Így készítsünk hatékony bannert

2017-04-28

Az emberek nem szeretik a netes reklámokat, nincs ezen mit szépíteni. Valójában egy csomó eszköz létezik arra, hogy megszabaduljanak tőlük és teljesen letiltsák a megjelenésüket a böngészőjükben. Ez persze frusztráló hirdetőként, de a kesergés helyett inkább jobb és kreatívabb bannerekkel kell megcélozunk a fogyasztókat.

A banner a digitális hirdetés leginkább tradicionális formája, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne hatékony a mai napig is. Már ha ellenállhatatlanná tudjuk tenni a hirdetést. Ez viszont csak rajtunk múlik.

A három pillér

A szakértők a reklámozás alapvető hierarchiáját minden megjelenési forma esetén ugyanúgy határozzák meg. Ez a három pillér megmutatja, hogyan juthatunk el lépésről lépésre ahhoz, hogy lássuk, mint kell megmutatnunk a hirdetésben.

1.A márka

Először is, meg kell mutatnunk a márkánkat. Meg kell jelenítenünk magunkat, a logonkat, ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy bármit is el tudjunk adni. Ez az egyik első dolog, ami a bannert néző meglát a hirdetésből.

2. A csali

A hirdetésnek elengedhetetlenül fontos eleme az a „csali”. Egy szó, vagy rövid üzenet, ami megragadja a figyelmet, kiemelkedik a környezetből és megfogja a néző figyelmét az első másodpercben. Népszerű és hatékony megoldás az „ingyenes kipróbálás”, a „határozott időre szóló ajánlat” és hasonlók.

3. A lökés

Szükség van még valamire, ami végül is ráveszi a reménybeli fogyasztót, hogy cselekedjen. Ez esetben ne csak nézze a bannerünket, de kattintson is rá. Valamire, ami arra sarkall, hogy passzív szemlélőből aktívvá váljon. Ez más néven a „call to action”, vagyis CTA.

Fontos, hogy soha ne becsüljük alá a CTA hatalmát! Hiába mutatjuk be tökéletesen az egyébként kiváló termékünket, ha nem adjuk meg azt a lökést, amivel aktívvá tesszük a vásárlót, jó eséllyel nem fog kattintani. A CTA opciókból érdemes többfélét is tesztelni, hogy lássuk, mi az, ami a célcsoportunknál tényleg működik.

A méret is lényeg

A bannerek méretei rengeteg félék lehetnek attól függően, hogy hol helyezkednek el. A Google AdSense rangsorolta a legjobban teljesítő helyeket és típusokat.

Forrás: Google Support

Az oldal tetején elhelyezett vízszintes csík (Leaderboard) – 728×90

A féloldalas – 300×600

A nagy téglalap – 336×280

A közepes téglalap – 300×250

A nagy mibl banner – 320×100

Hogy melyik a legjobb választás, az a hirdetésen magán is múlik. Van olyan dizájn, ami inkább vízszintesen, mások függőlegesen érvényesülnek jobban. Van, aminek nagyobb tér kell, mások egy vékony csíkban is működnek.

Természetesen a jó csali segíti ennek működését, a márka pedig megalapozza azt a bizalmat, ami az aktivitás kiváltásához elengedhetetlen.

A dizájn

A sikeres bannernek jól kell mutatnia, de nem feltétlenül van szükség nagyon cizellált megjelenésre. A szakértők szerint egyáltalán nem biztos, hogy itt kell kiteljesednie a grafikus kollégának (vagy emiatt kéne fizetnünk egy grafikai szakembernek). Szerencsére számos online eszköz is rendelkezésre áll a tervezéshez, amivel profi segítség nélkül is boldogulhatunk. Igaz, ezek sincsenek ingyen, de mindenképpen olcsóbbak egy profi szakember egyedi segítségénél.

Ha komoly eredményeket akarunk elérni persze jobb, ha nem sajnáljuk a pénzt a tervezőre sem, de az első lépéseket, kisebb kampányokat költséghatékonyabb módon is megoldhatjuk ezekkel.

Amire mindenképp figyelnünk kell, az a hely kihasználása. A bannerek kis mérete miatt a tér maga a luxus. Ha viszont túl sok mindent próbálunk meg bezsúfolni pár száz pixelbe, a végeredmény minden lehet, csak nem vonzó. A zsúfolt és átláthatatlan dolgokat senki nem szereti, a vállalkozások a saját hirdetéseik esetében valahogy mégis mindig úgy gondolják, be tudnak szuszakolni még egy sort az adott területre…

Vegyük tudomásul a kereteket és törekedjünk arra, hogy egyetlen tiszta üzenetet próbáljunk meg átadni a lehető legegyszerűbben. Az önmérséklet ez esetben is megéri.

Mozgás!

Ha anyagi lehetőségeink engedik, érdemes mozgó reklámokat készíteni vagy készíttetni, ezek ugyanis tényleg megfogják a néző figyelmét. Az animált videós hirdetések egyre népszerűbbek a már ismert slide-showk mellett.

Ha álló hirdetés mellett döntünk, lehet, hogy el kell tekintenünk a látványos képektől. Persze, ezek vonzzák a szemet, de nem győzzük eléggé hangsúlyozni, a tiszta és egyszerű üzenet mindennél fontosabb! Mivel kevés a helyünk, azt nem biztos, hogy egy értelmezést kívánó képpel érdemes kitöltenünk. Valószínűleg hatékonyabb lesz egy kiválóan megtervezett fősor és a logo.

Teszteljünk!

Mint minden üzleti döntés esetén, a tippek hasznosak, de valójában csak a valóságban derül ki, hogy a mi cégünknél, a mi célcsoportunknál mi válik be. Vagyis a tesztelést egyszerűen nem lehet megúszni. A digitális hirdetések minden fajtájánál működő A/B tesztelést semmiképpen nem érdemes kihagyni (bár, mint honlapkészítő szakértőnk mondta, megvan az a veszélye, hogy két rossz megoldás közül választjuk a jobbat), sokkal nagyobb biztonsággal költhetünk majd ezután a hirdetés megjelenítésére. A jobban teljesítő verzión újból és újból módosíthatunk egy kicsit és újabb tesztekkel kikísérletezhetjük a tökéletes hirdetésünk prototípusát.

Forrás: Timár Gigi - piacesprofit.hu

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek