Erős Balázs

Zsűritagjaink bemutatkoznak
2013-10-30

2008-ban végzett a Pécsi Tudományegyetem Germanisztika, illetve Kommunikáció- és Médiatudomány szakán. A köztársasági ösztöndíj mellett, 2009-ben az Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Művészetelméleti szekciójának II. helyezettje.

Az elmúlt 4 évben, 4 alkalommal ért el helyezést az Év Honlapja pályázaton. 2011-ben másodmagával II. helyezést ért el a Hungarian Adobe Users Group dizájn versenyén. Az általa tervezett, illetve grafikailag kivitelezett weboldalakat számos nemzetközi versenyen jegyzik elismeréssel.

Jelenleg a DEXTER Informatikai Kft. online termékeinek arculattervezője, szabadúszó webdizájner, grafikus.

Neked mit jelent az ÉH pályázat?

Kihívást és együttműködést. Az elmúlt években többször díjazták személyes weboldalam az ÉH pályázaton, eközben számos nemzetközi versenyen is eredményesen szerepeltem. Az idei év más. Kihívás, mert egy új arculattal és átgondolt funkcionalitással útjára indíthattam egy projektet, amit több kreatív és becsült szakember szívesen fogadott, támogatott és segített a megvalósításban. Együttműködés, mert úgy látom ez a projekt közösen sikeres. Nincsenek kapitányok, megmondó emberek vagy sziszifuszik. Büszke vagyok, hogy olyan gépezet fogaskereke lehetek, ami olajozottan működik. 

Milyen ötleteid, tanácsaid vannak az új pályázóknak?

Csak tanácsom van: mindenképpen pályázzanak! Többen kerestek fel telefonon, írtak levelet, érdeklődtek az ÉH-ról. Pontosabban, kivétel nélkül mindenki arra volt kíváncsi, hogy érdemes-e indulni ezen a pályázaton, mik a nyeremények, mekkora a pénzjutalom, mi a haszon. Az ÉH nagyon sok kritikát kap és kapott fennállása óta. Életembe először vagyok tagja a zsűrinek, de azt e rövid idő alatt is elmondhatom, hogy komoly szakmai felkészülés zajlik, spekulációnak, számításoknak nincs helye. Pénzjutalommal - úgy tudom - idén sem jár az ÉH díj, ami azonban ennél fontosabb, az a pályázott weboldalak publicitása. Első alkalommal nevezett weboldalam 2009-ben egy hobby oldal volt, siralmasan kevés látogatóval. Az ÉH pályázat alatt, illetve az azt követő hónapokban négyszázszorosára nőtt a látogatottság, újságok, rádió- és televíziós csatornák kerestek fel, hallottak és hallatták nevem. Az ÉH-nál jobb, szinte ingyen-reklám, nem létezik! 

Mi lennél, ha nem ezt a hivatást választod?

Végzettségem szerint médiaszakember - értsd e fogalmon belül bármi -, illetve német nyelvtanár. Családi indíttatásból szőlész, borász, méhész. Utóbbit feleségemmel együtt a mai napig űzzük, nagyszüleim állományának gondozásában segédkezünk, amennyire időnk és energiánk engedi. Szerencsésnek érzem magam, hogy a mindennapjaim olyan elfoglaltságok töltik ki, amit a nap minden percében szívesen végzek.

Mikor vált a munkád a hivatásoddá?

Az egyetemen olyan gyakorlati kurzusokat látogattam, amik közelebb vittek a szakmához, TDK, OTDK dolgozataim is vizuális kommunikáció témakörhöz kapcsolódtak. Szerencsés voltam, és a diplomák után közvetlen találtam testhezálló pozíciót, ahol kamatoztathattam a megszerzett elméleti és gyakorlati tudásom.

Melyik reklám/módszer tette rád életedben a legnagyobb benyomást?

Bizonyos tekintetben az összes. Szinte kivétel nélkül hagytam magam inspirálni, ellestem azokat az elemeket amiket újragondolva, később sikeresen használtam saját projektjeimnél.

Közösségi média szerepe hogyan változtatta meg a szakmai területedet?

Ez egy állandóan változó, dinamikus közeg. A közösségi jellegéből adódóan, e két paraméter mellé felzárkózott az interaktivitás, mely fogalom egyre nagyobb jelentőséggel bír. Mára módosult az a frázis, hogy 'ha nem vagy jelen azokon a színtereken, ahol a szakma krémje, nem létezel'. Kiegészült az 'aktivitással'. Nem elég jelen lenni, a folyamatos interaktivitás elengedhetetlen szemponttá vált. 

Tudsz-e, és lehet-e korlátokat szabni az online életedben/munkádban?

Igen, a felelősségteljes munkavégzés egyik pillére, hogy fel tud mérni saját kapacitásod, mind időben, mind munkavállalásban.

 

Vissza

Szerelmes ügyfélélmény: Hogyan hódítsd meg a vásárlóid szívét?

2025. 02. 14.
A Valentin-nap nem csupán a szerelmesek ünnepe, hanem egy kiváló lehetőség a vállalkozások számára is, hogy érzelmi kapcsolatot építsenek ki vásárlóikkal. Az emberek ilyenkor különösen…
Bővebben

„Webshopunk nem csupán a sous vide termékek kínálatát nyújtja, hanem egy közösséget épít, ahol minden vásárlás új ízek és inspirációk felfedezését jelenti.”

2025. 02. 06.
A digitális tér folyamatosan fejlődik, és az online jelenlét egyre fontosabb szerepet kap a sikeres üzleti működésben. A 7digits ügynökség és a Sous Vide Hungary közötti sikeres együttm…
Bővebben

A jövő vásárlása: Hogyan alakítják a digitális megoldások a Rossmann vásárlói élményét?

2025. 02. 06.
A mai interjúban egy olyan innovatív digitális platformot ismerhetünk meg, amely az online FMCG piacon kiemelkedő szereplővé vált, és amely az applikációjával és weboldalával már számos…
Bővebben
További hírek