Eladni Messenger chatbottal?

Esettanulmány
2017-06-15

Lehet-e értékesíteni Messengerben?
Röviden igen.

Egy éve tartottam az első előadásomat, amelyikben a Messenger chatbotokról és a lehetőségeikról volt szó. Azóta fejlesztettünk több sajátot, volt amelyiknek a kommunikáció volt a feladata, volt amelyiknek konferencia támogatás. Most pedig tapasztalatot szerezhettünk a chatboton keresztül történő értékesítésben is egy pilot projekt keretében.

Múlt héten ugyanis elindítottuk KönyvesBotot, ami (aki?) a könyveinket és a könyvcsomagjainkat értékesítette Messengeren keresztül.
A projekt célja alapvetően az volt, hogy megnézzük a Messengeren keresztüli értékesítés technikai és folyamatbeli korlátait.

Mindegyikből találtunk eleget.
Elég csak azt végiggondolni, hogy a Shopify saját botjával kezdtük, aztán Chatfuel-be, folytattuk.
Bot verzióban a 3.0-ig jutottunk el, és két Facebook oldalt is “elhasználtunk”.
Közben persze nagyon sok érdekes részlet derült ki, és a Messenger, a Chatfuel és a Shopify sajátosságairól is nagyon sok érdekeset megtudtunk.

Volt olyan, amit sajnos nem tudtunk megvalósítani.
Ezek közül a legfájóbb az integrált fizetés. Ugyanis nem találtunk olyan chatbot platformot, amelyik a PayPalt integráltan kezelte volna (Chattypeople elvileg tudja, de a hangsúly itt az elvileg szón van), a Stripe, amit a Chatfuel kezel viszont nem érhető el magyar cégeknek. Amerikai vagy angliai cégek közül többen is próbáltak segíteni, de adminisztratív okokból ilyen gyorsan ez nem jött össze. Maradt a Webview-n keresztüli értékesítés, ami persze nem rossz, de nem az igazi.

[KönyvesBot értékesít: lehet választani a termékek közül (bal oldal), a beírt kifejezések alapján javaslatot tesz (középen), WebView segítségével pedig kezeli a fizetést.]

KönyvesBot értékesít: lehet választani a termékek közül (bal oldal), a beírt kifejezések alapján javaslatot tesz (középen), WebView segítségével pedig kezeli a fizetést.

De jöjjön a lényeg, lehet-e értékesíteni Messengerben?
Röviden igen.
A konverzió 3,5% és 7,3% között alakult ez alatt az egy hét alatt.
A 3,5% az elindított beszélgetések és a vásárlások aránya, a 7,3% pedig az aktív felhasználók és a vásárlások aránya.

A helyzet azonban ennél is jobb.
Mivel két oldalra is kénytelen voltam feltelepíteni a chatbotot, és nagyon sokan segítettek a tesztelésben, ezért sok törölt és újra elindított beszélgetés volt, amit nem olyan egyszerű kiszűrni.
Így összességében elégedettek vagyunk.

A Messenger botok most nagyjából abba az állapotban vannak, mint 5 évvel ezelőtt a Facebook oldalak az appokkal kiegészítve: gyorsan és költséghatékonyan tudunk követőket (felhasználókat) szerezni, akikhez gyakorlatilag 100%-ban eljutnak az üzeneteink. Ugyanakkor úgy tűnik, a rendszer stabilitása is megközelíti az 5 évvel ezelőttit, hiszen akkor is sok problémával küzdöttünk fejlesztés oldalról.

KönyvesBot persze továbbra is működik, bár az akciók már nem élnek, itt ki tudjátok próbálni a Messengeres vásárlási folyamatot.

/Lévai Richárd - kozossegikalandozasok.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek