Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon

2017-05-31

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Ideális esetben a cégünknek van egy megnyerő, izgalmas honlapja, ami egyrészt egyszerű, másrészt mobilbarát. Keresőszavakkal is tele van szórva, hogy jó pozíciót szerezzen a keresőmotoroknál.

De hiába látogat el valaki rá, mégsem biztos, hogy tranzakció is lesz belőle. Márpedig ezt szeretnénk. Csakhogy a bizalom nem alakul ki egy nap alatt. Azt ki kell érdemelni, meg kell alapozni, fel kell építeni.

Előszoba

Ahelyett, hogy rögtön átirányítanánk potenciális vevőinket egy – már vásárlásra alkalmas – landing page-re (fogadó oldalra), talán érdemes egy előszobát kreálni nekik, ahol eldönthetik, hogy érdekli-e őket az ajánlat, a termék, az ezekkel kapcsolatos információ, avagy sem.

Így nem érzik siettetve magukat, ismerkedhetnek még a márkánkkal, a cégünkkel, a termékünkkel. Főleg ha ebben az előszobában felajánlunk neki valamit, például azt, hogy feliratkozhat az ingyenes hírlevelünkre vagy megnézhet egy videót a termékről, annak használatáról mutatnak neki ötleteket 1-2 perces bejátszásban. Addig is időt tölt a fogyasztó a termékünkkel, gondolkodik rajta, ismerkedik vele.

Nem kell mindenhova nagy, piros gomb

Azt gondolhatnánk, hogy minél több az aktivitásra felszólító ikon, annál több lesz maga az aktivitás. Pedig itt is a “kevesebb több” alapelve érvényesül.

Ne legyen mindenhol cselekvésre felszólító, úgynevezett CTA-ikon (call to action), mert az megzavarja és túlterheli a fogyasztót, aki csak most ismerkedik a cégünk kínálatával és üzeneteivel.

Ha túl sok opciót adunk neki (iratkozzon fel a hírlevelünkre, jöjjön el a rendezvényünkre, vegye meg a terméket stb.), akkor lehet, hogy nem tud hirtelen választani. Elbizonytalanodik. Tudatosan vezessük végig a látogatót a vásárlás folyamatán, melynek ugye csak az utolsó állomása a megrendelés és a fizetés.

Egyébként ránk sem vet jó fényt, ha túl sok felhívó gombbal zsúfoljuk tele az oldalunkat. Kétségbeesettnek tűnhetünk tőle. Senki nem akar egy olyan oldalt, ami azt kiabálja: “Vásárolj már, vásárolj már!”

Fogyasztói vélemények

Ha tetszetős és minőségi is a termékünk, az emberek hajlamosak azt gondolni: “Túl szép, hogy igaz legyen.”

A közösségi bizonyíték a legjobb marketingeszköz. Az, amikor a vevőink visszajönnek és elmondják, hogy miért vált be nekik a produktum, amit kínálunk. Egy felmérés szerint a fogyasztók 63 százaléka hajlandóbb olyan honlapról vásárolni, ahol a vevők visszajelzéseit és véleményeit is látja. Ezek az idézetek aranyat érhetnek.

Ha van rá lehetőség, még jobb ha a vevő fotója is társul a pozitív vélekedéshez. Az arckép közléséhez persze a hozzájárulása kell, fontos, hogy nyoma maradjon annak, hogy az illető áldását adta fényképének felhasználására. Méghozzá ingyen. Ez a szó is jelenjen meg a kommunikációban, amikor egyeztetünk vele a közlésről.

Lead-generálás

Leadnek nevezi a marketing-szakirodalom azt, aki érdeklődik a termékünk iránt, vagy árajánlatot kért tőlünk. A lead-generáláshoz szükságünk van a potenciális vásárló adataira.

Az érdeklődők beszerzése, begyűjtése a honlap számos helyén lehetséges. Már csak azért is, mert többféle látogatónk van (érdeklődő/lead, vásárló, promotáló stb.), és mindegyikből mást akarunk kihozni. A látogatót érdeklődővé tenni, az érdeklődőt vásárolóvá és így tovább.

A megoldás: tucatnyi “vásárlás” gomb helyett, helyezzünk el különböző CTA-ikonokat a honlapon, és gondoljunk át alaposan, melyik ponton melyikre van szükség, annak függvényében, hogy a weboldal azon részét mely célközönségünknek szántuk. Máshol tart a vásárláshoz vezető folyamatban az, aki a termékismertető videót nézi, és az aki a rendezvényünkre szóló meghívót olvassa épp el.

A lead-generáló CTA-kat elhelyezhetjük többek között egy blogposzt végén, vagy a honlap szélén, esetleg egy jó megszerkesztett kép/banner formájában, ami mozog, ahogy az egérrel legurigázunk az oldal aljára.

Adatlap kitöltés

Ha eljut a látogató a landing page-re, ott ugye azt akarjuk elérni, hogy töltse ki a regisztrációs formulát, amitől nekünk majd hízik az adatbázisunk. Ezt könnyebben érjük el, ha a “küldés” gombban van egy kis kreativitás. Ha például felkínálunk neki valamit, mondjuk ingyenes információs anyagot, akkor legyen ez az ikonon: “Az ismertető letöltése.” Ennek megszerzéséhez kellett megadnia az adatait.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában

2017. 06. 23.
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mi…
Bővebben

Eladni Messenger chatbottal?

2017. 06. 15.
Lehet-e értékesíteni Messengerben? Röviden igen.
Bővebben

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon

2017. 05. 31.
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy…
Bővebben
További hírek