A hagyományos digitális reklámok nem érintik meg a Z generációt

2017-02-09

A Kantar Millward Brown tanulmánya szerint a fiatalok ugyan több digitális médiát fogyasztanak, de a hagyományos médiában megjelenő hirdetésekhez pozitívabban viszonyulnak, mint a standard digitális reklámformátumokhoz. Ez Magyarországra különösen igaz.

Az AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z című tanulmányhoz 39 országból 23.000 16-49 év közötti fogyasztót kérdeztek meg, az Egyesült Államokban, Németországban és Kínában pedig kvalitatív kutatással is kiegészítették a felmérést.

A megállapítások szerint a hirdetők továbbra sem mondhatnak le a hagyományos médiumok használatáról, miközben az online világban új, kreatívabb formátumokban érdemes gondolkodniuk. A fiatal fogyasztók ugyanis többre értékelik, ha egy reklám lehetővé teszi a közös alkotást vagy a véleménynyilvánítást, például ha opciók közül választhatnak, egy valós esemény megvalósulásáról szavazhatnak vagy döntéseket hozhatnak.

A Z generáció tagjai a mobil videókhoz (különösen a megtekintéshez előnyöket, pl. bónuszpontokat vagy extra játéklehetőséget kapcsoló videókhoz) és átugorható pre-rollokhoz pozitívabban viszonyulnak, mint az idősebbek, viszont az invazív formátumokat – a pop-upokat és a nem átugorható pre-rollokat – kifejezetten elutasítják.

"A Z generáció a végtelen lehetőségeket biztosító on-demand világába nőtt bele, és ez a reklámokkal szembeni ízlésüket és várakozásaikat is meghatározza" – mondja Duncan Southgate, a Kantar Millward Brown globális márkaigazgatója.

Ennek megfelelően az új technológiák, mint a kiterjesztett és a virtuális valóság, valamint az innovatív formátumok, a natív hirdetések, szponzorált szűrők és lencsék sokkal népszerűbbek körükben, mint az idősebb fogyasztók esetében. Ugyanakkor a kategóriák és a régiók között is jelentős eltéréseket tártak fel: a kulturális háttér továbbra is meghatározó.

 

Ha a magyar adatokat a nemzetközi számokkal vetjük össze, azt láthatjuk, hogy egyrészt a magyarok a nemzetközi átlagnál is erősebb online tartalomfogyasztók asztali gépeken, másrészt az átlagnál még jobban elutasítják a reklám legtöbb formáját. A reklámblokkolók bevallott használatának mértéke például szinte ijesztő. Nálunk méginkább igaz, hogy – a televízió kivételével - a hagyományos médiumokban megjelenő reklámok elfogadottsága nagyobb, mint a digitális hirdetéseké, az outdoor pedig kifejezetten jól szerepelt a kutatásban. A munkahelyen szintén a világátlagnál nyitottabbak vagyunk a reklámok befogadására. A márkázott rendezvények is viszonylag népszerűek, továbbá – az Y generáció kivételével - celebekkel is nehéz melléfogni.

/mediapiac.com/

Vissza

1 hónap és startol Az Év Honlapja pályázat!

2017. 07. 14.
Ideje elővenni a programozót és a terveket, mert az idei év más lesz. Korábban indulunk és az Országos Marketing Konferencián vehetitek át a díjakat!
Bővebben

Nem elég terméket értékesíteni, megoldást is kell kínálni!

2017. 06. 26.
Hogyan tudunk értéket teremteni a fogyasztó számára? A technológiai fejlődés olyan mértékűvé vált, hogy ma a háttértámogatás nagyobb profitrátával bír és hosszabb távú bevételt jelent,…
Bővebben

Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában

2017. 06. 23.
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mi…
Bővebben
További hírek