Merre tart a Facebook?

2017-05-08

A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának.

Egyrészről olyan kiterjesztett valóság megoldásokat kínál, amivel felturbózhatjuk és informatívabbá tehetjük a valóságos környezetünket, másrészt olyan földrajzi információs infrastruktúrát nyújt más fejlesztőknek, amivel még több információt tud meg a felhasználókról, és persze a vállalkozásokról is.

Ezek a megoldások ráadásul közelebb vannak, mint gondolnánk.
Persze a gondolatolvasás, aminek a hardverein már dolgoznak, még jó pár év, a kiterjesztett valóság elterjesztése azonban mindössze néhány hónapnyira van. Ez pedig felhasználóként és marketingesként is új lehetőségeket jelent.

Természetesen addig sem fogunk unatkozni, hiszen olyan, azonnal használható megoldásokat is bemutattak az F8-on, mint a Messenger Platform 2.0-ás verziója, vagy a Facebook Analytics. Ezek segítségével tovább tudjuk erősíteni a kapcsolatunkat a célcsoportunk felé, és erősíthetjük, optimalizálhatjuk a közösségi jelenlétünket.

Ha azonban a jövőt középtávon nézzük, akkor egy olyan világot látunk, ahol az üzleti kapcsolat márkázott kiterjesztett valóság elemekkel kezdődik, a Facebookon vagy az Instagramon folytatódik. Természetesen a vásárláshoz és a fizetéshez sem kell elhagyni ezeket a platformokat, a követéshez pedig a Messenger biztosítja a terepet, ahol az ügyfélszolgálati kommunikáció és az upsell is meg tud történni.

Például egy 3D-s virtuális tárgyat adhatunk a cégünk logójával azoknak, akik eljöttek egy kiállításon a standunkra, voltak az éttermünkbe, vagy feliratkoztak a hírlevelünkre. Ezekre a felhasználókra ráhirdethetünk majd remarketinggel, beterelhetjük őket a Facebookos vagy az Instagramos boltba, ahol rögtön fizethetnek is. A termékhez mellékelt Messenger kóddal (QR kód szerű megoldással) pedig olyan virtuális animációkkal vagy képkeretekkel ajándékozhatjuk meg a vásárlóinkat, amit büszkén oszthatnak meg az ismerőseikkel bármelyik Facebookos platformon, így terelve be másokat is a folyamatba.

Az online és az offline marketing régóta nem választható szét. A Facebook tervei szerint azonban most már a virtualitás világ is a mindennapjaink része lesz, erre pedig cégként is fel kell készülni.

/Lévai Richárd - kozossegikalandozasok.hu/

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek