Merre tart a Facebook?

2017-05-08

A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának.

Egyrészről olyan kiterjesztett valóság megoldásokat kínál, amivel felturbózhatjuk és informatívabbá tehetjük a valóságos környezetünket, másrészt olyan földrajzi információs infrastruktúrát nyújt más fejlesztőknek, amivel még több információt tud meg a felhasználókról, és persze a vállalkozásokról is.

Ezek a megoldások ráadásul közelebb vannak, mint gondolnánk.
Persze a gondolatolvasás, aminek a hardverein már dolgoznak, még jó pár év, a kiterjesztett valóság elterjesztése azonban mindössze néhány hónapnyira van. Ez pedig felhasználóként és marketingesként is új lehetőségeket jelent.

Természetesen addig sem fogunk unatkozni, hiszen olyan, azonnal használható megoldásokat is bemutattak az F8-on, mint a Messenger Platform 2.0-ás verziója, vagy a Facebook Analytics. Ezek segítségével tovább tudjuk erősíteni a kapcsolatunkat a célcsoportunk felé, és erősíthetjük, optimalizálhatjuk a közösségi jelenlétünket.

Ha azonban a jövőt középtávon nézzük, akkor egy olyan világot látunk, ahol az üzleti kapcsolat márkázott kiterjesztett valóság elemekkel kezdődik, a Facebookon vagy az Instagramon folytatódik. Természetesen a vásárláshoz és a fizetéshez sem kell elhagyni ezeket a platformokat, a követéshez pedig a Messenger biztosítja a terepet, ahol az ügyfélszolgálati kommunikáció és az upsell is meg tud történni.

Például egy 3D-s virtuális tárgyat adhatunk a cégünk logójával azoknak, akik eljöttek egy kiállításon a standunkra, voltak az éttermünkbe, vagy feliratkoztak a hírlevelünkre. Ezekre a felhasználókra ráhirdethetünk majd remarketinggel, beterelhetjük őket a Facebookos vagy az Instagramos boltba, ahol rögtön fizethetnek is. A termékhez mellékelt Messenger kóddal (QR kód szerű megoldással) pedig olyan virtuális animációkkal vagy képkeretekkel ajándékozhatjuk meg a vásárlóinkat, amit büszkén oszthatnak meg az ismerőseikkel bármelyik Facebookos platformon, így terelve be másokat is a folyamatba.

Az online és az offline marketing régóta nem választható szét. A Facebook tervei szerint azonban most már a virtualitás világ is a mindennapjaink része lesz, erre pedig cégként is fel kell készülni.

/Lévai Richárd - kozossegikalandozasok.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek