőszámú online marketingkommunikációs versenyén, az ’Év Honlapja’ pályázaton!

www.azevhonlapja.hu

Türr Nikolett

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek