Az élmény mindent visz

2017-02-17

A márkakommunikáció az élmény-alapú, személyes tapasztalatok létrehozására koncentrál. Az így létrejövő digitális tartalmak aztán több csatornán, ezek közül is hangsúlyosan a saját és a célcsoport social média felületein építik tovább a márkát – ezt azonosítja 2017 legfontosabb kommunikációs piaci trendjeként Duca Andrea, a HD Group Kommunikációs Ügynökség ügyvezető partnere.

A személyes márkaélményre épített 2017-es marketingstratégiáknak már jól látható jelei vannak a hazai piacon. A kedvező piaci trend oka a megváltozott fogyasztói attitűdben keresendő, amely a márkával kialakított érzelmi kapcsolatra építi a vásárlást, a lojalitást, az ajánlást. Egy különleges élmény – az érezni, kipróbálni, élvezni hármasa – amellett, hogy támogatja a márkával történő azonosulást, forrást jelent a résztvevők számára saját fotó, videó tartalom létrehozásához és megosztásához, így multiplikálódik kedvező hatása a fogyasztói social média felületeken.

A célcsoport specifikus, minőségi tartalom továbbra is kulcsfontosságú marad a fogyasztói elköteleződés kialakulásában. Az Adweek felmérése szerint a megkérdezettek 85%-a a vizuális, a fogyasztók által készített tartalmat jóval hatásosabbnak tartja, mint a márkafotót vagy videót. Ez az oka annak, hogy a márkák egyre nagyobb arányban integrálják a résztvevők által készített tartalmakat az event marketing stratégiájukba.

„Az Event Track felméréséből már 2016-ban világossá vált, hogy a vásárlók 72%-a pozitívan látja azt a márkát, amely élmény alapú eventeken keresztül kommunikál, és 98%-uk készít az eseményeken digitális, vagy social tartalmat, amit 100 százalékban meg is oszt a felületein” – hangsúlyozta Duca Andrea. A digitális tartalmak közül 2017-ben a videók fogják uralni a terepet, mivel rövid, könnyen emészthető, informális tartalmat jelentenek, amelynek előállítása széles tömegek számára vált technológiailag egyszerűvé. Egy a Cisco által publikált tanulmány szerint a video tartalom a teljes mobil adatforgalom kétharmadát fogja kitenni 2020-ra.

A megfelelő digitális tartalom kialakításánál arra is érdemes odafigyelni, hogy az event a különböző vállalatméreteknél milyen üzleti célokat szolgál. Egy az Eventbrite által végzett kutatás szerint a nagyvállalati kommunikációban az event a legnagyobb szerepet a networkingben, a kapcsolatépítésben tölti be a válaszadók 45%-a szerint, általános márkaismertség növelésére a válaszadók 40%-a használja, a kis- és középvállalatok viszont még mindig elsősorban lead generálásban látják az eseménymarketing szerepét. A felmérés arra is kiterjed, hogy mi alakítja 2017-ben a rendezvények tartalmát: a válaszadók 48%-a szerint az új technológiák, 46%-uk szerint pedig az ügyfélközpontúság lesz a fókuszban. Az eventeken használt digitális technológiák közül a social média vezeti a listát 98%-os jelenléttel, emellett a mobilra letölthető event applikációk (78%) további térnyerésére lehet számítani, miközben alacsony bázisról meglepő növekedést prognosztizálnak a drónok (30%) elterjedésének is.


/BrandTrend/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek