A hagyományos digitális reklámok nem érintik meg a Z generációt

2017-02-09

A Kantar Millward Brown tanulmánya szerint a fiatalok ugyan több digitális médiát fogyasztanak, de a hagyományos médiában megjelenő hirdetésekhez pozitívabban viszonyulnak, mint a standard digitális reklámformátumokhoz. Ez Magyarországra különösen igaz.

Az AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z című tanulmányhoz 39 országból 23.000 16-49 év közötti fogyasztót kérdeztek meg, az Egyesült Államokban, Németországban és Kínában pedig kvalitatív kutatással is kiegészítették a felmérést.

A megállapítások szerint a hirdetők továbbra sem mondhatnak le a hagyományos médiumok használatáról, miközben az online világban új, kreatívabb formátumokban érdemes gondolkodniuk. A fiatal fogyasztók ugyanis többre értékelik, ha egy reklám lehetővé teszi a közös alkotást vagy a véleménynyilvánítást, például ha opciók közül választhatnak, egy valós esemény megvalósulásáról szavazhatnak vagy döntéseket hozhatnak.

A Z generáció tagjai a mobil videókhoz (különösen a megtekintéshez előnyöket, pl. bónuszpontokat vagy extra játéklehetőséget kapcsoló videókhoz) és átugorható pre-rollokhoz pozitívabban viszonyulnak, mint az idősebbek, viszont az invazív formátumokat – a pop-upokat és a nem átugorható pre-rollokat – kifejezetten elutasítják.

"A Z generáció a végtelen lehetőségeket biztosító on-demand világába nőtt bele, és ez a reklámokkal szembeni ízlésüket és várakozásaikat is meghatározza" – mondja Duncan Southgate, a Kantar Millward Brown globális márkaigazgatója.

Ennek megfelelően az új technológiák, mint a kiterjesztett és a virtuális valóság, valamint az innovatív formátumok, a natív hirdetések, szponzorált szűrők és lencsék sokkal népszerűbbek körükben, mint az idősebb fogyasztók esetében. Ugyanakkor a kategóriák és a régiók között is jelentős eltéréseket tártak fel: a kulturális háttér továbbra is meghatározó.

 

Ha a magyar adatokat a nemzetközi számokkal vetjük össze, azt láthatjuk, hogy egyrészt a magyarok a nemzetközi átlagnál is erősebb online tartalomfogyasztók asztali gépeken, másrészt az átlagnál még jobban elutasítják a reklám legtöbb formáját. A reklámblokkolók bevallott használatának mértéke például szinte ijesztő. Nálunk méginkább igaz, hogy – a televízió kivételével - a hagyományos médiumokban megjelenő reklámok elfogadottsága nagyobb, mint a digitális hirdetéseké, az outdoor pedig kifejezetten jól szerepelt a kutatásban. A munkahelyen szintén a világátlagnál nyitottabbak vagyunk a reklámok befogadására. A márkázott rendezvények is viszonylag népszerűek, továbbá – az Y generáció kivételével - celebekkel is nehéz melléfogni.

/mediapiac.com/

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek